Piše: Lucija Komaić
U večeri u kojoj ste pobijedili na lokalnim izborima prije dvije godine, nakon objave rezultata naših izbornih anketa, a ubrzo i službene potvrde, rekli ste kako vam je jedna od prvih misli bila, uz ushićenje i slavlje svih oko vas – ''što sad?'' Sjećam se da ste nam tada rekli, nekolicini novinara, kako su vam još iste večeri misli krenule na nesnosne turističke gužve, blokade u prometu, Grabovicu, vodu koja nije za piće i sve ono za što ćete naredne četiri godine upravo vi odgovarati, a do tog trenutka ste zbog svega toga bili prvi u redovima onih koji kritiziraju. Trenutno smo u jeku smo turističke sezone pa krenimo s turizmom. Koliko se danas 'respektira Grad'?
- Što se tiče turizma, on treba i može biti još kvalitetniji. Konačno smo prestali smatrati uspjehom veći broj gostiju u destinaciji, okrenuli smo se kvaliteti. Imamo još dosta problema, ali kad usporedimo naš Grad danas s onim gužvama na vratima od Pila i Ploča, s blokadom Straduna od prije dvije godine, vidimo da to danas više nije tako. I najveći kritičari vide pomak. Ostao nam je promet, ali i to ćemo riješiti.
U svemu uvijek treba krenuti od samoga sebe. Pravo je pitanje respektiramo li mi kao građani dovoljno naš Grad, poštujemo li ga? Vrlo često volimo kritizirati, i to je dobro jer kritika, ako je dobronamjerna, uvijek izrodi nečim novim, pozitivnim i dobrim. Ono što mene u istinu rastuži je kad vidim da su oni koji su najglasniji u kritikama vrlo često prvi koji se ponašaju suprotno pravilima. Primjerice, prije nekoliko mjeseci sam pročitao na Facebooku post jedne naše sugrađanke koji je bio vrlo kritičan po pitanju čistoće u Gradu, a samo dva dana nakon toga prolazio sam preko Ploča u 9:00 sati i upravo ta naša sugrađanka je bacala smeće. A zna se kada se ono treba bacati. Imate puno takvih primjera, međutim generalno mislim kako je naš Grad ipak znatno kvalitetniji od drugih destinacija i da većina naših sugrađana poštuje pravila i svoj Grad.
Ugostitelji vam zamjeraju neke poteza koje ste povukli. Je li potrebno u ovakvom Gradu gasiti glazbu baš u 23:30?
- Ja mislim da je apsolutno potrebno i opravdano. U našem Gradu postoje mjesta gdje se gosti mogu zabaviti i nakon 23:30. Nažalost ugostitelji smatraju kako su upravo 'basovi' presudni da netko popije piće više. Naš Grad je zaštićena Unescova spomenička baština i svi oni koji rade na takvom području tome se trebaju i prilagoditi. Kako glazbom, tako i reklamama te svim onim što priliči našem Gradu. Ne može profit pojedinca biti ispred Grada.
Koja je sljedeća faza projekta Respect the City, u kojem smjeru će to dalje ići? Neki sljedeći potezi?
- Nastavljamo s aktivnostima u cilju smanjenja broja istovremenih putnika s kruzera. Od sljedeće godine uvodimo i novinu u prijevoz putnika s kruzera tako što će navedeni prijevoz obavljati Libertasovi autobusi. Upravo ove dane privodimo kraju javnu nabavu za kupnju prva tri autobusa, takozvane harmonike i oni bi trebali biti nositelji prijevoza shuttle putnika u idućoj godini. Uvjeren sam kako će i sami putnici s kruzera imati kvalitetniji i brži prijevoz do povijesne jezgre. Uvest ćemo i dodatne restrikcije vezane za prijevoz preko Ilijine glavice. Promet nam je u ovom trenutku prioritet. Nažalost, liberalizacija autotaksi tržišta ostaje kao problem i zato je potrebno mijenjati postojeći zakon jer Dubrovnik ne može izdržati još jednu sezonu u ovakvom režimu. Uskoro kreće i aplikacija smart parkinga koja bi trebala našim sugrađanima, ali i posjetiteljima olakšati traženje parking mjesta, a samim tim i smanjiti gužve u Gradu.
Dubrovniku je promet problem i bez ovih mnogobrojnih taksija koji ovdje dođu iz cijele Hrvatske. Nervira li vas kada ljudi kad zapnu u gužvama pišu statuse u stilu ''hvala Mato'' i slično, kao što su to radili i svim vašim prethodnicima. Je li moguće uopće išta konkretnije u Dubrovniku riješiti bez nekih skupih rješenja kao što je micanje prometa ispod zemlje i slično? Čeka li nas nešto takvo u budućnosti, je li izvedivo? U planu su novi projekti izgradnje javnih garaža.
- Ja bih volio da sam čarobnjak i da u dvije godine mogu riješiti ono što se nije riješilo cijelo desetljeće, međutim ne zamjeram sugrađanima koji pišu takve stvari. Oni su siti obećanja i traže rješenja, a na nama je da na tim rješenjima radimo. U ovom trenutku razvijamo tri projekta izgradnje garaža. Jedna je u Sv. Jakovu, druga iza zgrade OTP-a i treća u Hladnici. Nevezano uz ove projekte, radimo i na garaži u Mokošici.
Gradu su nužne javne garaže jer one omogućuju ukidanje parking površina na prometnicama i njihovo pretvaranje u vozni trak što onda omogućuje bržu protočnost. Ali budućnost rješavanja prometnih problema u našem Gradu je park and ride sustav kojeg planiramo napraviti na Pobrežju. Svi oni koji dolaze u naš Grad kao posjetitelji tamo bi morali parkirati svoj automobil i javnim gradskim prijevozom doći u Grad. Naše gradske prometnice i infrastruktura su nešto što mora isključivo biti na raspolaganju našim sugrađanima. Kažu nam često kako smo mi u Gradu komotni. Jesmo. I volimo taj komod. Zato je na Gradskoj upravi da taj komod našim sugrađanima i omogući, a to se zove - kvaliteta života. Ponavljam, ne postoje brza rješenja, ali na rješenjima treba raditi.
Što se događa s Javnom garažom na Ilijinoj glavici? Sve u vezi s tim do sada je zvučalo poprilično nevjerojatno, toliko neizvjesna budućnost mogućeg ogromnog troška za Grad, a institucije nemoćne po pitanju sankcioniranja očitih malverzacija. Nismo znali ni tko nam je partner u tom projektu i tko se sve tu izmijenio.
- O javnoj garaži je puno toga ispričano, obzirom da sam pri kraju sudjelovao i u razgovorima o javnoj garaži sa svim akterima, slobodno mogu reći da se godinama neopravdano strašilo građane. S ljudima se manipuliralo i na kraju nije bilo ništa. Danas je javna garaža u privatnim rukama do isteka prava građenja, kada prelazi u vlasništvo Grada Dubrovnika. Tvrtka koja je preuzela upravljanje garažom zove se Best in parking i to je tvrtka koja se isključivo i jedino na području Europe bavi pružanjem parking usluga. Na kraju priče drago mi je da smo dobili takvog jednog partnera s kojim se može surađivati. Ono što je važno, Gradu ne prijete ovrhe i ništa loše se za Grad neće u budućnosti zbog garaže dogoditi.
Žičara još uvijek ne vozi. Kako teku pregovori, je li rješenje ove situacije na vidiku?
- S Excelsa nekretninama, u suradnji s Državnim odvjetništvom, Carinom i Ministarstvom financija postigli smo dogovor o plaćanju duga iz prošlosti koji iznosi 46 milijuna kuna. Nadležnost dijela duga koji se odnosi na Republiku Hrvatsku zastupa DORH, dio od Ministarstva financija zastupa Carinska uprava i jedan dio duga se odnosi na Grad Dubrovniku. Od svega toga bi Gradu Dubrovniku nakon potpisivanja sporazuma pripalo 26 milijuna kuna, što je ono što smo mi potraživali sudskim sporom.
Poslali smo u proceduru glasovanja na Gradsko vijeće dva dokumenta, jedan je usuglašavanje s ovim sporazumom kojega sam već spomenuo, a drugi je odluka o obnovi ugovora koji je već donesen na visinu od 15 posto, pa ćemo vidjeti na koji način će vijećnici odlučivati. Iz tvrtke Excelsa nekretnine su eksplicitno rekli kako su oni voljni platiti do 15 posto iznosa koncesijske naknade. Rađeno je više vještva, ni u jednom nije iznesen točan iznos i visina naknade, stoga je na vijećnicima odluka. Mislim da je u ovom trenutku najbolje za Grad, razumijevajući i da žičara ne radi, naplatiti dug iz prošlosti, potpisati ugovor na 15 posto i krenuti naprijed. Samim time bi se žičara 1. srpnja otvorila, a novce bi Grad Dubrovnik trebao odmah dobivati jer svi daljnji sporovi više nemaju smisla, ni potrebe. Međutim, na Gradskom vijeću je da na osnovu cjelokupne dokumentacije donese svoj sud.
Za bankomate ste vrlo brzo pronašli rješenje.
- Pošast bankomata je krenula prije par mjeseci i brzo se širila. Nije bilo brzog rješenja, tražili smo ono koje je provedivo i koje na sudu neće pasti. U cijeloj ovoj priči s bankomatima surađivali smo s Ministarstvom kulture i pronašli smo zajedničko rješenje. Ovo nije rješenje samo za naš Grad, smatramo kako se takvo rješenje može aplicirati u svim povijesnim jezgrama.
Pročistač je dobio i suglasnost Ministarstva zdravlja. Kad će konačno biti potpuno u funkciji?
- Pročistač je dobio sve potrebne dokumente, posljednju suglasnost dao je i nadzor. Ovih dana dolaze stručnjaci iz SUEZ-a koji će uređaj pustiti u rad i samim time započinje ciklus od godine dana kada uređajem upravlja SUEZ, a nakon toga cjelokupni posao preuzima Vodovod. Drago mi je što smo konačno završili ovaj iznimno važan projekt. Nije bilo lako ni najmanje, međutim došli smo do kraja, vjerujem da će uređaj dobro služiti našem Gradu.
Više pročitajte
OVDJE.