Infrastruktura

Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata

Hrvatska je uspješno završila izgradnju dionice autoceste A5, koja povezuje Beli Manastir s granicom prema Mađarskoj. Ova dionica predstavlja ključni dio transeuropskog prometnog koridora Vc, omogućujući bržu povezanost između Osijeka i Budimpešte.

Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata

Predsjednik Vlade Andrej Plenković sudjelovao je danas na svečanom obilježavanju završetka izgradnje koridora VC autoceste A5, dionice od Belog Manastira do granice s Mađarskom. Tom je prigodom poručio da je Hrvatska dovršetkom ove dionice u potpunosti ispunila svoj dio obaveza na tom transeuropskom prometnom koridoru od Budimpešte do Ploča.

Projekt završetka autoceste A5 od iznimne je važnosti za gospodarstvo Osijeka, Slavonije i cijelog istoka Hrvatske jer povezuje regiju s europskom prometnom mrežom i otvara nove mogućnosti razvoja. U Hrvatskoj, dodao je, jest nešto malo manje od 100 kilometara tog Koridora, a u mandatima ove Vlade radilo se na tri faze ovoga projekta. Podsjetio je da je prije četiri godine otvoren most na Svilaju, u međuvremenu je dovršena dionica od Osijeka do Belog Manastira, a danas i ova posljednja.

„Spojili smo Budimpeštu i Osijek na praktički samo dva sata vožnje“, istaknuo je dodavši kako se radi o ogromnom koraku povezivanja Hrvatske i Mađarske. Zahvalio je svima koji su predano radili na ovom važnom prometno-infrastrukturnom projektu.

Većina preostalog dijela koridora koji se treba dovršiti nalazi se u Bosni i Hercegovini, a kada se taj dio dovrši, kazao je premijer, osjetit će se intenzitet prometa i razvojni zamah koji ova četverotračna autocesta ima za povezivanje zemalja srednje Europe.

Premijer je podsjetio na Projekt Slavonija, Baranja i Srijem, koji je označio veliki zaokret nacionalne politike prema pet slavonskih županija, kojim je i ovaj projekt vratio na izvorne postavke. Jer, pojasnio je, bilo je promišljanja da se umjesto četverotračne autoceste ovdje grade samo dvije trake.

„Ta naša odluka imat će, uvjeren sam, u godinama koje su pred nama dalekosežne i pozitivne posljedice za razvoj i za međusobnu suradnju“, poručio je istaknuvši da je Koridor Vc žila kucavica ekonomskog razvoja ovog dijela Europe.

To je posebno važno za odnose između Hrvatske i Mađarske koji će i time dobiti na intenzitetu, dodao je, osobito povezanost, razmjena, međusobno razumijevanje, gospodarski odnosi te briga o nacionalnim manjinama, kako o mađarskoj u Hrvatskoj, tako i o hrvatskoj u Mađarskoj.

Zahvalio je na svečanosti nazočnom predstavniku mađarske Vlade, ministru graditeljstva i prometa Lazaru, na potpori koju mađarska Vlada daje predstavnicima hrvatske manjine.

Govoreći o širem, europskom kontekstu, premijer je istaknuo članstvo Hrvatske u Europskoj uniji, koje je učinilo veliku razliku u kvaliteti života, te podcrtao politiku hvatanja koraka s članicama koje su duže u Europskoj uniji, pa tako i s Mađarskom.

Na kraju je izrazio uvjerenje da će svi stanovnici istoka Hrvatske imati puno koristi od ove autoceste, a Vlada će nastaviti raditi jednako angažirano kao i do sada, osobito, nakon realizacije svih velikih prometnih projekata, na revitalizaciji željezničke infrastrukture.

Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata vlada.gov.hr
Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata vlada.gov.hr
Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata vlada.gov.hr
Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata vlada.gov.hr
Hrvatska završila autocestu na Koridoru Vc: Od Osijeka do Budimpešte za dva sata vlada.gov.hr
  • Autor: vlada.gov.hr
  • Foto: vlada.gov.hr
  • Objavljen: 06.10.2025 16:43

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.