Ministar Branko Grčić zadovoljan je večeras izašao iz sjedišta Europske komisije u Bruxellesu jer je zajedno sa svojim timom stručnjaka uspio riješiti 249 primjedbi koje je Europska komisija imala na hrvatski Partnerski sporazum, dokument koji definira trošenje novca iz fondova EU do 2020., ali i zato što je, kako je rekao, dobio "eksplicitnu potvrdu za dvije ključne stvari" za Dubrovnik i okolicu.
– To su zračna luka Dubrovnik i cestovna veza koja će se također financirati iz strukturnih fondova. To je velik dobitak današnjih razgovora – rekao je potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU nakon sastanka s europskim povjerenikom za regionalni razvoj Johannesom Hahnom. No, na dva uzastopna pitanje znači li izraz "cestovna povezanost" zaista i gradnju pelješkog mosta, Grčić je umjesto s "da" ili "ne" odgovorio brojkom koja ipak sugerira da je odgovor "da", ali taj odgovor ne daje tako jasno.
– Za cestovnu povezanost Dubrovačkog primorja u našem prijedlogu (operativnog programa Konkurentnost i kohezija, op.a.) stoji oko 330 milijuna eura. To samo po sebi govori. Sve drugo je stvar daljnje procedure, a mi smo legalisti i poštujemo proceduru. Znate kakvi su rezultati predstudije. Budimo strpljivi. Ugovaranje studije izvodljivosti je u tijeku. Onako kako pokaže ta studija, tako ćemo se mi ponašati. Drugačije se ponašati ne možemo – rekao je Grčić.
Izvor iz Europske komisije, koji je govorio odvojeno od Grčića i pod uvjetom anonimnosti, izjavio je danas da "nitko u ovom trenutku ne može reći da će se pelješki most sufinancirati iz fondova EU" jer prvo treba biti gotova studija izvodljivosti koja bi govorila u prilog pelješkog mosta.
Na primjedbu da je predstudija izvodljivosti, koju su radili francuski konzultanti, već pokazala da je pelješki most najbolja opcija povezivanja hrvatskoga juga, puno bolja od koridora kroz BiH ili bilo koje druge analizirane opcije, izvor je upozorio kako ta predstudija "nije posve objektivna". Zbog toga u Europskoj komisiji smatraju da je Hrvatska dobro učinila kad je u svojim operativnim programima, koji detaljno uređuju način trošenja novca iz fondova EU, izbjegla izrijekom spomenuti pelješki most i umjesto toga upotrijebila izraz "cestovna povezanost juga Dalmacije". /T.K./