Obnova uskotračne željeznice

Dubrovački Ćiro mogao bi krenuti na put 2017.!

Dubrovački Ćiro mogao bi krenuti na put 2017.!
Za obnovu "Ćira" ili uskotračne željeznice na parni pogon koja je još od doba Austro - Ugarske do sedamdesetih godina prošlog stoljeća, zbog nerentabilnosti ukinuta, povezivala Dubrovnik s Bosnom i Hercegovinom te Crnom gorom zainteresirani su investitori, kazali su u Udruzi prijatelja uskotračne željeznice bez granica koja Ćira želi vratiti na nekadašnju trasu a proces revitalizacije najavljeno je završit će se za tri do pet godina.

"Razgovaramo o tome, interes postoji, procjene su da ulaganje vrijedi oko 30 milijuna eura, ali tek ćemo dobiti točne brojke od tvrtke iz Zagreba koja radi troškovnik" kazao je Ivan Boban, tajnik Udruge.

Trasa će biti obnovljena što autentičnije je moguće, novi Ćiro imao bi dizelske parne lokomotive, sa što više popratnih sadržaja uz trasu poput željezničkog muzeja, stanice za hranu i piće, te shop radionice, a posjetitelji bi mogli vidjeti kako se Ćiro obnavlja. U prvoj fazi obnovila bi se trasa dužine 17 kilometara, kroz Konavle, a putovanje bi trajalo oko 2 sata.

Karta za Ćira bila bi oko 20 eura, a mogao bi primiti i dvije tisuće putnika. Za sada postoji ideja o obnovi prve faze trase, od Zvekovice do Vojskog dola za koju je potrebno izdvojiti oko 7 i po milijuna eura po neslužbenim procjenama.

"Po studiji od prije 20 godina za Ćira je bilo potrebno isto toliko dolara, cijenu točnu ne znamo" govori Boban.

Budući da u Hrvatskoj nema uskotračnih željeznica i nisu regulirane zakonom potrebno je prilagoditi se zakonima širokotračne željeznice i sigurnosnim normama koje ona sa sobom nosi, a Udruga će dati prijedlog zakona koji će im ići u prilog. "Crna Gora i Bosna i Hercegovina su zainteresirane za obnavljanje Ćira, ali se suočavamo s preprekama ulaskom u EU, primjerice granica na Ivanici i Karsaovićima jer se postavlja pitanje bi li je vlak uopće mogao prelaziti" govori Boban.

U ožujku ove godine potpisan je ugovor sa Županijom Dubrovačko neretvanskom koja podržava projekt te je prijavljen idejni projekt i strategija obnove Ćira koja će se proslijediti na adrese nadležnog Ministarstva i EU fondove.

Željeznička pruga postoji na ovom području od 1901. te je neodvojivi dio kulturno-povijesne baštine i turističke ponude, a Udruga želi obnoviti uskotračnu željeznicu u turističke svrhe s mogućnošću povezivanja s Bosnom i Hercegovinom, te Crnom Gorom.  Željeznica je, na svojim stranicama podsjećaju svečano otvorena 15.srpnja 1901. godine i prometovala je na liniji Sarajevo (Bosna i Hercegovina), preko Dubrovnika i dubrovačkog područja (Hrvatska) do luke Zelenika (Crna Gora), a Ćiro je ovo ljeto proslavio 110 rođendan.

Klikom na link možete se pridružiti ljubiteljima Ćira i postati članovi Udruge prijatelja uskotračne željeznice bez granica.

Azra Hadžić
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Ilustracija
  • Objavljen: 04.10.2011 13:53
  • Posljednja izmjena: 04.10.2011 13:59

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.