Već ovog proljeća na tržištu Sjedinjenih Američkih Država trebala bi
se pojaviti društvena igra Drinkopoly. Naime, američka tvrtka '
ThinkWell enterprises' ovih je dana otkupila prava na proizvodnju i
plasman ove igre, u potpunosti osmišljene i napravljene u Hrvatskoj. Tako igra, koja je u Hrvtatskoj izazvala negodovanje ovdašnjih psihologa i psihijatra, postaje hrvatski izvozni brand, kao inačica popularnog
Monopolya, doduše sa drugačijim pravilima i puno alkohola u igri.
Piše: Tajana Paparella/Portaloko.hr
Osim
Amerike, već za dva tjedna Drinkopoly kreće u osvajanje Slovenije, u kojoj tiraži, autori igre čuvaju kao poslovnu tajnu. Igra je do sada
u Hrvatskoj prodana u oko pet tisuća primjeraka, a od početka rujna
distribuciju ove igre prihvatio je i Tisak Ivice Todorića. Tisak je
tako ovu igru, isključivo za punoljetne, proširio i izvan Zagreba,
distribuirajući je na 20-ak svojih prodajnih mjesta, od kojih je svega
pet u hrvatskoj metropoli.
Dok se navelike priča o izvoznoj ofenzivi domaćih tvrtki i pokušajima
proboja u regiji, četiri mlada poduzetnika Filip Smerdelj, Domagoj
Dujić, Branimir Ferić i Filip Jelić, vlasnici dvije tvrtke 'Kreativni
događaji' i 'Sequoia project', uspjeli su u onome o čemu mnogi samo
sanjaju. Osmislili su proizvod koji je veliku reklamu stekao putem
interneta, popularnog Facea, i usmene predaje. A kontraverze vezane uz
alkohol osigurale su kreativnoj četvorci i besplatnu reklamu u
novinama, budući da su se složili da im kupovanje skupog oglasnog
prostora u našim medijima nije potrebno. Reklamiranju kontroverznog
Drinkopolyja uvelike je pridonio i naš najpoznatiji borac protiv svih
vrsta ovisnosti, doktor Slavko Sakoman, prozvavši kreatore igre za
poticanje mladih na opijanje.
Naime, iako to nigdje u pravilima nije navedeno, svaki pogrešni korak
u ovoj društvenoj igri namjenjenoj za šest igrača "kažnjava se"
ispijanjem 'tekućine', koju kreatori zovu 'duga' ili 'kratka', ne
spominjući riječ alkohol, a kamoli neki brend opojnog pića.
Po zadacima
igra neodoljivo podsjeća na popularnu "igru istine", 'fantoma' ili
'zavrti bocu', kako se već gdje zvala. Sami kreatori istaknut će
zabavne komponente svoje igre, i koliko doprinosi društvenoj
povezanosti. A društvenoj 'poveznosti' naravno pomažu zadaci poput
'popij kratku' ili zauzmi 'omiljenu seksualnu pozu'.
Igra koja će teško dobiti halal certifikat za arapske zemlje, na
dekadentnom Zapadu zasigurno je već stekla niz poklonika što dokazuju
i brojne internetske staranice koje ju spominju, kao i broj
obožavatelja na društvenim mrežama.
Inače, igra je nastala u borbi protiv dosade na tulumu s kojega su na
koncu 'pokisli' pobjegli kući.
'Ekipa se pregrupirala, cure u jednoj
sobi, dečki u drugoj, dva prijatelja cugaju, troje gleda televiziju.
Tako tulum ne bi trebao izgledati, složili smo se', priča jedan od
kreatora igre Filip Smerdelj. 'Od začetka do realizacije ideje trebalo
je svega osam mjeseci: mjeseci dogovora, brainstorminga i svježih
zamisli. Nakon što se u zelinskoj tiskari 'ispekao' konačni proizvod,
četiri su prijatelja Drinkopoly izveli na probu. Na tulum među
prijatelje.
'Gledajući reakcije drugih pomislili smo da smo ipak
napravili nešto dobro. Zabava je postala projekt', dodaje Smerdelj i
objašnjava 'Krenuli smo razvijati cijeli koncept, te nakon provedenog
istraživanja tržišta došli do finalnog proizvoda koji, eto, putuje u
SAD, među 400 milijuna stanovnika', kaže Smerdelj.
Na tom će se velikom tržištu, prema riječima kreatora Drinkopolyja,
igra prodavati uglavnom po koledžima, a ciljna skupina su
mladi od 21 do 30 godina. Bez obzira na sva osporavanja onih koji
brinu o zdravlju 'naše djece', jedno je sigurno. S alkoholom ili bez,
Drinkopoly je prva ovakva igra na svijetu! A dolazi iz male Hrvatske i
širi se polako ali sigurno.
Tajana Paparella
Gospari.hr
Gospari.hr