PRIJEPORI

DERANJA: Ako Konavle prekinu suradnju, većina vozača će dobiti otkaze, KORDA: To je čista ucjena!

Zahtjev za raskidom ugovora između Općine Konavle i JGP Libertas, kojim je do sada bilo regulirano prometovanje autobusa od ove Općine do Grada Dubrovnika, izazvalo je čuđenje, a i bojazan vozača koji rade na spomenutim linijama za svoja radna mjesta.

DERANJA: Ako Konavle prekinu suradnju, većina vozača će dobiti otkaze, KORDA: To je čista ucjena!

Prema informacijama iz Općine Konavle, Libertas je 15. listopada uputio dopis Općini u kojem se traži, uz sudjelovanje u subvencijama, nabava nova tri autobusa koji bi bili kupljeni na leasing. Stari autobusi bi tako bili zamijenjeni novima, a po potrebi bi se i dalje koristili u pojedinim situacijama.

Kako doznajemo, ovo povećanje "kvalitete i sigurnosti", kako stoji u dopisu, bi Općinu Konavle koštalo oko 28 tisuća kuna po autobusu mjesečno, pa su u Konavlima zaključili kako unutar proračuna nema sredstava za ovakav oblik suradnje, posebice što, prema našem izvoru, nije navedeno koliko godina bi se leasing otplaćivao.

Višak vozača, ali i autobusa

Dosadašnja praksa kako koncesionar koji vozi liniju broj 10 (Cavtat) koja je profitabilna, uzima i manje profitabilne linije Vodovađa, Vitaljina, Molunat, mogla bi biti prekinuta, čime bi stanovnicima najjužnije općine u Hrvatskoj svakodnevan život mogao izgubiti na kvaliteti.

Raskidom ugovora između Libertasa i Općine Konavle, i sudbina zaposlenih vozača na tim linijama dovedena je pod upitnik. To nam je potvrdio i sam direktor Libertasa Đuro Deranja.

"Trenutno je na konavoskim linijama angažirano oko 30  vozača, a osim dnevno angažiranih vozača u ovaj broj uključeni su i oni vozači koji tijekom godine neophodno nadomještaju one koji su na bolovanju, godišnjem odmoru i slično. Trenutačan broj vozača u Libertasu je optimalan pa bi stoga svako smanjenje fizičkog obima usluge pa tako i prestanak prometovanja konavoskih linija dovelo do smanjenja potrebe za istima odnosno do viška izvršitelja na radnom mjestu vozač. Nastali višak vozača bismo, sukladno pozitivnim propisima, koliko nam mogućnosti budu dopuštale, rasporedili na druge poslove, pod uvjetom da pristanu, ali na takav način mogli bismo zbrinuli tek manji broj radnika pa bi velika većina postala tzv. tehnološki višak i bili bismo im prisiljeni otkazati ugovore o radu iz poslovno uvjetovanih razloga", kazao je Đuro Deranja.

Upitan što će s autobusima koji su prometovali po Konavlima, ukoliko dođe do prekida suradnje, rekao je kako će tih 12 autobusa raspodijeliti na preostale linije, a postupno će izbacivati one veće starosti. Naglasio je kako se nada da u konačnici ipak neće do crnog scenarija da se linije nakon isteka otkaznog roka prestaju voziti, odnosno da će u međuvremenu Općina Konavle izaći s kvalitetnim i konstruktivnim prijedlogom te da ćemo postići konsenzus. 

"To neka okači mačku o rep!"

Sudeći po njegovim riječima, sve ovisi o Općini Konavle i njihovoj zadnjoj riječi, pa tako i poslovi vozača Libertasa koji su vozili u Konavlima. Načelnik Konavala Luka Korda to smatra ucjenom.

 "Ne može nam nitko uvjetovati otkazima zaposlenika, to je krajnje bezobrazno, slobodno napišite neka on to okači mačku o rep!", kategoričan je načelnik Konavala Luka Korda. "Vozači su zaposlenici Libertasa, a ne Općine Konavle i mi za to ne možemo odgovarati. Nismo mi dali otkaz linijama nego ne možemo plaćati tolike subvencije koje od nas traže! To su županijske linije i Županija o tome treba skrbiti", rekao je načelnik i dodao kako je na ovu temu već razgovarao sa županom, no kako je još rano govoriti o rješenju problema.

Svakako, Libertasovi autobusi u Konavlima će prometovati do veljače. Hoće li se ipak na kraju dogovoriti, ili će Konavlima prometovati novi prijevoznik, ostaje za vidjeti, a vozačima se nadati da ipak neće postati tehnološki višak.

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 20.11.2013 15:11
  • Posljednja izmjena: 21.11.2013 12:10
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.