Besplatno školstvo u Hrvata, samo 2,92kn/min

‘Učilicu’ uz blagoslov nadležnoga Ministarstva, možete nabaviti povoljno i na CD-u za 214 kuna po djetetu, a za svih 8 razreda tek za 1.612 kn. Ili, još bolje, neka dijete nazove 060…

Besplatno školstvo u Hrvata, samo 2,92kn/min
Ako vaše dijete gleda na televizoru kviz znanja ‘Učilica’, vjerojatno ste ponosni, što (‘pametno moje…’) ne bulji u neki zatupljujući reality-show ili sapunicu, već rješava kviz znanja koji je, uvjereni ste, dio obrazovnog sustava pod kapom Ministarstva obrazovanja. Ali, niti je riječ o kvizu znanja, niti je riječ o službenom dijelu obrazovnog sustava,  premda su se bivši ministar, Dragan Primorac, HTV i ostale televizijske kuće potrudile da ga baš takvim prikažu. Glavni promotor Učilice bio je pomalo sporan, ali svi prigovori brzo su utihnuli.

Uglavnom, riječ je milijunskom biznisu, koji se temelji na 060 telefonu. Legitimno? Da, ali kada su posrijedi pornografski sadržaji ili humanitarne akcije, s točno deklariranim ciljem ili bilo čime trećim, na što punoljetna osoba može a i ne mora pristati. Ali, ovdje se radi o djeci, ovdje se radi o svojevrsnoj manipulaciji pod kapom Ministarstva, pod kapom ‘borbe za znanje’. Dijete za sudjelovanje u kvizu najprije mora okrenuti jedan od onih 060 brojeva, koji su, sudeći po računima koji nakon poziva prema njima slijede, došli iz samoga pakla, pa ako ste djetetu zabranili da zove, njega je i dalje, dok vas nema kod kuće, na to pozivala RTL-vidnica, (valjda u sklopu nekakvoga obrazovnog programa). Ta ‘igra’ nije registrirana kao igra na sreću, što ne bi naravno dopustio Zakon o igrama na sreću, već kao ‘kviz znanja’, pa nagrade (iPhone, iPad i druge) ovise o ‘riješenim odgovorima’. Dobijaš iPhone jer si ‘pametan’, ne dobijaš jer ne znaš, ovdje se ‘učenje’ odvija preko 060 - 2,92 kn po minuti.

Dijete pobjednik kviza ‘osvojilo’ vrijednu nagradu - građevinsko zemljište!

Svega smo dakle posljednjih godina viđali u školskim torbama naše djece, svojedobno su podsjetili sa portala e-novine, od brošura katoličkog seksualnog odgoja do udžbenika povijesti koji su ih učili da su u Jasenovcu stradali neprijatelji hrvatske državne nezavisnosti, ali ništa slično video igrici u kojoj naša djeca odgovaraju na četrdeset hiljada pitanja iz školskog programa, da bi najbolji u finalu, ‘u napetoj bitci na Krbavskom polju’, na kraju školske godine osvojio – ovo sad nije zajebancija – pravo pravcato zemljište na Krbavi, s pravom pravcatom drvenom kućicom!

‘Odlukom članova savjeta Učilice, nova 'Bitka za zemlju Hrvatsku’ održat će se na Krbavskom polju’, kaže se u propagandnom materijalu tvrtke Markot.tel. ‘Napeto finale! Najboljih deset igača borit će se u finalu na Krbavskom polju!’

Iz nove Učilice hrvatski će učenici, na primjer, naučiti kako je točka relikt gramatičke prošlosti i da rečenica u hrvatskom jeziku završava uskličnikom! Naučit će onda i to da se, suprotno svemu što su ih do sad učile njihove izblajhane učilice hrvatskog jezika, složenice pišu s odvojenim tvorbenim osnovama, dakle da složenice kao takve zapravo i ne postoje. I ne samo to: u takvim, hm, razdvojenicama svaka riječ počinje velikim slovom. Na primjer, Zemljo Posjednik.

Proizveo je Markot.tel kako vidimo, tih uskličnika na bacanje. ‘U finalu će odmjeravati snage u znanju, vještinama, ali i šarmu! Tko će biti novi Zemljo Posjednik odlučit će sami finalisti!’ Pa dalje: ‘Najveća avantura djetinjstva! Uključi se odmah u ‘Trku znanja 2’, pa još, ‘Znanjem se izbori za samo svoju zemlju s drvenom kućicom! Djeci darujemo hrvatsku zemlju!’.

Zamisao po kojoj naši Osnovno Školci u edukativnoj kompjuterskoj igri mogu konačno pobijediti u Krbavskoj bitci, izgubljenoj davne 1493. godine, osvetiti dakle bana Derenčina i hrvatsko plemstvo, i od sandžak-bega Haduma Jakub-paše osvojiti lijep komad ličke zemlje s drevnom kućicom, bila bi zabavna da nije proizašla iz same revizionističke prirode novog hrvatskog obrazovanja, u kojoj je, pišu e-novine, moguće na Duvanjskom polju okruniti kralja Tomislava i u Jasenovac poslati neprijatelje hrvatskog naroda, baš kao pobijediti u Krbavskom boju ili, recimo, bitci na Neretvi.

HAKOM godinama pokušava ukinuti 060 telefone

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), rečeno nam je u neslužbenom razgovoru, već godinama ‘pokušava’ pronaći način zabrane uporabe 060 telefona za malodobnu djecu, no još nisu našli rješenje.

Dodatni problem, međutim, jest u prikupljanju osobnih podataka malodobnika, kojima ne barata Ministarstvo, škola, niti druge javne ustanove, nego tvrtka Markot.tel Kako bi djeca sudjelovala u ‘Učilici’, potrebno je registrirati se na Internetu. Na stranicama se pozivaju djeca da se registriraju na sljedeći način: ‘Ideš u osnovnu školu? Učilica.tv je super mjesto za tebe. Dopisivanje sa škvadrom iz razreda, uzbudljiva natjecanja, kvizovi, turbo-cool nagrade. Prijavi se odmah!’. Nakon toga, dijete se poziva da ostavi svoje osobne podatke: ime, prezime, spol, adresu, email, naziv škole, razred i razredno odjeljenje. Ako dijete ni na to ne reagira, tu su Markot.telovi promotori, za koje je teško vjerovati da bez naknade promiču privatne visokoprofitabilne projekte. Pošast se proširila i na susjednu BiH, uz manje problemčiće, a u  Republici Srpskoj promotor, posve razumljivo, više nije Marko Gradiška stara Perković.

Srpsko lice učilice, 'ćirilična' učilica

Osim što se prodaje i kao kompjuterska igrica na CD-u, Učilica ima i svoje web stranice, www.ucilica.tv. No, ‘.tv’ u nazivu domene nije neka ‘televizijska’ oznaka, kako bi isprva pomislili, već oznaka zemlje Tuvalu u Polineziji, kao što je '.hr’ za Hrvatsku.

Što radi Agencija za zaštitu osobnih podataka

Zanimljivo, Agencija za zaštitu osobnih podataka nikada nije obratila pozornost na tvrtku Markot.tel i način njenog prikupljanja osobnih podataka od maloljetne djece. Pitali smo direktora Agencije (AZOP) Franju Lacka zašto ne reagiraju na ovakvo očito kršenje zakona, te o njegovom privatnom odnosu s Markot.telom.

Pokušali smo doći i do Markot.tela, ali bezuspješno! Na stranici postoji kontakt broj na koji se nitko ne javlja, što jedino dovodi do zaključka da upite prema tvrtki ne očekuju, već samo pozive na 060 telefone, na kojima je moguće ‘zgrnuti pare’. Probali smo i to, ali telefonski automat očito ‘zna sve točne odgovore’, osim onih koji se tiču njegovih vlasnika i načina na koji se ovaj turbo-komercijalni projekt nametnuo kao ‘borba protiv neznanja’. Doista, krhko je znanje.

Franjo Lacko: Moja kći ne radi više u Markot.tel, radila je tamo samo – dvije godine

         Za komentar smo pitali i Franju Lacka, šefa Agenije za zaštitu osobnih podataka.

Jeste li upoznati s poslovanjem tvrtke Markot.tel d.o.o. i njenom obradom osobnih podataka malodobne djece?

Ne posebno. Mi djelujemo kad nas građani pozovu. Za emisiju za koju se Vi interesirate nije došla niti jedna primjedba, tako da se ‘Učilicom’ do sada nismo bavili. No, kako ste nam Vi ukazali na moguće nepravilnosti, svako ćemo istražiti što se zaista događa.

Vaša Agencija poznata je po promptnom reagiranju na ovakve slučajeve, kao primjerice na emisije ‘Nova lova’ ili ‘Kunolovac’. Kažete da za slučaj ‘Učilice’ niste čuli jer niste dobili primjedbe. Ipak, postoji i druga verzija, prema kojoj je Markotel zaštićen od vaših kazni jer je, navodno, Vaša kćer bila zaposlenica Markot.tela, te je čak i radila upravo na djelu obrađivanja osobnih podataka djece. Kako to komentirate?

Adriana je u Markot.telu radila dvije godine. Znam da se bavila prezentacijama i dizajnom, što je uostalom i njezina struka, ona je diplomirala dizajn, te će sada doktorirati na modi. Prema tome, nema nikakve logike da je ona radila na prikupljanju podataka: to je kao da pitate bravara za stolara, jednostavno je riječ o sasvim različitim područjima. Otišla je jer je vjerojatno dobila bolju ponudu. Iskreno, Adriana je uspješna, samostalana mlada žena i ja nju ne ispitujem takve stvari. Znam samo da nije bilo zle krvi pri odlasku iz spomenute tvrtke. Možda je najbolje da za razloge odlaska priupitate njezinog šefa.

Redakcija

thompson_dica_SGF_v.jpg Gospari.hr
obeana-zemlja-cehok.jpg Gospari.hr
logobht.jpg.jpg Gospari.hr
Franjo_Lacko.jpg Gospari.hr
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 02.04.2011 20:27
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.