Vinkovčanin Darko Brlić ovih se dana našao u prilično nezavidnoj situaciji. HEP mu je isključio struju u kući, i to zbog duga od 30.000 kuna za koji tvrde da je napravio u samo šest mjeseci, te ne žele prihvatiti njegove žalbe da je na brojilu nastao tehnički kvar, najvjerojatnije, nakon udara groma u stablo pokraj kuće piše
Vjesnik-Početkom veljače 2010. stiglo mi je očitanje potrošnje električne energije za razdoblje od šest mjeseci na kojem je bila navedena razlika za nadoplatu u iznosu od 23.464 kune. Odmah sam se uputio u HEP, odnosno vinkovačku Elektru. Oni su mi rekli da ponovo očitam stanje i dostavim im ga. Nakon toga mi stiže nova uplatnica na nevjerojatnih 30.026 kuna! Prema tome, ispada da sam u samo 15 dana, između dva očitanja, potrošio struje za gotovo 6500 kuna. Uložio sam žalbu na navedeni račun, no u HEP-u tvrde da je to moj dug - rekao je Brlić
Vjesniku.
Kaže da uopće ne žele s njim razgovarati o mogućnosti da je tehnički kvar na brojilu uzrokovao poremećaj zbog kojega ispada da je u šest mjeseci potrošio oko 30.000 kuna.- Nemoguće je da sam mogao potrošiti toliko struje. Pa, spržile bi mi se sve instalacije u kući! Živim sam, nemam nikakve velike uređaje-potrošače i ne znam na što sam mogao potrošiti toliku energiju. Istina, u kući imam centralno grijanje na struju, no njega kombiniram s grijanjem na drva, a kuća je odlično izolirana, tako da nikad nisam imao prevelike račune. Pogotovo ne ovakve - ističe Brlić.
Dodaje da mu je, prema obračunu, brojilo za razdoblje od 1. kolovoza do sredine listopada 2009. očitalo potrošnju od 19.368 kuna, odnosno u ljetnom razdoblju, kada, primjerice, grijanje još ne radi.
On smatra da je došlo do kvara na brojilu nakon udara groma u stablo ispred njegove kuće. Kako se očitanja struje rade svakih šest mjeseci, kada HEP šalje uplatnice, Brlić nije mogao ni zamisliti da će mu novo očitanje i obračun donijeti - noćnu moru.
Kaže, u Elektri su pristali promijeniti mu brojilo, no ne priznaju da je na starom brojilu postojao kvar.
- Brojilo su, kako kažu, poslali u Državni zavod za mjeriteljstvo radi pregleda ispravnosti. Nakon dva i pol mjeseca izvijestili su me da je brojilo bilo ispravno. No, na moj zahtjev da vidim što je pokazalo iščitavanje memorije starog brojila, dobio sam odgovor da je to HEP-ov interni dokument u koji nemam pravo uvida?! - kaže očajni Vinkovčanin te dodaje da se situacija normalizirala ugradnjom novog brojila.
- U posljednjih godinu dana prosječni zimski računi kretali su mi se oko 350 kuna, a ljetni oko 150 kuna mjesečno - ističe Brlić.
Sada, kaže, više ništa ne troši, jer su mu neki dan došli iz Elektre i isključili struju, unatoč svim njegovim žalbama i uredno podmirenim računima, osim za sporno razdoblje.
U vinkovačkoj Elektri kažu da Darko Brlić mora platiti cijeli dug, a ponudili su mu mogućnost beskamatne otplate na 15 rata. »Ne želim platiti to dugovanje ni na rate, jer bih time priznao da sam spornu struju stvarno i potrošio. Samo želim da se napravi stvarni uvid u moju potrošnju. Neka izračunaju prosjek potrošnje u posljednjih nekoliko godina, izuzev spornoga razdoblja. Jer, očito je da s brojilom nešto nije bilo u redu, a ja to ne mogu dokazati - kazao je Brlić, zaključivši da će ovu bitku, koju vodi već više od godine, na kraju morati rješavati sudskim putem.