Život

Evo koje su automobile Dalmatinci najviše kupovali u prošloj godini

U četiri dalmatinske županije (Splitsko-dalmatinska, Zadarska, Dubrovačko-neretvanska i Šibensko-kninska) tijekom 2013. godine prodano je ukupno 4729 novih automobila, što u odnosu na 27.802 novoregistrirana vozila u Hrvatskoj čini tržišni udio od 17,02 posto. Zanimljivo je da je u svim dalmatinskim županijama najprodavanija automobilska marka lani bio Volkswagen.

Evo koje su automobile Dalmatinci najviše kupovali u prošloj godini
Dalmatinci po broju prodanih novih automobila čine nešto manje od jedne petine cjelokupnog hrvatskog tržišta, pri čemu je najuspješnija Županija splitsko-dalmatinska u kojoj je zabilježeno 2407 novih registracija. Prevedeno na udio na tržištu, ispada da Splitsko-dalmatinska županija ima 8,66 posto tržišnog udjela, te je odmah iza zagrebačke regije i Primorsko-goranske županije.

 

Skromnije brojke

Nešto skromnije brojke imaju preostale tri dalmatinske županije, od kojih ni jedna nije prešla brojku od tisuću novih registracija. Tako je u Zadarskoj županiji, koja je na osmome mjestu u konkurenciji 20 županija i regija, prodano 906 novih automobila lani, što je tržišni udio od 3,26 posto. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji zabilježeno je 797 novih registracija, što je ekvivalent u tržišnom udjelu od 2,87 posto, dok je najlošija Šibensko-kninska županija gdje je tijekom 2013. godine prodano 619 novih vozila (2,23 posto tržišnog udjela).

U Splitsko-dalmatinskoj županiji najprodavaniji brand tijekom prošle godine bio je Volkswagen s 334 nove registracije ili 13,88 posto tržišnog udjela, a odmah iza njega su Peugeot s 210 primjeraka (8,72 posto tržišnog udjela) i Suzuki sa 179 prodanih novih vozila (7,44 posto tržišnog udjela). Među prvih pet još su Ford i Opel sa 164, odnosno 163 nove registracije. Što se tiče samog prosinca, Volkswagen je bio prvi s 24 vozila, Peugeot drugi s 20, Hyundai treći s 13, četvrta Toyota ima 12 prodanih vozila, dok peto mjesto dijele Suzuki i Nissan (11).

Za Splitsko-dalmatinsku županiju vezana je još jedna zanimljivost. Naime, prodajni rezultati pokazali su kako je splitsko područje s okolicom najplodnije za prodaju Suzukija gdje je registrirano 179 novih automobila. Na području zagrebačke regije koja drži 33 posto cjelokupnog tržišta prodano je manje Suzukija, samo 94, a u Primorsko-goranskoj, koja je inače druga po tržišnom udjelu, registrirana su 33 nova Suzukija.

 

Šibenčani najlošiji

U Zadarskoj županiji lani je Volkswagen također bio najuspješniji brand sa 154 nove registracije ili 17 posto tržišnog udjela. Iza njega su Peugeot (83), Hyundai (66), Audi (64) i Citroen (57) koji zaokružuje brojku od pet prvoplasiranih. Ako se gleda samo prošlogodišnji prosinac, uočljivo je da je Citroen prodao najviše, sedam vozila, dok su Mazda i Toyota imali po šest novih registracija.

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji poredak prvih pet je nešto drugačiji, s time da je Volkswagen i tu najbolji sa 113 zabilježenih novih registracija. Među pet najboljih još su Opel (91), Renault (76), KIA (75) i Škoda (58). Ako se gledaju samo prosinački rezultati, onda je u zadnjem lanjskome mjesecu najbolji bio Opel s 9 komada, dok su Volkswagen i Škoda imali po sedam prodanih primjeraka.

U najlošijoj dalmatinskoj županiji, Šibensko-kninskoj Volkswagen je bio ponovno najuspješniji prodavši 165 novih vozila. Renault je drugi sa 72 primjerka, a potom slijede KIA (68), Citroen (43) i Audi (32). U samom prosincu KIA je prodala pet vozila, dok su po četiri nove registracije zabilježili Volkswagen, Renault, Citroen i Toyota.
  • Autor: slobodnadalmacija.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 16.01.2014 12:26
  • Posljednja izmjena: 16.01.2014 12:25
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.