Taj brod nije smio ploviti otkako su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat, koji uopće nije bio predviđen za brodove, potvrdili su iz HRB-a, piše Jutarnji list. Premda je Atlantia imala potrebne dozvole, one su bile izdane za stanje plovila prije "intervencije", a ugradnjom bilo kojeg bitnog dijela sve dozvole automatski se stavljaju izvan snage.
"Ako se na plovilu neovlašteno ugradi bitna oprema a da se o tome ne obavijesti ili Ministarstvo ili HRB, plovidbene isprave automatski gube valjanost", rekao je, među ostalim, u telefonskom razgovoru za Jutarnji list pomoćnik ravnatelja HRB-a Andro Vidjak.
Ovakve nepravilnosti, odnosno eventualne modifikacije, utvrđuju se inspekcijskim nadzorom plovila odnosno nasumičnom provjerom. Policija ili lučka kapetanija može nasumičnim nadzorom ući na brod i zatražiti dokumentaciju, a ona mora u cijelosti odgovarati zatečenom stanju. Ako se odstupanja pronađu, izriče se zabrana isplovljavanja.
Vidjak kaže da su standardi rigorozni upravo u dijelu gdje prijeti opasnost od ispušnih plinova. "Kod motora s unutrašnjim izgaranjem koji se ugrađuju u zatvorene prostore strojarnice, prvo sam model uređaja mora biti pomorske izvedbe. Zatim mora biti odobren njegov smještaj, riješena ventilacija prostora, protupožarna zaštita i najvažnije ventilacija ispuha. To sve mora odobriti HRB", rekao je Vidjak i dodao da ništa od toga nemaju u evidencijama za Atlantiu.
Agregat od 5 tisuća kuna
Kako je objavio Jutarnji list, vlasnik i kapetan ugradili su u jedrenjak agregat koji košta 5000 kuna i koji nije smio biti ugrađen te je namijenjen samo upotrebi na otvorenom prostoru. Zašto su to napravili? Prema medijskim napisima, dotadašnji agregat se pokvario, a Talijani su stizali pa su morali hitno riješiti problem. Odlučili su ugraditi agregat za koji jasno i uredno u uputama piše: "Never run the engine indoors."
Tjedan na jahti 11.900 eura
Gulet Atlantia je tradicionalni gulet izgrađen 1992. godine te renoviran 2009. i 2015. godine. Ima četiri duple i jednu trokrevetnu kabinu, blagovaonicu i potpuno opremljenu kuhinju te klimatiziran salon. Brod ima jedra i motor s unutarnjim izgaranjem. Trup broda je od drveta, a porivni stroj je dizel četverotaktni. Brod je dug 21, a širok 6,4 metra. Glavna paluba ima opremu za morske aktivnosti: kanu, opremu za ronjenje i ribolov te dasku za jedrenje.
Kako se navodi u opisu, posada govori engleski i hrvatski, a sastoji se od kapetana, mornara i kuhara koji priprema samo najbolja jela hrvatske i mediteranske kuhinje.
Na web stranici objavljen je i cjenik. Najjeftiniji tjedni najam je 9900 eura za tjedan dana u periodu između 1. siječnja i 25. svibnja te 28. rujna i 21. prosinca 2019., a najskuplji 11.900 eura između 29. lipnja i 31. kolovoza ove godine.
DORH detaljno objasnio kako je došlo do tragedije na Hvaru i koga krivi za to
Općinsko državno odvjetništvo u Splitu objavilo je jučer opširno priopćenje o tragediji na Hvaru prilikom koje je smrtno stradao jedan Talijan, a dvoje djece, brat i sestra, završilo je u induciranoj komi i na aparatima.
Zamjenik općinske državne odvjetnice u Općinskom državnom odvjetništvu u Splitu proveo je dokazne radnje ispitivanja dvojice hrvatskih državljana (1996. i 1992.) zbog postojanja osnovane sumnje da su počinili teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti, navodi se u priopćenju Općinskog državnog odvjetništva u Splitu.
"Lakomisleno su smatrali da time neće izazvati opasnost za život i zdravlje putnika i članova posade"
"Postoji osnovana sumnja da su 8. kolovoza 2019. u Omišu, i to prvoosumnjičenik (1996.) kao brodar i vlasnik broda, a drugoosumnjičenik (1992.) kao zapovjednik navedenog broda; zajednički i po prethodnom dogovoru, protivno odredbama članka 148. stavka 4. i članka 385. stavka 1. Pomorskog zakonika; u prostor strojarnice ugradili benzinski generator-agregat sa zračnim hlađenjem uslijed čijeg redovnog rada dolazi do istjecanja ugljičnog monoksida i drugih otrovnih plinova kao nusproizvoda sagorijevanja benzina (udisanje tih plinova uzrokuje smrt), a taj generator-agregat sukladno uputama za uporabu se ne smije koristiti u zatvorenim prostorima bez uklanjanja plinova izvan prostorija. Osnovano se sumnja da takvo sigurno uklanjanje plinova nisu osigurali lakomisleno smatrajući da time neće izazvati opasnost za život i zdravlje putnika i članova posade."
"Na taj su brod radi ranije dogovorenog krstarenja 10. kolovoza 2019. primili osmero talijanskih državljana (1962., 2014., 2008., 1975., 1963., 1955., 1963. i 1963.), a na brodu je bilo prisutno i dvoje članova posade, te su 12. kolovoza 2019. oko 22,00 sata, dok je brod bio usidren u uvali Ždrilac, stavili u pogon navedeni generator-agregat, uslijed čega je došlo do stvaranja ugljičnog monoksida i drugih otrovnih plinova koji su se kroz vrata strojarnice, pukotine u zidovima i kroz ventilacijske cijevi klima uređaja na brodu proširili u hodnik i putničke kabine na brodu", navodi se u priopćenju.
Muškarac preminuo u toaletu
"Zbog udisanja navedenih plinova je tijekom noći u toaletu krmene kabine preminuo muškarac (1962.), dok je dvoje djece (2014. i 2008.) zadobilo višeorgansko zatajenje odnosno ozljede teške naravi i opasne po život, a tri su osobe (1975., 1963. i 1955.) osjetile glavobolje, mučnine, te bi njihov život daljnjim udisanjem i boravkom u potpalublju broda bio ugrožen. Budući da ne postoje osnove za predlaganje istražnog zatvora, osumnjičenici su nakon ispitivanja pušteni da se brane sa slobode", zaključuje se u priopćenju ODO-a Split.