ZAGREB, 11. siječnja 2011. - Korupcijski skandali teški 100 milijuna eura, koji su zaintrigirali USKOK i policiju u slučaju gradnje dionice autoceste od Dugopolja do Ravče, dobili su, očito, novog aktera. Naime, prema dokumentima u posjedu
Večernjeg lista, autocestu je opremala tvrtka Dalekovod, koja je, prema izjavama glavnog izvođača radova splitskog Kontruktora, odgovorna za povećanje cijene dodatnih troškova za 6,8 milijuna kuna.
Tvrtka Dalekovod, pod vodstvom Luke Miličića, s Hrvatskim je autocestama od 2001. do 2009. godine ugovorio radove ukupno vrijedne čak 4,2 milijarde kuna i opremio sve autoceste u tom razdoblju iz nadležnosti HAC-a, ali i Autoceste Rijeka – Zagreb. USKOK je, tvrde u Večernjaku, u istragu već uključio dokumentaciju o poslovnoj suradnji između HAC-a i Dalekovoda.
Dalekovod je na autocesti od Splita do Ploča ukupno izravno ugovorio radove vrijedne 143,6 milijuna kuna. Od 4,2 milijarde kuna, koliko su vrijedili radovi s HAC-om, gotovo 800 milijuna kuna Dalekovod je dobio mimo javnog nadmetanja.
Tako je izravnom pogodbom Dalekovod dobio poslove vrijedne 420 milijuna kuna, a još pod stavkom iznimna nabava one vrijedne 383 milijuna kuna. Potonji poslovi su posebno zanimljivi, jer je za njih bila potrebna odluka Vlade, a njihova dodjela objašnjavala se potrebom za hitnim završetkom gradnje autoceste.
Poznato je kako je Miličić prijateljevao s Ivom Sanaderom i Božidarom Kalmetom, što je rezultiralo i učlanjenjem u konzorcij Adrial, u kojemu se nalazi i šibenski TLM, tvrtka upletena u 600 milijuna kuna teške malverzacije s HEP-om, oko prodaje struje po cijenama nižima od tržišnih.
U Dalekovodu tvrde kako su sve poslove u RH s investitorima na cestovnoj infrastrukturi dobili na transparentan, javan i zakonit način, i to "u oštroj međunarodnoj konkurenciji".
Dodali su i kako o modelu nabave odlučuje investitor te kako su na dionici Dugopolje – Ravča bili podizvođači i radili ono što je tražio investitor. (PortalOko/Vecernji.hr, Foto: JL)