Otplata duga veliki je korak u neočekivanom povratku Chryslera, koji je prošao put od tvrtke koja je gotovo ostala bez gotovine i preživjela stečaj 2009., da bi potom osvježila svoje proizvodne linije i prošli kvartal zabilježila prvu dobit nakon pet godina, umjerenih 116 milijuna dolara.
"Mislim da će ovo zatvoriti bolno i nužno poglavlje u našoj povjesti", izjavio je glavni direktor Chryslera Sergio Marchionne otvarajući proslavu u autosalonu tvrtke u Detroitu.
"Proslavit ćemo i onda idemo dalje. Pred nama je još dug put", rekao je Marchione, koji je i glavni direktor Fiata SpA, talijanskog autoproizvođača kojem je američka vlada dala kontrolu nad Chryslerom.
Chrysler je uzeo 10.5 milijardi dolara od američke vlade prije dvije godine, a ranije je otplatio dio zajma. U utorak je vratio vladi SAD-a preostalih 5.9 milijardi dolara, a vladi Kanade i kanadske pokrajine Ontario 1.7 milijardi dolara.
Chrysler se žurio vladi vratiti zajam zbog visokih kamatnih stopa od oko 12 posto, zbog kojih je prošle godine vratio 1,2 milijarde dolara kamata.
Država i dalje ostaje u vlasničkoj strukturi Chryslera s 8.6 posto dionica.
General Motors također je prošao kroz stečaj i sanaciju dugova, a od vlade je dobio 49.5 milijardi dolara u zamjenu za 61 posto dioničkog udjela. Ministarstvo financija sada posjeduje 26.5 posto dionica GM-a, nakon što je dio udjela prodalo u studenom 2010.
Treći detroitski autoproizvođač Ford Motor Co., u vrijeme krize nije tražio vladinu sanaciju.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.