U studiji dvaju njemačkih sveučilišta proučen je Facebook, najveća društvena mreža na svijetu, s više od milijardu korisnika i otkriveno je da je on dosad neviđena platforma za socijalnu usporedbu.
Istraživači kažu kako se nakon posjeta FB-u trećina ljudi osjeća lošije, nezadovoljno vlastitim životom. Najgore se osjećaju oni koji samo gledaju, a ništa ne objavljuju.
"Iznenadili smo se kad smo vidjeli koliko ljudi ima negativne osjećaje u odnosu na Facebook. Zavidni su, osjećaju usamljenost, frustraciju ili ljutnju", kaže Hanna Krasnova, istraživačica s Instituta za informativne sustave na berlinskome Humboldtovu sveučilištu.
"Naša promatranja pokazala su da će neki od tih ljudi otići s Facebooka, ili će barem smanjiti posjete FB-u", kaže Krasnova.
Stručnjaci s Humboldtova sveučilišta i s tehničkog sveučilišta u Darmstadtu kažu kako su slike s odmora najveći razlog frustracija: više od polovine slučajeva zavisti potaknule su slike s praznika.
Socijalna interakcija drugi je razlog zavisti jer korisnici uspoređuju broj rođendanskih čestitki koje su dobili s onima koje su upućene njihovim FB-prijateljima, kao i broj 'lajkova' i komentara na slike i postove.
"Pasivno praćenje izaziva osjećaj zavisti: korisnici uglavnom zavide na sreći drugih, na načinu kako drugi ljetuju i druže se", kažu istraživači u izvještaju "Zavist na Facebooku: Skrivena prijetnja zadovoljstvu korisnika", objavljenom u utorak.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.