'Dubrovnik je prometna oaza u sustavu države koja ljeti ima maksimalna prometna opterećenja na dvije ključne lokacije, u luci Gruž i u zračnoj luci Čilipi,' rekao je profesor Pološki s Građevinskog fakulteta u Zagrebu. 'Ta dva pola imaju interes ući u srce grada,' rekao je i pojasnio na što se misli prilikom pojma oaza. Na sjeveru je gustoća prometa 10 tisuća vozila dnevno, na jugu 15 tisuća, a u centru 28 tisuća. U ljetnim mjesecima turisti dolaze na dva pola, iz Zračne i Gruške luke.
Prometna gužva trebala bi se rasteretiti s dva kružna toka, regulacijom semaforima, uspostavom jednosmjernog prometa, a najučinkovitije uvođenjem metroa. 
'Maksimalna prometna opterećenja za rješenje unutarnjih gužvi je uvođenje jednosmjernih sustava u devet prstenova. To se odnosi na takozvanu zonu centra 'Dubrovnik city', koja uključuje ulice dr. Ante Starčevića, Splitski put i Vladimira Nazora.'
Također je rekao kako je studija dala poboljšanja kroz semofarski sustav na bitnim raskrižjima s uvođenjem zelenih valova. Studija predviđa i izgradnju tunela Minčeta sa semaforima na Splitskom putu.
Dugoročno rješenje svakako bi bilo uvođenje metroa, u razdoblju od 2021. do 2031. i proširenje dijelova prometnica. Izvršena je i ekonomska analiza te je zaključeno kako će Metro dati najveće efekte i uštede prijevoza putnika. 'Metro bi koštao oko 100 milijuna eura, godišnja ušteda je 20 milijuna eura u vremenu prijevoza putnika. Uvođenje tog sustava reduciralo bi individualni promet za 15 posto.

'Nadamo se da je ovo temelj za jednostavno savladavanje prometnih poteškoća,' zaključio je Pološki.
Pročelnica Jelena Lončarić je rekla kako je Prometna studija najbitnija za izradu GUP-a i UPU-a. Ostvarili su se svi preduvjeti kako bi se održala prethodna rasprava koja se očekuje početkom lipnja.
Zlatko Vuković je govorio o projektima koji su u tijeku, poput kružnog toka Pošta Lapad, a u planu su još i kružni tok na Lapad stanici i na Batali. 'Očekujemo kroz analizu projekata da bi se stanje s ovim moglo poboljšati za 30, 40, a negdje i 50 posto na semaforima.'
Zamjenik gradonačelnika Niko Šalja je rekao kako je ovaj dokument smjernica za sve buduće radove i na prostornim planovima i poboljšanjima. 'Nema više ad hoc rješenja. Imamo i poboljšanja i projekcije. Usmjerenje imamo i možemo graditi sustav. Dio je krenuo od kružnog toka. Prolongiranje radova bilo je radi prometa, pomaknut je u desno, početkom lipnja će svi radovi biti završeni,' rekao je Šalja.

Zanimljivo je bilo čuti kako je ispred Doma zdravlja gustoća prometa oko 25 tisuća vozila dnevno, a u ljetni mjesecima 28. 'U budućnosti će se rasteretiti nepotrebnih vožnjim uvođenjem jednosmjernih ulica,' rekao je Pološki i spomenuo u struci poznatiji pojam takozvani 'hamburger, semaforizirano rotor križanje',koje bi bilo dobro rješenje za ovo područje, a naći će se i na javnoj raspravi u lipnju.
Novinare je zanimlao kako financirati ovaj Metro, a Vlahušić je rekao da će se to realizirati 'onog trenutka kada budemo dovoljno mudri da od svakog gosta uzmemo 22 eura, što je na godišnjoj razini 60 milijuna eura. Imamo računicu. Sve ovisi o mudrosti gradske uprave, spremnosti Grada da jeftino sebe ne prodaje i da kroz razvoj urbanističkih planova i prometne studije podigne razvoj Grada na tri cjeline. Jedna cjelina je središte povijesne jezgre od Viktorije do Doma zdravlja, druga je Gruž sa terminalom zabavnog parka, a treća cjelina je Srđ sa svim mogućim sadržajima,’ objasnio je gradonačelnik i zaključio kako ćemo tek tada biti Grad koji će primiti tri do četiri milijuna ljudi bez gužve.
Gospari.hr
Gospari.hr
Gospari.hr
Gospari.hr