S GLEDIŠTA STRUČNJAKA

Ivica Banović: Zbog prometa Dubrovnik izgleda kao bilder koji nabija mišiće, a ima slab kostur koji će se urušiti

U Dubrovniku se svatko žali na promet te ima svoju viziju prometnog rješenja. Mnogo toga što dolazi iz gradske uprave stalno nailazi na kritike građana. Istina je kako je situacija teška i specifična, zapravo je gorući problem. O svemu tome više je kazao prometni planer Ivica Banović koji je za Portal Oko analizirao semaforizaciju kružnog toka u Lapadu, problem parkinga oko povijesne jezgre i ostale probleme koje su svakodnevica Dubrovnika.

Ivica Banović: Zbog prometa  Dubrovnik izgleda kao bilder koji nabija  mišiće, a ima slab kostur koji  će se urušiti
'Problem prometa u Dubrovniku može se poistovjetiti kao kad idete kod doktora jer imate poteškoće s cirkulacijom i on vam neće napraviti pregled krvnih žila kolor doplerom da vidi gdje vam je začepljenje nego vas pušta uvjeravajući da je sve dobro’, tim riječima započinje razgovor o stanju na dubrovačkim ulicama prometni planer Ivica Banović.

'Funkcija Grada treba biti prostorno planiranje i komunalna infrastuktura'

- Mi u ovom trenutku od strane Grada Dubrovnika imamo nekoliko prijedloga, ali niti jedan nije cjelovit. Potrebno je generalno sagledavanje problema, detektiranje kritičnih točaka i rješavanje po određenom pravilu kako će sustav izgledati - rekao je Banović objašnjavajući kako je 'važno složiti cjelokupnu priču da bi se postigao konačni rezultat pa makar i za dvadeset godina jer je za dugoročno prometno planiranje potrebno mnogo novca i vremena, ali se u konačnici postigne rješenje.'

Na pitanje o parkirališnim mjestima u povijesnoj jezgri Ivica Banović kazao je kako smanjivanje broja mjesta loš potez jer time se šalje poruka da stanovnici Grada moraju smanjiti vozni park na 80 automobila pa će sve funkcionirati, a ostala mjesta će se iznajmljivati. 

Prema njegovom mišljenu potez pretvaranja prostora iza Revelina, tj. međuprostor Buže i Tabora, koji je postao parking za motoriste je jako loša odluka.

- To mi nikako nije jasno jer se tako skinuo veliki broj parking mjesta za automobile. Kao da je motorista radio cijelu priču pa je sebi napravio najljepši parking u Gradu, a ljudi koji žive tu nemaju gdje parkirati - istaknuo je Banović te doveo priču u vezu s parkingom i nebrigom gradskih vlasti prema stanovnicima povijesne jezgre jer su 'ljudi stavljeni u drugi plan'.

- Prije je u povijesnoj jezgri živjelo pet tisuća ljudi, a sad je 800 i svi Grad izbjegavaju jer nemaju gdje parkirati. Kao da je cilj maknuti domaće ljude da bi stvorili više mjesta za turiste. To nije funkcija Grada jer grad nije dioničko društvo. Njegova osnovna funkcija treba biti zadovoljavanje komunalnih potreba i organizacija života, tj. prostorno planiranje i komunalna infrastruktura. Trebalo se olakšati građanima jer oni čine taj duh grada. UNESCO je Dubrovnik stavio pod zaštitu jer je bio fenomen to što je bio živ grad jer su u njemu ljudi stanovali - pojasnio je Banović.

Prometni projekt kakav ne postoji

On je mišljenja kako cijeli grad ima isti problem koji je uzrokovan najviše konfiguracijom terena zbog velikih strmnina i prometnice koje su većinom jednosmjerne.

Također, Banović je naglasio koliko je važno riješiti problem prihvata i parkiranja turističkih autobusa u cilju smanjivanja gužvi.

- Ne može se samo gledati zarada. Ona se gleda kroz ukupan bruto proizvod, a ne da cilj bude zarada. Grad treba opsluživati građane koji tu žive i biti im na usluzi jer su oni njegovi vlasnici – pojasnio je.

Njegovo mišljenje je kako je kriva sama strategija u Gradu. Ističe kako je nužno potrebno detektiranje postojećeg stanja, utvrđivanje koordinata, širine prometnica, signalizacije i svega ostalog jer bi sve to trebalo definirati postojeće stanje prometne mreže nakon čega bi se radila inteligentna rješenja razvoja.

Kružni tok na Pošti Lapad na rubu tehničkih uvjeta

Nezaobilazna tema razgovora bili su semafori na kružnom toku u Lapadu koje je gradonačelnik Vlahušić izabrao kao jeftinije rješenje problema gužvi u tom dijelu grada, a najavljena je izgradnja pothodnika.

-To je neobično rješenje jer obično se kružni tok i semafori ne kombiniraju. Većinom se bira jedna od te dvije opcije. Križanje u Lapadu uvijek je imalo problem s uključivanjem u promet. Prije je bio problem za one koji su ulazili sa strane, tj. iz pravca Lapadske obale i onda je napravljen kružni tok. Tada je glavi prometni pravac koji ide prema ulici Iva Dulčića izjednačen sa sporednim pravcem, a drugi problem su pješaci koji su u samom kružnom toku te autobusna stanica koja je u neposrednoj blizini – rekao je Ivica Banović istaknuvši kako je 'sve zajedno jako upitno rješenje jer je na rubu tehničkih uvjeta'.

Prema njegovom mišljenu na Pošti Lapad trebalo je ići u samom startu na križanje sa semaforima te izmjestiti autobusnu stanicu prema DOC-u.

- Općenito, rješenje je komplicirano jer je to mjesto velike količine prometa : mnogo pješaka, školaraca, studenata, turista, a i iduće križanje je jako blizu. Suština problema je ta kada se krenulo u početku s nekim radovima konačni rezultati se nisu u potpunosti sagledali, a sad se pokušava to nadoknaditi – kazao je Banović.

- Mnogo stvari imamo koje nismo regulirali. Prometni projekt mora biti osnova za sve jer će on dati sliku kako bi u konačnici trebao promet izgledati, zatim iskalkulirati faze financijski i prostorno te na taj način rasti – rekao je Banović te zaključio riječima kako 'Dubrovnik trenutno izgleda kao bilder koji nabija mišiće, ali ima slab kostur koji će se urušiti jer će ga mišićna masa slomiti'.

  • Autor: Aida Čakić
  • Foto: Aida Čakić
  • Objavljen: 26.08.2015 13:11
  • Posljednja izmjena: 26.08.2015 13:12

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.