Akademik Ibrahim Bušatlija, ekspert za geomorfologiju i član Pomorskog društva BiH, osvrnuo se na to u razgovoru za portal
Klix.ba naglasivši kako je riječ o "agresiji Hrvatske na pomorske vode BiH". Slično misli i zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević.

"To je ustvari agresija. Most se pravi preko naših teritorijalnih voda, koje iz Neuma u vidu koridora idu u međunarodne vode. Ta visina od 35 metara ne samo da će kočiti izlaz u međunarodne vode, nego se mnogo drugih stvari neće moći ostvariti. Naprimjer, prolazak brodova koji voze kontejnere, ratnih brodova i velikih kruzera koji su viši od 60 metara. Gradnja mosta visine 35 metara je zatvaranje države i njenih kapaciteta", kaže Bušatlija.
Bušatlija kao rješenje ovog problema između dviju država vidi u gradnji tunela poput onog ispod prolaza La Manche koji povezuje Francusku i Englesku.
"To je jedan agresivan potez Hrvatske i obnavljaju politiku zatvaranja BiH na toj strani. Naše teritorijalne vode su i one koje se odnose na vodeni koridor. Zbog ovog treba tužiti Hrvatsku jer to nije uredu. Ovo je kršenje međunarodnog prava i Konvencije o pravu mora, koja govori o tome kako se ne smiju praviti smetnje drugoj državi u izlazu na otvoreno more. Evo, postavljam pitanje, kako će jedan brod visok 70 metara iz Neuma proći na otvoreno more?", pita se Bušatlija.
Zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević u razgovoru za Klix.ba kaže kako je svaki most koji se gradi u teritorijalnim vodama i na plovnom putu BiH iz Neuma prema otvorenom moru, bez saglasnosti BiH, nasilje nad suverenitetom naše zemlje".
Na slici: Ševal Kovačević, sudski vještak prometne struke"Suverenitet nije samo na kopnu nego je i na moru, pod morem i u zraku. S druge strane, zaista čudi ponašanje Europske unije. Oni jednostavno rade s Hrvatskom, a da BiH nitko ništa ne pita. U ovom slučaju, Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara BiH mora hitno djelovati. Nažalost, niko ništa ne radi. Sve je prepušteno Republici Hrvatskoj koja jednostrano povlači poteze i događa nam se to što nam se događa", kaže Kovačević za portal Klix.ba.
Kovačević kaže kako ga najviše čudi pozicija Europske unije.
"Ukoliko EU prihvati novi Nacrt prema kojem je visina mosta 35 metara, treba uputiti protestnu notu Hrvatskoj i Bruxellesu. Ukoliko postoji konsenzus, u Predsjedništvu BiH treba zatražiti hitnu arbitražu Suda u Haagu ili Međunarodnog suda za pravo mora u Hamburgu, a ne ad hoc kako to traže pojedini stručnjaci iz pomorskog prava RH, poput profesora Davorina Rudolfa (tri člana iz BiH, tri člana iz RH i jedan član međunarodne zajednice)", pojašnjava
Anadolija
Ilustracija