Zaključivanje ocjena na polugodištu za većinu dubrovačkih profesora nepotreban je posao i podržavaju zamisao novog ministra obrazovanja Željka Jovanovića, koji od iduće nastavne godine najavljuje ukidanje ocjenjivanja na kraju prvoga obrazovnog razdoblja. Premda vjeruju da bi takav potez rasteretio i nastavnike i učenike, ima i onih koji razmišljaju drukčije, jer se pribojavaju mogućeg ‘opuštanja’ školaraca, piše
Slobodna Dalmacija.
Možemo govoriti o kvartalu, ne o polugodištuDugogodišnji profesor kemije u dubrovačkoj Gimnaziji Miro Cvjetanović, podupire najave resornog ministra, i ističe kako “već godinama razgovara s učenicima na temu nepotrebnog zaključivanja ocjena na polugodištu” za koje smatra - nema racionalnog opravdanja.
- Čemu zaključivanje, ako nema nikakvoga smisla? Eventualna jedinica iz pojedinog predmeta na polugodištu ne znači - apsolutno ništa! - prokomentirao je prof. Cvjetanović, primijetivši i da “prvo obrazovno razdoblje, koje sada tretiramo kao polugodište, uistinu to i nije“.
- Radi se zapravo, o jednoj trećini nastavne godine. Dakle, možemo govoriti o kvartalu, ali ne o polugodištu i tim prije je ukidanje zaključnih ocjena opravdano - dodaje.
Ovih je dana u javnosti često spominjana upravo neujednačenost trajanja dvaju polugodišta, uz navode kako se zbog znatno kraćeg prvog ocjene zaključuju na brzinu, što rezultira testomanijom i stresom te nepotrebnim opterećenjem i učenika i nastavnika pa ne čudi sličan komentar kolege mu iz dubrovačke “Pomorsko-tehničke škole”.
- Podržavam odluku o ukidanju zaključivanja na polugodištu, što će osigurati manje administracije, uz obvezu odrađivanja nastavnog programa, odnosno malo više ležernosti, bez užurbanih ispitivanja i testova - kaže prof. strukovne skupine predmeta u “Pomorskoj školi” Mato Bilić.
Dodaje, kako je međutim, “ostao zatečen komentarima dijela učenika“, koji najavu ‘pospremanja’ polugodišnjeg zaključivanja u povijest, ne doživljavaju ustupkom, već naprotiv - ograničenjem.
- Uglavnom to komentiraju lošiji učenici, koji imaju jedinice na polugodištu. Smatraju da ih zaključivanje ocjena upućuje na veće učenje, a njihovo ukidanje na ‘opuštanje’, kao i da će imat manje prilika za popravljanje ocjena - kaže Bilić, generalno zaključivši kako su “uspješniji srednjoškolci pozitivno dočekali ministrovu najavu, od koje, pak, zaziru oni manje uspješni“.
Nastavnicima će biti lakšeO istome govori i ravnateljica Osnovne škole “Lapad” Vedrana Radović, koja u kontekstu najava iz resornog ministarstva, podsjeća na uvriježenu praksu kampanjskog učenja kod školaraca.
- Nastavnicima će biti lakše, i djeci nedvojbeno, ali će se, upravo zbog ukidanja zaključivanja ocjena, koje ih obično potiče na veći rad, školarci i ‘opustiti’ - ističe Radović, ocijenivši kako to neće poticajno djelovati na djecu.
“Deset mjeseci, bez povratne informacije u vidu zaključne ocjene na polugodištu, koja može biti i usmeno rečena, ne moramo imati svjedodžbe, dugo je razdoblje za učenike” - zaključuje Radović.