Ivanović je u katalogu izložbe istaknuo kako 'upoznati autora znači razumjeti i njegova likovna polazišta, a u ovom slučaju poznavati Baričevića dulji niz godina proces je otkrivanja njegove čvrste i duboke ljubavi prema vlastitom gradu koja granički s fetišizmom.'
- U dosadašnjim prizorima Dubrovnika, slikama, crtežima i reljefima, Baričević je unosio dozu kritike, ali samo prema onima i onome što na bilo koji način ugrožava Grad pa se tako „obračunavao“ s kruzerima, turistima, smećem i uopće nezainteresiranošću ili nedovoljnim poštovanjem koje se u bilo kojem trenutku pridaje njegovoj Euridiki, antičkoj Ragusi. Posljednji ciklus radova na navedenu temu, obuhvaćen simboličkim nazivom Gradobran, niz je veduta nadrealnog sižea, kombinatorike formi koje u naravi ne stoje zajedno, ali ih autor povezuje u jedinstvene cjeline kako bi svaku sliku pretvorio u znak Dubrovnika, u totem kojemu je materijalno tijelo nužno za evociranje emocionalnog naboja.
Njegov cjeloživotni slikarski boj kojemu je cilj obraniti Grad od niskosti i malodušnosti, svoju kulminaciju ostvaruje kroz novouspotavljeni sukob s izmišljenim identitetom tako zvanog Kraljevog Grudobrana, imena pridanog Dubrovniku za potrebe televizijske serije „Igra prijestolja“ („Game of Thrones“, stoga su i nazivi djela svedeni na „Games of Dubrovnik I. – XX.“). Njegov Gradobran, odnosno obranjeni Grad, istovremeno je jukstaponiran amalgamu realnih povijesnih nedaća od srednjega vijeka do recentnih ratnih zbivanja, dakle turbulentnim vremenima i posezanjima za našim prostorom, nakon čega je Grad uvijek izlazio obranjen ili obnovljen, samosvojan i vrijedan štovanja.
Baričevićev ciklus stoga je ideja ideala koja stoji između dvije paralelne agresije – one svjesne i one nesvjesne – piše Ivanović te zaključuje kako 'Našeg umjetnika, naime, nimalo ne zamara vraćati se Dubrovniku i dubrovačkim motivima iznova i iznova', jer 'On, kao da je njegov stvaratelj, a ne njegovo dijete, pronalazi beskrajno mnogo noviteta u cjelini koja je stoljećima zadana (...) on secira grad i sve njegove simbole stvarajući album neograničenih uprizorenja koja su vrijedna divljenja. Ako je itko, naime, približno toliko čuvao Dubrovnik kao sveti Vlaho, onda je to cijelim svojim životom Mišo Baričević' – napisao je u katalogu izložbe Marin Ivanović.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.