Krenulo se krivim smjerom

HSLS: Tražimo izgradnju mosta Pelješac putem koncesije

Vicko Ivančević, predsjednik Županijskog Vijeća HSLS-a Dubrovačko-neretvanske županije uputio je priopćenje o problemima prometne povezanosti i teritorijalnog kontinuiteta Dubrovačko-neretvanske županije i drugog dijela hrvatske države. Priopćenje prenosimo u cijelosti:

HSLS: Tražimo izgradnju mosta Pelješac putem koncesije
Obzirom na izjave ministra Siniše Hajdaš Dončića prilikom posjete Pločama da nije siguran da Dubrovčani žele autocestu, te da se Pelješki most neće graditi, a posebno nakon neslaganja načelnika Neuma s idejom koridora, očito je da rješavanje prometnog povezivanja dubrovačko-neretvanske županije krenulo potpuno krivim smjerom i prema neizvjesnim vremenskim rokovima.

Za istaknuti je da je pristup rješavanju problema prometne izoliranosti juga Hrvatske od strane aktualne državne vlasti u suprotnosti s odrednicama utvrđenim  na  temelju  važećeg  Zakona o prostornom  uređenju  i  gradnji  i  na  njemu zasnovanog i usuglašenog Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije, koji izražava volju građana ove Županije.

Ističemo da naše pravo ne može biti konzumirano nikakvim nadinstitucionalnim dogovorom već tražimo da se takve namjere obvezno provedu kroz, za to utvrđene, zakonske procedure.

Ne postoji razlog za potrebu izlaženja iz sadašnjih planskih rješenja, jer ista u punini izražavaju sve državne interese kako građana ove Županije tako i Hrvatske države.

Predlagatelji novih rješenja nisu uočili i  shvatili okolnost koja se otvara uspostavom schengenskog režima  prema Neumu, s vremenskom barijerom, koju isti tvori (min. dva sata) sve dok Bosna i Hercegovina ne uđe u Europsku uniju.

Zato tražimo od svih čimbenika u rješavanju ovog problema da se, kao na Zakonu utemeljenoj varijanti, priđe izgradnji mosta Pelješac putem koncesije, koju može raspisati županija. Zbog schengenskog režima  prema Neumu promet bi se odvijao preko mosta uz plaćanje mostarine, bez vremenskog gubitka, carinske i granične kontrole i troška goriva u čekanju prolaza, čime bi koncesionar namirio cijenu izgradnje mosta.

Nastavak gradnje mosta u građevinskom smislu nije upitan, svi bitni elementi za pokretanje  postupka  su  realni i ostvarivi, pa su neshvatljivi  razlozi  odustajanja od razvoja prostora Pelješca, Korčule, Lastova i Mljeta, razvoja cijele Županije te ostvarivanje kontinuiteta Hrvatske države i Europske unije.
Tražimo hitno rješavanje ovog problema u duhu važećih zakona i Ustava Republike Hrvatske.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 11.05.2012 11:25
  • Posljednja izmjena: 11.05.2012 11:27

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.