Zahtjev je potpisalo 258 ljudi koji žive na Koločepu tijekom cijele godine ili žive na Koločepu većinom godine, jer njihovo otočko naselje nije povezano s Dubrovnikom.
Pola sata pješačenja do broda'Od Gornjeg Čela do pristaništa u Donjem Čelu ima više od 3.5 km, odnosno više od pola sata pješice prosječnog hoda,' navodi se u pismu. Školska i vrtićka djeca, zaposleni u Gradu, umirovljenici, turisti i ostali posjetitelji, zimi po kiši, buri i studeni, a ljeti po nesnosnim vrućinama moraju prelaziti navedeni put pješice kako bi se ukrcali na brod u Donjem Čelu. Također, na Koločepu nije zakonski dozvoljena uporaba prijevoznih sredstava, zbog čega je uvođenje brodske linije za Gornje Čelo prijeko potrebno za opstanak, razvoj mjesta i zaustavljanje demografskog izumiranja otoka, a koje se događa prvenstveno zbog prometne nepovezanosti.
'Dok ostala mjesta i gradski kotarevi u sastavu Grada Dubrovnika, na Elafitskim otocima, priobalju i gornjim selima svakim danom napreduju, razvijaju turizam, gospodarstvo i poljoprivredu, Gornje Čelo udaljeno 3 km od Grada s idealnim uvjetima za život, stagnira zbog prometne izoliranosti,' navodi se u pismu gradonačelniku.
Moguće pristajanje u Gornjem ČeluŽupanijska lučka uprava Dubrovnik u rujnu ove godine dovršila je radove vrijedne oko 2.8 miljuna kuna na proširenju pristaništa u Gornjem Čelu, čime su se stvorili i uvjeti za pristanak linijskog broda i povezivanje mjesta s Gradom.
Vijeće mjesnog odbora Koločep, kao legitimno izabrano predstavničko tijelo jednoglasno je izglasalo i uvrstilo navedeni Zahtjev u Plan i program Vijeća MO Koločep za 2013. te ga kao takvog i proslijedilo Gradu Dubrovniku.
'Slijedom navedenog, smatramo da su prioritetno potrebne dvije dnevne linije tijekom cijele godine, koje će Gornje Čelo povezati s Gradom u polasku i dolasku, u visini iznosa cijene sadašnje brodske karte za Elafite. Od Vas kao našeg Gradonačelnika tražimo da navedeni opravdan Zahtjev uvrstite kao točku dnevnog reda na sjednici Gradskog vijeća, te nam u 2013. osigurate brodsku liniju (Jadroliniju ili nekog drugog brodskog prijevoznika) i na taj način Gornje Čelo dovedete u ravnopravan položaj s ostalim gradskim i prigradskim naseljima, sa uvjetima dostojnima života na otoku,' navodi se u pismu.
Đuro Musladin: Djeca se moraju buditi u 5 kako bi stigli u školu'Napominjemo Vas da su mještani Gornjeg Čela u Domovinskom ratu u obrani okruženog Dubrovnika odigrali jednu od važnijih uloga u probijanju pomorske blokade, transportu branitelja, oružja i ljudstva, imali poginule i ranjene branitelje, te uvelike pridonijeli da se Grad Dubrovnik razvije u ono što danas uistinu jest - biser svjetskog turizma,' zaključuje se u pismu.
Predsjednik Udruge Kalomota Đuro Musladin istaknuo je za PortalOko kako poseban problem ovakva prometna nepovezanost čini školskoj djeci i zaposlenima u Gradu. 'Kako bi stigli na brod koji polazi iz Donjeg Čela u 6:45 sati, moraju se buditi već u 5 sati. Još je teže zimi po lošem vremenu. Teško je i starijima jer na Kalamoti zakonski nije dozvoljena uporaba motornih prijevoznih sredstava,' rekao kaže Đuro Musladin, dodavši kako je upravo ovo mogući razlog zašto će se obitelji s djecom odlučiti napustiti otok, što nikome nije cilj.
Gradonačelnik je baš danas rekao kako će svih 40 zahtjeva građana s primjedbama na proračun za 2013. biti usvojeno te da niti jedan zahtjev neće biti odbijen. Znači li to da će mještani Gornjeg Čela na Kalamota konačno biti prometno povezani s ostalim dijelovima Dubrovnika, ostaje za vidjeti.