Svi znaju kako zarađivanje novca na YouTubeu nije lako. Potrebne su godine da stvorite sljedbenike i unovčite sadržaj koji kreirate za svoj kanal. Plaća korisnika YouTubea varira i nikad nije dosljedna, a postoje prepreke za monetizaciju na YouTubeu koje trebate savladati prije nego što krenete zarađivati novac. Ipak, ako želite zaraditi na YouTubeu, niste sami.
Pa kako zapravo možete zaraditi novac video sadržajem na Internetu?
Danas ćemo proći kroz brojne načine za unovčavanje YouTubea i provesti Vas kroz sve korake koji bi na kraju mogli dovesti do toga da vaš kanal postane profitabilan.
Krenimo...
YouTube politika zarade
Želite li zaraditi novac putem YouTubea? Nažalost to ne ide tako brzo. Na ovoj web stranici postoje pravila koja reguliraju tko može, a tko ne može zaraditi novac. Ova pravila obuhvaćaju samo oglašavanje, ali utječu na to koliko ljudi vidi Vaše videozapise te vam pomažu da dobijete veću publiku ako ih slijedite.
Prođimo kroz YouTube pravila kako biste bili sigurni da je vaš kanal sigurno spreman.
Pravila za unovčavanje videozapisa na YouTubeu
YouTube neprestano surađuje s tvrtkama i potrošačima kako bi osigurao da su njihova pravila ažurirana. Samo prošle godine reorganizirali su svoje upute koje reguliraju od kojih se videozapisa može zaraditi, ali to se ne odnosi uvijek na sve. Pitate se, recimo, zarađuju li filmski kanali novac na YouTubeu? Sve to ovisi o vrsti sadržaja koji se prikazuje.
Kvalificira li se Vaš kanal za omogućavanje zarade na YouTubeu?
YOUTUBE PRAVILA MONETIZACIJE:
Kako bi krenuli dalje, ovi osnovni uvjeti YouTubeovih pravila oglašavanja moraju biti zadovoljeni kako bi zarađivali novac na YouTubeu. To može biti frustrirajuće, ali ako želite prekršiti ta pravila, jedina nada za unovčavanje Vašeg video kanala je dodavanje poveznice na Patreon ili traženje ljudi od donacija putem Paypala.
Pravila monetizacije na YouTubeu veoma su stroga, stoga se trebate pobrinuti da ih se pridržavate ili možda nećete moći unovčiti vaš YouTube kanal.
Možete li zaraditi na YouTube popisima za reprodukciju?
Biti agregator videozapisa ne donosi vam ništa, osim možda pretplatnika koji žele platiti Vaš izvorni sadržaj. Ako se pokušavate natjecati s besplatnim servisima poput YouTube Audio Library, također ćete doživjeti šok. Ne možete zaraditi novac kada sadržaj netko drugi daje besplatno.
Pitate se kako onda možete brzo unovčiti svoj YouTube kanal?
Kako uistinu zaraditi novac YouTubeom
Partnerski program - YouTube
YouTubeu je u najboljem interesu dovesti Vas online kako bi kreirali autorski sadržaj za njihovu platformu. Nakon Googlea, YouTube je drugo mjesto na kojem ljudi odlaze kako bi saznali činjenice ili istražili odgovore. Sadržaj je glavni, a imati sjajan sadržaj znači privući promet na vašu stranicu. Mnoge se tvrtke razgranavaju i stvaraju videozapise koje potom unovčavaju na YouTubeu kao dodatni izvor prihoda.
Mnogi individualci također pretvaraju svoje YouTube videozapise u izvor zarade.
Jeste li spremni započeti karijeru na YouTubeu? Želite plaću YouTubera?
Tu nastupa YouTubeov partnerski program. Taj isti program kontrolira i prati sve podnositelje zahtjeva za oglašavanje. Dakle, ako želite dosljedno zarađivati prihod od oglasa na svojim videozapisima, morat ćete se pridružiti programu.
Ali ni to nije tako lako.
YouTube nalaže da Vaš kanal mora imati 4000 sati gledanja tijekom prošle godine i 1000 pretplatnika prije nego što se uopće možete prijaviti za povlastice oglašavanja.
Trebate proširiti svoj kanal.
Stoga se bavite proizvodnjom sadržaja i dijeljenjem pogleda. Pred vama je dug put.
Ako se to čini puno za pratiti, ne brinite. Google Vas pokriva.
Nabavite Google Adsense račun
Dakle, ako želite zaraditi na YouTubeu ... ne trebate ništa dokazivati YouTubeu. To morate dokazati Googleu.
Teško vam je pratiti? Pogledajmo detaljnije o čemu se radi.
Google Adsense upravlja računima i zaradom na YouTubeu. Kada se prijavite za monetizaciju na YouTubeu, AdSense račun prati Vaše videozapise.
Recimo da ste se kvalificirali - sjajno!
Google Adsense objedinjuje vaše preglede, a zatim 21. u mjesecu izravno deponira vaša sredstva skupljena od gledanja reklama.
Ako je Vaš sadržaj izvrstan i privuče mnoštvo pregleda, plivat ćete u gotovini ili ste barem na putu prema dobroj plaći.
Kako YouTube oglasi akumuliraju zaradu
Ne ulazeći u mukotrpne detalje o onome što se događa iza kulisa s kolačićima i poviješću preglednika, YouTube oglasi stvoreni su kako bi privukli ciljanu publiku kupca. Odabrani su na temelju teme Vašeg videozapisa, demografske kategorije pratitelja Vašeg kanala i mjesta na svijetu gdje je trenutni gledatelj.
Kako brendovi odlučuju žele li se oglašavati s vama? Moraju odlučiti je li Vaš video sadržaj onaj s kojim žele krenuti u posao. Stvarate li sadržaj koji je privlačan širokom spektru marki? Ili ste orijentirani manjoj niši gledatelja?
Ako su robne marke spremne biti povezane s vama i Vašim sadržajem tada ste i vi spremni zaraditi novac putem njihovih oglasa.
Postoji šest formata YouTube oglasa.
FORMATI YOUTUBE OGLASA
Želite da Vaši oglasi na YouTubeu rade za vas, a za to trebate osigurati da vaš kanal bude pozicioniran kao autoritet u temi te uvijek (nekad i očajnički) želite izbjeći "Žuti $".
Što je "Žuti $?"
Iako to nije poljubac smrti veoma je blizu.
Znak žutog dolara način je na kojem YouTube oglašivačima govori da imate neki neprikladan sadržaj koji možda nije za sve gledatelje. To znači da zatvarate prozor onima koji će možda htjeti raditi s vama u budućnosti.
Dobivanje stabilne uplate od YouTubeu dovoljno je teško. Možete smanjiti rizik od dobivanja žutog dolara izbjegavanjem sljedećeg:
Šokantan sadržaj: Svi vole iznenađenje, ali YouTube mu ne daje prednost.
Vulgarnost: Ovo može otuđiti gledatelje i oglašavanje. Razmislite o "bip" zvuku.
Obmanjujuće ili eksplicitne sličice: Ne budite mamac za klikove!
Kontroverzno: Zauzimanje stava je u redu, ali pokušajte ograničiti negodovanje javnosti.
Sve to preporučuju Google i YouTube kako bi Vaši videozapisi ostali prikladni za sve i privlačni oglašivačima. Razmislite o svojim omiljenim kanalima. Koriste li sve ove korake?
Dobro, sad kad znate o čemu je riječ.
Počnimo s brojenjem tih pregleda i izračunajmo koliko će te novca potencijalno zaraditi na YouTubeu.
Koliko YouTuberi dobivaju za 1000 pregleda?
Prosječna Youtuberska plaća iznosi između 1,50 i 3 dolara na 1000 pregleda, ovisno o njihovoj publici.
Da, dobro ste čuli. Znam da to nije YouTube plaća koju ste zamislili, ali dobrodošli u igru. Stopa plaćanja na YouTubeu vrlo je niska. Potrebni su konstantni pregledi od desetak tisuća do milijuna da bi se zapravo ostvarila visoka plaća YouTubera.
Da se izračunamo to još preciznije... YOUTUBE PLAĆA OD 0.0015 DO 0.003 CENTA PO POGLEDU.
Kada vam YouTube počinje plaćati?
Odmah, sve dok razvaljujete. Inače, to može potrajati. Google Adsense neće vam poslati ček ispod 100 dolara. Stoga se pobrinite da dobijete te poglede! No to može potrajati. Nastavite li objavljivati videozapise, stopa plaćanja s YouTubea trebala bi se stalno povećavati.
Evo loših vijesti: da biste zaradili oko 100 USD, morate prikupiti oko 50 000 pregleda. To nije sjajna stopa plaćanja na YouTubeu posebno ako uzmete u obzir da je YouTube rekao kako je 99% svih korisnika koji unovčavaju oglase u prvoj godini zaradilo samo oko 100 američkih dolara.
Što vam može pomoći u pomicanju Vašeg kanala naprijed?
Pronađite svoju ciljnu publiku
Lako je reći kako su vaša ciljana publika "svi", ali je to i kratkovidan stav. U početku želite pronaći i zauzeti svoje tržište, a zatim potražiti crossover. Usredotočite se na to za koga stvarate sadržaj i pobrinite se da zadovoljite njihove potrebe. To će pomoći i vama i Vašem proizvodu.
Sjećate se kako smo govorili o oglašivačima i oglasima koji žele biti određeni i ciljani na određena tržišta? Što više sužavate pogled, lakše će razumjeti zašto bi trebali stavljati svoje oglase u vaše videozapise.
Tada vam YouTube počinje plaćati.
Ipak, što je s vremenima kada se ništa ne događa i ne stječete nikakve preglede?
Koristite SEO za privlačenje gledatelja
Čak i najuspješniji YouTube kanali u određenom trenutku imaju tendenciju zapeti. Ako su Vaši pregledi postali statični, možda je vrijeme da pokušate koristiti Googleov algoritam za prikupljanje više prikaza. To znači stvaranje naslova, oznaka i opisa koji su optimizirani za tražilice.
SEO olakšava pronalaženje vaših videozapisa i govori Googleu da su ONI "prava stvar". Zbog toga se vaš videozapis uspinje na vrh Googlea i tako dobiva više pregleda na YouTubeu.
Lakše otkrivanje videozapisa + sjajan sadržaj = više pretplatnika.
Monetizacija videa samo od prihoda od oglasa previše je zastrašujući zadatak. Morat ćete misliti izvan okvira i o drugim načinima kako vam se YouTube karijera isplati.
Ipak to ne morate raditi sami. Postoje različiti alternativni načini kako da naučite unovčiti svoje YouTube videozapise.
Izgradite svoju mrežu ljudi
Ako pokušavate unovčiti svoje YouTube videozapise, igrate sporu igru. Može potrajati dugo dok stečete broj aktivnih korisnika i komentatora potrebnih za zarađivanje od reklama. To može postati frustrirajuće. Pogotovo kad na račun pristiže samo ograničena količina zarade putem YouTubea. No, postoje i drugi načini kako akumulirati gotovinu i povećati svijest o svojoj prisutnosti.
Počnite razgovarati s tvrtkama i upoznavati ljude koji su možda u istom području kao i vi. Ako prodajete štapove za ribolov, pronađite osobu koja izrađuje udice i osobe koje prave mamac.
Ponudite sastanak. Nazovite. Ili snimajte videozapise jedni s drugima.
Ako se počnete međusobno oglašavati, dobit ćete i puno križnih klikova. Odjednom njihovih 10.000 sljedbenika mogu postati Vaši i obrnuto.
Ako Vaš kanal gleda mnoštvo ljudi, također možete spojiti poznatim brendovima i ponuditi im da ih uz naknadu uvrstite u svoje videozapise.
Dogovorite plaćene preporuke
Što je plaćena preporuka? Plaćene preporuke za proizvode poput sponzorstava ili ponuda robnih marki unosan su način da održite sebe i svoj kanal. To znači da ako prodajete ili koristite stvari poput opreme za snimanje, Red će vam dopustiti da se igrate s njihovom skupocjenom kamerom, a zatim će te reći ljudima kako bi je i oni trebali koristi. A možda vam plate i da se uputite u Kostariku kako biste je iskoristili.
Čini li vam se to kao sjajna prilika? Sigurno je.
Međutim tu je i hrpa novca koja se može zaraditi preporukama na YouTubeu. Kao i općenito dajući preporuke na društvenim mrežama. U nedavnom dokumentarnom filmu Variety, otkriveno je kako Bella Thorne dobiva do 65.000 američkih dolara za Instagram s preporukama brendova, a negdje između 10.000 i 20.000 američkih dolara za sponzorirane priče na Instagramu i Snapchatu.
Obratite se tvrtkama i pogledajte hoće li biti zainteresirane za udruživanje s vama. Ako pokrivaju nominalne troškove izrade Vaših videozapisa, možda možete nešto dogovoriti.
Pogledajte tko koristi iste hashtagove kao i vi kako bi ste nešto "naučili". To nije krađa, to je iskra inspiracije.
Hrvatska je mala i nemate se kome obratiti ? Možda FameBit posluži.
Što je FameBit?
FameBit pomaže povezati autore s oglašivačima kako bi se mogli udružiti i oboje profitirati. On koristi složeni algoritam za praćenje prikaza, demografskih podataka i tržišnog udjela Vašeg kanala. Nakon uvida u njihovu web stranicu, najvažnije je biti precizan u vezi s onim što prodajete i u vezi sa svojim brendom. Dakle, odlučite se što ste, a zatim potražite profesionalce koji će vam pomoći.
"Pogonjeni podacima, izradili smo najbolje alate u klasi za povezivanje robnih marki s pravim kreatorima, omogućavajući brendirani sadržaj koji doseže pravu publiku i nadahnjuje akciju." --- FameBit
Ne brinite, YouTube zna kako je sa svim tim stvarima i dalje teško stoga su dodali gumb "sponzor" kako bi vam pomogli.
Youtube "Sponzor" gumb
Nakon puno korisničkih zahtjeva, YouTube je na dno nekih videozapisa dodao gumb s natpisom "SPONSOR". Gumb odgovara značajki koju nazivaju "Sponzorstva" i koja izravno povezuje Vaše gledatelje sa sadržajem koji sponzorira videozapise. Prednost postojanja gumba na Vašoj stranici je što vam daje visoku stopu konverzije. Klikovi vam donose novac.
Možete izraditi značku koja se može priložiti uz ime Vaših sponzora na YouTubeu, tako da svi znaju da su podrška. Ako Vas poznata ili ugledna marka sponzorira, to vam može pružiti više pažnje kod gledatelja. Zamislite da Nike podržava Vaše video zapise o klizanju. Ili Gatorade koji Vas naziva kraljem ili kraljicom savjeta za hidrataciju.
Recimo kako sve ove prethodne ideje dolaze s previše opcija.
Vi želite da Vaš sadržaj bude nefiltriran, nereguliran i personaliziran.
Zamolite ljude direktno da podrže Vaše napore.
Patreon
Videozapisi i ideje su Vaši. Vrijeme je da publika izbaci novac. Najbolja stvar kod Patreona je što ne postoji vremensko ograničenje kada je u pitanju prihvaćanje donacija. To znači da se ljudi mogu prijaviti za doniranje mjesečno, dnevno, godišnje itd. To znači da kako rastete, novac se može povećavati s publikom. A možete ponuditi i bonus stvari za ljude koji nude više ili češće doniraju.
No postoje i jednokratne mogućnosti plaćanja. Što ako želite prikupiti novac za jedan video, jednu sezonu ili samo jedan cilj?
IndieGoGo / Kickstarter
Većina ljudi pomisli na ove web stranice kad je riječ o snimanju filmova, TV emisija ili proizvoda. Ali Vaš video sadržaj Vaš je proizvod. Ako možete smisliti energičnu kampanju i prezentaciju, ove su web stranice izvrsno mjesto za zaradu. Ciljane kampanje za određene potrebe mogu zadržati publiku u kontaktu s Vašim sadržajem i podijeliti Vašu poruku sa svijetom.
Loša strana ovih i sličnih web stranica je ta što imate ograničeno vrijeme za prikupljanje ciljanog iznosa ili nisu uvijek direktno dostupne u Hrvatskoj. Na Kickstarteru, ako ne postignete svoj cilj, izgubit ćete sav obećani novac.
Te se web stranice trebaju koristiti štedljivo i učinkovito. Naš je savjet da ih postavite samo ako već imate masovnu količinu redovitih gledatelja i sljedbenika.
Sažetak Kako istaknuti svoj Youtube kanal
Mnogo je načina za zarađivanje putem YouTubea. Jedna stvar ostaje pravilo za svaku opciju, morate nastaviti stvarati sjajan sadržaj i novac će doći. Skupljanje sljedbenika pomoći će privući oglašivače, sponzore i potaknuti plasman proizvoda u kratkom vremenu.
To su ključna pravila za unovčavanje Vaših YouTube pothvata.
Imate li boljih ideja? Ostavite ih u komentarima!