Unatoč tome što se za sada ne planira nastaviti izgradnja autoceste prema Dubrovniku,pitanje budućnosti prolaska kroz Neum treba promatrati u okviru gradnje cestovne infrastrukture u BiH, gdje se ozbiljno razrađuje mogućnost gradnje jadransko-jonske autoceste prema Crnoj Gori kroz Hercegovinu. U takvim uvjetima gradnja autoceste do Dubrovnika preko teritorija BiH bila bi potpuno besmislena, donosi Slobodna Dalmacija. Ministar prometa i veza BiH Rudo Vidović za bosanske medije izjavio je kako je cilj jadransko-jonske ceste revitalizirati prostor Istočne Hercegovine, vodeći pri tom računa o rješavanju prometnog problema Neuma.
On ističe kako je iznimno važno otvaranje neumske regije jer bi se riješilo pitanje graničnog prijelaza kod Neuma.
Krak jadransko-jonske autoceste kroz BiH trebao bi biti dug oko 100 kilometara, prolazit će zaleđem Stoca, Trebinja i Neuma, a kod Bijače spajat će se s koridorom 5C. Osim izgradnje jadransko-jonske autoceste kroz BiH, spominje se i mogućnost izgradnje željezničke pruge Čapljina-Nikšić.
I dok javnost raspravlja što je bolje, most ili autocesta, pojedini političari, uglavnom oporbeni, zagovaraju i trajket kao mogućnost rješenja pitanja prolaska kroz Neum.
Zanimljivo je istaknuti kako će se do kraja ove godine otvoriti i novi međunarodni granični prijelaz Nova sela na spoju koridora 5C i autoceste, a bit će uređen prema uvjetima Schengena.
Riječ je o zajedničkoj investiciji Hrvatskih autocesta i Ministarstva financija, koja je procijenjena na oko 64 milijuna kuna. Naime, Europska banka za obnovu i razvitak (EBRD) sklopila je s Hrvatskim autocestama ugovor o zajmu, namjenskim sredstvima koja će se utrošiti za dovršetak koridora 5C u RH, te spoj ceste čvor Ploče-BiH, kao i granični prijelaz Metković.
"Trenutno se izvode radovi na cesti od Vrgorca do čvora Ploče te spojne ceste do Karamatića u dužini od oko pet kilometara, gdje su zemljani radovi pri završetku" ističe Ante Filipović, direktor tehničke jedinice HAC-a za izgradnju autoceste.
Uskoro slijedi raspisivanje natječaja za izvođenje radova od čvora Ploče do novog graničnog prijelaza u dužini od oko 6,5 kilometara, a ovi radovi bi trebali biti dovršeni do sredine 2013. godine. Spojna točka koridora 5C i autoceste na lokaciji Nova sela, uz međunarodni granični prijelaz, najveće je međunarodno prometno čvorište u jugoistočnoj Europi.
S BiH strane već je počela izgradnja dionice od granice s RH (Bijače do Kravice) u dužini od oko četiri kilometara, čime je konačno definirana trasa ovog međunarodnog koridora.