PREDSTAVLJENA STUDIJA

Evo kakav će utjecaj na okoliš Rijeke dubrovačke imati nova operativna obala za područje Batahovina!

Javno izlaganje Studije o utjecaju na okoliš nove operativne obale za područje Batahovina u Luci Dubrovnik (Gruž) održalo se danas u Dubrovniku. Nositelj zahvata je Lučka uprava Dubrovnik, a zahvat je kako je rečeno na predstavljanju, u skladu s važećom prostorno-planskom dokumentacijom te je prihvatljiv za ekološku mrežu RH. Na predstavljanju studije su govorili pročelnik Upravnog odjela za zaštitu okoliša i prirode Nikola Veraja, ravnatelj Lučke uprave Antun Asić te Mario Pokrivač iz tvrtke Dvokut Ecro koja je izradila studiju.

Mario Pokrivač iz Dvokut Ecra uvodno je kazao kako je studija utvrdila  da postojeće dionice operativne obale u luci više ne udovoljavaju rastućem prometu i potrebama  regije zbog čega je potrebno rekonstruirati i dograditi operativnu obalu.

- Cilj cjelokupnog projekta razvoja Luke Dubrovnik (Gruž) je osposobiti dio luke  s vezovima 17, 18 i 19 za potrebe trajektnog međunarodnog i domaćeg linijskog prometa, dok bi se unutarnji dio luke, u dijelu vezova 10-16 prenamijenio isključivo za potrebe prihvata brodova na kružnim putovanjima. Predmet  ove Studije o utjecaju na okoliš je nova operativna obala za područje Batahovina u luci Gruž (vezovi 18 i 19) - kazao je Pokrivač istaknuvši kako je prostor buduće operativne obale danas pretežno neuređena obalna linija koja se samo djelomično koristi za privez plovila.

Bitno je istaknuti kako je ovim projektnim rješenjem predviđeno uklanjanje osam postojećih objekata.



Ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik, Antun Asić  kazao je kako se dio putničkog prometa ne planira obzirom kako je riječ o trajektnom prometu.
 
- UPU-om je predviđeno da brodovi ostanu tamo gdje jesu, a šetnica nije predviđena, no postoji zeleni pojas iznad Luke.



Opis zahvata i idejno rješenje  - obuhvat zahvata 

Lokacija zahvata obuhvaća obalno područje od završetka veza 17 (Punta Batahovina) do Kaboga dužine oko 426 metara i površine oko 11.290 metara kvadratnih te morsko područje uz tu obalu površine 9460 metara kvadratnih na kojem se planira izvedba pilota.

Tehničko rješenje nove operativne obale ove dionice sastoji se od izgradnje nove obalne konstrukcije  na armirano - betonskim pilotima, osiguranja potrebnog gaza i zaštiti dna od ispiranja te opremanju operativne obale za redovito funkcioniranje prihvata plovila i putnika.

Što će se događati tijekom pripreme i izgradnje te tijekom korištenja? 

Pokrivač je objasnio kako će tijekom pripreme i izgradnje korištenje obale i mora na području zahvata biti privremeno onemogućeno, bit će mogući zastoji cestovnog prometa, a oštećenje javne prometne mreže uz provođenja mjera predostrožnosti  će biti malo.

- Negativni utjecaji su mogući jedino u slučaju akcidentnih situacija, eventualnih rekonstrukcija na luci Gruž ili elementima infrastrukturnih sustava. Planirani zahvat izgradnje nove operativne obale za područje Batahovina neće imati utjecaja na tlo, niti će doći do negativnog utjecaja na podzemne i površinske vode - objasnio je Pokrivač.

Međutim, tijekom korištenja, moguće je onečišćenje mora uslijed akcidentne situacije (primjerice istjecanja goriva uslijed nesreće), ispuštanja ulja, masti i goriva s plovila, neadekvatnog postupanja s krutim otpadom, ali i sanitarnim otpadnim vodama.  

Pozitivne promjene na krajobraz 

Ono što je pozitivno u ovom projektu je zasigurno rušenje silosa i objekata koji su u skladu s okolnim krajobrazu. Promjene će biti vidljive te neće biti u neskladu sa strukturom krajobraza. 



Što će biti s kulturno - povijesnom baštinom? 

Ne očekuje se negativan utjecaj na ljetnikovce Kaboga i Stay koji su udaljeni svega oko osam metara od granice zahvata. Lokalitet antički brodolom će se sustavno istražiti i adekvano zaštiti kako ne bi došlo do ugroze.

Kome će smetati buka?

Problem buke je prepoznat kazao je Pokrivač te objasnio kako  tijekom pripreme i izgradnje  bukom mogu biti ugroženi najbliži naseljeni objekti gradskog kotara Gruž, gradski kotar Mokošica i objekti ljetnikovaca Kaboga i Stay. 

Jadranka Šimunović iz Eko Omblića  je kazala kako projekt ekološki nije prihvatljiv. Pitala je izvođača studije jesu li kontaktirali Konzervatorski odjel Dubrovnik i imaju li od njih očitovanje i mišljenje.

Pokrivač joj je odgovorio kako je jedna od članica povjerenstva bila Žana Baće iz Konzervatorskog odjela te su sve mjere ispoštovane.

Šimunović mu je odgovorila kako ju čudi što su konzervatori pristali na pristanište trajekta obzirom na buku i onečišćenje.


Projektant ljetnikovca Kaboga Marko Vetma

Govoreći o buci, Marko Vetma projektant ljetnikovca Kaboga kazao je kako nisu protiv brodova, ali potrebno je sve regulirati i pronaći rješenje u regulaciji buke.

- Ako dođemo u situaciju da se uz buku koju stvara promet nadoda još buka s broda,  onda se kulturni i glazbeni događaji u Ljetnikovcu Kaboga neće moći odvijati kako treba. Stoga, trebamo doći do rješenje na zadovoljstvo svih - kazao je Vetma.

Inače, bitno je istaknuti kako će javna rasprava trajati 30 dana, u vremenu od 26. kolovoza do 25. rujna 2015. godine. Mjesto održavanja javnog uvida u Studiju je Upravni odjel za zaštitu okoliša i prirode Dubrovačko-neretvanske županije, svakim radnim danom od 9,00 –14,00 sati. 
  • Autor: Marija Njavro
  • Foto: MNj/PortalOko.hr
  • Objavljen: 10.09.2015 19:24
  • Posljednja izmjena: 10.09.2015 19:26

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.