"Nedopustivo je ovakvo zaobilaženje od strane Vlade i Sabora jedinica lokalne uprave i samouprave, koje su donosile kojekakve strategije i razvoja i prometa, što je premijer, na sastanku u Cavtatu, pogazio rekao je uvodno Branko Bačić.
"Neugodno smo iznenađeni ovakvim zanemarivanjem procedure, nema nikakvih objektivnih uvjeta za promenom trase, ništa se nije promijenilo osim što je Hrvatska ušla u Europsku uniju, tako da nema racionalnog razloga za promjenu trase. Guranje autoceste u BiH bi Dubrovnik učinilo taocem nesređenih političkih prilika", jasan je bio Bačić, te postavio pitanje kako bi na Dubrovnik djelovalo još dvadeset godina prometne izoliranosti.
"Nužno je spojiti Dubrovnik autocestom s ostatkom Hrvatske, nikako drugačije ne smije biti, nema razloga da se iz Dubrovnika u Zagreb ide kroz Schengen i kroz susjednu Republiku Srpsku, sve se to može elegantnije riješiti", zaključio je Bačić.
"Nema ni ekonosmkog razloga da se autocesta dislocira: Što se tiče financijske strane, cijena koštanja za dionicu Doli - Osojnik je ista kao i za dionicu Žuta Lokva - Rijeka, koja je jednako skupa po kilometru. Nema ni ekoloških razloga, na koje naročito treba obratiti pažnju. Popovo polje je vodonosac koji osigurava vodu za devet izvora u dubrovačkom primorju i za Omblu", iznio je podatke Bačić.
Župan Nikola Dobroslavić istaknuo je kako su svi mjerodavni dokumnenti dokazuju kako je najbolje rješenje povezivanja Dubrovnika autocesta Ploče - Osojnik.
"Lani je bila zadnja izmjena dokumenata Strategije prometnog uređeja Hrvatske, i Vlada je nju usvojila a premijer i predsjednik izmještaju cestu u Hercegovinu. To je neprihvatljivo i nije u interesu niti stanovnika krajnjeg juga niti Republike Hrvatske. Ne može netko na nekom mjestu donositi odluke, ne prihvaćamo zapostavljanje regionalne i lokalne samouprave. Ova solucija nas ostavlja na pedesetak godina staroj magistrali, sa ponekim poboljšanjem. A magisrala samo od Stona do Dubrovnika proolazi kroz 13 naselja i 7 pješačkih prijalaza. Ako je to prometno riješenje, ja ne znam o čemu govorimo", rekao je župan Dobroslavić.
"Jedan visokopozicionirani Dubrovčanin je kazao kako nećemo da autocesta prolazi kroz centar grada, što je najobičnija besmislica, pa zna se trasa. Prigovara se da su se radovi na Osojniku već otvarali. Sramota je da radovi nisu nastavljeni, ali to ne znači da cesta nema smisla, i da je treba pokloniti Republici Srpskoj", rekao je Dobroslavić.
Branko Bačić je na kraju svega postavio interesantno pitanje.
"Kako nema smisla graditi dionicu Doli - Osojnik jer je, prema ministru Hajdaš - Dončiću financijski neisplativa, kada je jedna od najskupljih dionica Krapina - Macelj, koja je građena na prostoru gdje je ministar rođen, koštala 235 milijuna eura, za 20 kilometara autoceste. Jeli itko iz Dubrovnika osporio tu gradnju“, zapitao se Branko Bačić.