Gen Z

Generacija Z mijenja tržište rada – što to znači za budućnost?

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012., polako preuzima značajnu ulogu na tržištu rada. Njihove vrijednosti, stavovi i način rada donose promjene koje će oblikovati budućnost poslovanja.

Generacija Z mijenja tržište rada – što to znači za budućnost?

Generacija Z je prva generacija koja je odrasla u digitalnom dobu, što značajno utječe na njihove vještine i očekivanja na radnom mjestu. Njihova prisutnost donosi sljedeće promjene na tržištu rada:

Tehnološka pismenost: Gen Z donosi visoku razinu tehnološke pismenosti i brzo se prilagođava novim alatima i softverima. Poslodavci sve više ulažu u digitalizaciju kako bi privukli ove talente.

Fleksibilnost i ravnoteža: Za razliku od prethodnih generacija, Gen Z preferira radne uvjete koji omogućuju fleksibilno radno vrijeme i ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Remote work i hibridni modeli postaju standard.

Vrijednosti i svrha: Generacija Z traži poslove koji su u skladu s njihovim osobnim vrijednostima. Društvena odgovornost, održivost i inkluzivnost ključni su faktori pri odabiru poslodavca.

Kontinuirano učenje: Gen Z cijeni prilike za profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje. Poslodavci koji nude edukacije i mogućnost napredovanja imaju prednost u privlačenju ovih talenata.

Poduzetništvo i inovacije: Mnogi pripadnici Generacije Z žele biti sami svoji šefovi, što dovodi do porasta broja startupa i freelancera.

Ove promjene zahtijevaju prilagodbu poslodavaca i tržišta rada. Tvrtke koje prepoznaju vrijednosti i potrebe Generacije Z imaju priliku oblikovati inovativne radne okoline koje će poticati produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika.

Generacija Z donosi svježinu, inovativnost i novu perspektivu koja će ne samo mijenjati tržište rada već i postaviti temelje za budućnost poslovanja.

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 15.01.2025 11:52

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.