Emocionalna inteligencija zapravo je sposobnost prepoznavanja osjećaja, njihovog jasnog identificiranja, razumijevanja, sposobnosti kontroliranja i korištenja za izražavanje misli.
Za razliku od kvocijenta inteligencije(IQ), emocionalna inteligencija(EQ) se može poboljšati. Neke procjene kažu kako visina IQ-a određuje od 4-25% naše uspješnosti u životu i na poslu, dok je doprinos EQ 27-45%, znači emocionalna inteligencija prevladava.
Zapravo osobe koje imaju viši EQ općenito uspješnije percipiraju i koriste emocije u razmišljanju, donošenju odluka i gradnji odnosa s drugim ljudima. S obzirom na to postaje jasno da radom na poboljšanju vlastite emocionalne inteligencije možemo povećati uspješnost i na osobnom i na profesionalnom planu, te tako općenito biti uspješniji.
Kompetencije emocionalno inteligentnih ljudi
Daniel Goleman, autor knjige “Vodstvo: Snaga emocionalne inteligencije”, podijelio je sa svojim čitateljima kratak popis kompetencija koje imaju emocionalno inteligentni ljudi, navodi NY Times.
1. Samosvijest
Realno samopouzdanje – razumijete svoje prednosti i ograničenja; radite ono za što ste kompetentni i znate kada se možete osloniti na nekoga u timu.
Emocionalni pogled – razumijete svoje osjećaje. Svijest o onome što vas ljuti, na primjer, može pomoći da kontrolirate bijes.
2. Samoupravljanje
Otpornost – ostajete mirni pod pritiskom i brzo se oporavljate kada se uzrujate. Ne paničarite, u krizi ljudi gledaju u vođu i ako je on miran i oni mogu biti.
Emocionalno stanje – tužne osjećaje držite pod kontrolom, umjesto da vičete na ljude, vi im pokazujete što je krivo i što je rješenje toga.
Osobna motivacija – krećete prema dalekim ciljevima, unatoč zaprekama.
3. Empatija
Emocionalnu inteligenciju treba učiti od prvog dana u školi. To je ono što pokreće svijet.
Kognitivne i emocionalne empatije – razumijete druge perspektive, pa možete shvatiti vaše kolege. Poželjno je da vam postavljaju pitanja kako biste bili sigurni. Kognitivna empatija, skupa s prepoznavanjem osjećaja drugih osoba, omogućuje učinkovitu komunikaciju.
Sposobnost slušanja – Posvećujete pozornost drugima, uzimate vremena da razumijete ono što govore bez da ih prekidate.
4. Odnos vještina
Komunikacija – Pokazujete svoje ciljeve na jasan način tako da su ljudi motivirani i jasna su im očekivanja.
Timska suradnja – ljudi se osjećaju opušteno dok rade s vama. Znak koji to pokazuje: Smiju se bez problema u vašoj blizini.
Emocionalna inteligencija je višestruko korisna – utječe na raspoloženje, donošenje ispravnih odluka, motivaciju, stabilnost, uravnoteženost, snalažljivost, prilagodljivost i općenito na odnos vrlina i mana u našem karakteru. Zato zapamtite – mi trebamo vladati emocijama, umjesto da one vladaju nama.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.