Državna kompanija
I to na izričito traženje ministra Siniše Hajdaša Dončića , koji je upravo ovih dana izjavio kako više nema uhljebljenja menadžera u državnim tvrtkama. Dokumenti koje posjeduje Jutarnji list pokazuju da je riječ o velikom skandalu namještanja natječaja u tvrtki u većinskom državnom vlasništvu. Osim toga, kako doznajemo, natječaj je raspisan za radno mjesto koje uopće ne postoji u sistematizaciji radnih mjesta u Zračnoj luci.
Jutarnji list je preko izvora u Ministarstvu prometa došao u posjed faksimila elektronske pošte koju je Krunoslav Šams slao u pravnu službu Zračne luke Zagreb te prepiske pomoćnika ministara na temu zapošljavanja Krunoslava Šamsa.
Dana 29. lipnja - dakle, mjesec i pol prije nego što bi trebao biti zaključen rok za prijavu na natječaj za posao - Krunoslav Šams u pravnu službu ZLZ-a šalje poruku pod naslovom: Jedinica za upravljanje projektom izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb. U poruci stoji: “Na jučerašnjem sastanku ministar je donio odluku da se Jedinica za upravljanje projektom izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke formira u Zračnoj luci Zagreb.
Stalni radni odnos
Nadalje, odlučeno je da ću ja rukovoditi jedinicom i da prelazim u Zračnu luku Zagreb u stalni radni odnos s rješenjem zamjenika direktora. Pomoćnik ministra g. Dan Simonić obavijestio je direktora T. Peovića o odluci ministra. Prijelaz bi se trebao dogoditi što prije, odnosno najkasnije do kraja idućeg tjedna. Točan datum utvrdit ću u razgovoru s direktorom, g. T. Peovićem, tijekom dana. U prilogu vam šaljem svoje dokumente. Molim, javite je li to dovoljno ili treba još koji dokument. Imam još u planu tijekom dana poslati nacrt sporazuma o formiranju jedinice za upravljanje.”
U trenutku kada nema ni natječaja za mjesto zamjenika direktora a kamoli izbora osobe, Šams, pozivajući se na razgovor i, kako piše, odluku ministra, tvrdi kako je upravo on novi zamjenik direktora! U prilogu poruke Pravnoj službi Zračne luke Zagreb šalje presliku svoje domovnice, diplome, radne knjižice, osobne i životopisa. Iako Šams u toj poruci najavljuje da se njegov prijelaz treba dogoditi u roku od nekoliko dana, cijeli se proces oduljio.
Službeni odgovor
Održana je Sjednica Skupštine društva na kojoj se razgovaralo o mjestu zamjenika direktora i raspisivanju natječaja. To nam je potvrđeno i u službenom odgovoru Zračne luke Zagreb: “Odluka o raspisivanju natječaja za zamjenika direktora Zračne luke Zagreb za koncesiju donesena je temeljem naputka Skupštine Zračne luke Zagreb da se poduzmu radnje kako bi se poslovanje Društva prilagodilo uvjetima nastalima nakon potpisivanja ugovora o koncesiji”.
Procedura zapošljavanja Krunoslava Šamsa prije raspisivanja natječaja nastavljena je 27. srpnja. Tog dana Oliver Kumrić, pomoćnik ministra, šalje sljedeću elektronsku poštu Danu Simoniću, pomoćniku ministra za zračni promet: “Kolega Simonić, odluka je ministra da se kolega Šams zaposli kao zamjenik direktora u ZLZ-u. Molim te da, kao nadležni pomoćnik, organiziraš izvršenje.”
Višegodišnje iskustvo
Poruka je na znanje poslana i Krunoslavu Šamsu i Draženu Ivanušecu, predsjedniku Nadzornog odbora Zračne luke Zagreb. Uslijedilo je raspisivanje natječaja, a jedan od uvjeta je višegodišnje iskustvo na poslovima izgradnje prometne infrastrukture putem koncesija. Šams ima upravo to iskustvo jer je kao predstavnik države radio u koncesijskom društvu “Autocesta Zagreb - Macelj” u vrijeme izgradnje te prometnice. Šams je bio i dio Stručnog povjerenstva koje je radilo na procesu dodjele koncesije za zagrebački aerodrom.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, zamjenik direktora za koncesiju trebao bi u ZLZ-u nadzirati provedbu koncesijskog ugovora i štititi državne interese. No problem je u tome što u trenutku kad koncesionar zagrebačkog aerodroma, francuski ZAIC, preuzme aerodrom, preuzima i sve zaposlenike, pa tako i zamjenika direktora. Od tog dana on radi za ZAIC i štiti njegove interese, a ne više države i resornog ministra.