Ta će agencija brojati 160 zaposlenika, ali još se ne zna tko će joj biti šefovi i kakav će vozni park kupiti.
Javnost, naime, za rad državnih agencija obično dozna tek kad se pojavi skandal o nabavi raskošnih automobila, ureda i opreme za njihove potrebe. Primjer Agencije za opremu pod tlakom, koja je u rujnu kupovala šest automobila za milijun i 200 tisuća kuna, podsjetio je građane na velik broj posve nepoznatih državnih agencija koje žive na račun državnog proračuna. I to prilično dobro.
- Vladine agencije su važne kao regulatori određenog segmenta tržišta. Ali, ako postoji agencija za konkurenciju u željezničkom prometu, a mi to tržište nemamo liberalizirano, onda je to besmisleno. Baš kao i agencija za regulaciju u zračnom prometu, kada imamo samo jednog nacionalnog avioprijevoznika, objašnjava ekonomski konzultant Damir Novotny.
Popis agencija koje su u domeni Vlade, zapravo, toliko je opširan da ga se ne može u cijelosti iščitati niti na njezinim službenim web stranicama. Na web portalu Vlade navedeno je 28 različitih agencija, od onih koje svi poznajemo (poput Hine i Fine), pa do nesvakidašnjih institucija kakve su Agencija za prostore ugrožene eksplozivnom atmosferom (koja koristi i skraćenicu Ex Agencija).
Agencija za zaštitu osobnih podataka potrošit će u 2014. pet milijuna i 700 tisuća poreznih kuna, Agencija za mobilnost i programe Europske unije 120 milijuna kuna, Poslovno inovacijska agencija RH - Bicro 17 milijuna kuna, Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a 32 milijuna kuna, Hrvatska akreditacijska agencija osam milijuna i 500 tisuća kuna, Agencija za opremu pod tlakom četiri milijuna i 700 tisuća kuna.
Agencija za investicije i konkurentnost, koju je u prvoj godini svog mandata s 25 zaposlenika osnovao bivši prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, u 2014. godini potrošit će 16,5 milijuna kuna. Do sada, koliko je javnosti poznato, nisu donijeli niti jednu veliku investiciju u Hrvatsk