Simon Pons-Rotbardt predstavio je rad Centa za nacionalne spomenike, vladinog tijela pod francuskim Ministarstvom kulture, koje je zaduženo za konzervaciju, restauraciju i upravljanje povijesnim prostorima i građevinama koji su u vlasništvu francuske države. Simon Pons-Rotbardt za Centar je kreirao projekt Spomenici u pokretu koji se bavi razvojem izvedbenih umjetnosti na mjestima baštine, a taj nacionalni program plesa i cirkusa ove godine slavi petu godinu pozivajući publiku da otkrije francuske povijesne dragulje kroz izvedbe perspektivnih i uvaženih umjetnika iz svijeta plesa i cirkusa.
Jelka Tepšić je gosta upoznala s bogatom ladanjskom spomeničkom baštinom Dubrovnika te brojnim ljetnikovcima na širem području grada i projektima njihove revitalizacije. Istaknuti su primjeri jedinog potpuno obnovljenog ljetnikovca Bunić-Kaboga na Batahovini, kojeg je Pons-Rotbardt i razgledao s neskrivenim oduševljenjem kako je sam spomenuo, zatim ljetnikovca Gučetić u Rijeci dubrovačkoj u kojem se otvara memorijalni centar Ruđera Boškovića i društveni centar, ali i ostalih koje tek čeka obnova i nova kulturna namjena.
Simon Pons-Rotbardt, koji se prije dolaska u Dubrovnik susreo u Zagrebu s predstavnicima Ministarstva kulture te Francuskog instituta u Hrvatskoj, istaknuo je kako je impresioniran Dubrovnikom, njegovom spomeničkom baštinom te festivalom o kojem je mnogo slušao i ranije u Francuskoj. Razgovaralo se o mogućnostima koprodukcija na području site-specific izvedbi te razmjeni umjetnika. Pitanja aktivacije spomenika i pronalaska novih izvedbenih lokacija, zajedničke su nam teme, istaknuo je Pons-Rotbardt. Nadalje, govorilo se o izazovima privlačenja publike, posebice novih publika te naročito turista. Dora Ruždjak Podolski istaknula je primjer lanjskog festivalskog programa Inside-Out, kao uspješnog programa intervencije u prostoru i site-specific izvedbe na koju su sjajno reagirali upravo turisti koji su se tamo našli.
Boravak Simona Ponsa-Rotbardta u Dubrovniku i njegovo izlaganje Baština i pokret na simpoziju Budućnost ambijentalne izvedbe, kojeg su Dubrovačke ljetne igre organizirale u sklopu dvogodišnjeg projekta Future Epics podržanog od strane Europske komisije unutar programa Kreativna Europa – potprogram Kultura, podržao je Francuski institut u Hrvatskoj.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.