Pripreme za kampanju

Iznenada probuđeno SDP-ovo domoljublje u režiji samozatajnog marketinškog čarobnjaka Alexa Brauna!

Početkom ovog tjedna iz Amerike je u Zagreb stigao Alex Braun, samozatajni marketinški čarobnjak, a njegova je misija ni više ni manje, podići SDP s političke provalije i odlazećeg premijera Zorana Milanovića pripremiti za predstojeću izbornu kampanju.

Iznenada probuđeno SDP-ovo domoljublje u režiji samozatajnog marketinškog čarobnjaka Alexa Brauna!
Alexandar Braun, inače porijeklom Čeh, jedan je od čelnih ljudi globalne konzultantske kuće Penn Schoen Berland, dio prestižne marketinške grupacije WPP koja posluje diljem svijeta. Da su rezultati njegova rada zamijećeni i dobri, pokazuje i prestižna nagrada kojom se upravo Braun "okitio", a dobio ju je lani za najjboljeg međunarodnog konzuultanta.

Braun je ozbiljno shvatio svoj potez, pa se brzo bacio na istraživanje rejtinga SDP-a. Očito je shvatio kako ga čeka iznimno težak, gotovo nemoguć pothvat, i da će morati dobrano zasukati rukave, kako bi napravio čudo i poteze Vlade i premijera u odlasku učiniti popularnim među hrvatskim biračima.

Prema informacijama, koje je doznao Jutarnji list, Braun se smjestio u ured u središnjici SDP-a na Iblerovu trgu, uzeo 25-godišnjeg asistenta zaduženog za stranačku online komunikaciju, koju je našao u poprilično zapuštenom stanju. Naporno Braun radi s premijerom, svim ministrima, glasnogovornikom Vlade Nikolom Jelićem, ali, ipak najviše kontaktira s direktorom kampanje i glavnim tajnikom Igorom Dragovanom i glasnogovornicom stranke Danicom Juričić Spasović. Mućka Braun glavom još od početka godine s ciljem kako predsjednika stranke promijeniti iz temelja, ali i maknuti SDP s političkog dna.

Iako u SDP-u kažu da Braun nije zaslužan za njihove politike, već je samo "strateg SDP-u za izbore, i pomaže nam da komuniciramo bolje prema javnosti. Dobro je imati takvog stručnjaka, koji će nam dati smjernice i korigirati nas", priznao je jedan ministar u Vladi i član Predsjedništva novinarima Jutarnjeg te je odradio nekoliko razgovora s Braunom.

No, da je Braunov utjecaj presudan, pokazalo se na primjeru Zakona o konverziji kredita u švicarskim francima. Upravo je on bio taj, koji je gurao rješenje s ciljem da se pokaže kako je SDP lijeva stranka te da je ministar Boris Lalovac stao u obranu građana pred "mrskim" bankarima. SDP-e je krenuo s ovim rješenjem bez obzira na posljedice koje bi konverzija mogla donijeti. Razmišljali su ovako, ukoliko izgube izbore, ta briga može prijeći na HDZ-ovu Vladu, a ako dobiju izbore, a posljedice se pokažu katastrofalnima za financijski i monetarni sustav, o tome će naknadno razmišljati.

Ono što je SDP-u jedino bilo bitno; privući oko 200.000 glasača koji su pogođeni zbog prezaduženosti, pa su u Vladi zaigrali na te birače.

Braun je  na temelju fokus grupa koje je radio s biračima ljevice, detektirao što muči popriličan broj građana. Pa se njegova procjena može iščitati u potezu poput vaučera za struju od 200 kuna, koji se dijele socijalno najugroženijim skupinama, a tu je i oprost dugova, koji je Braun nazvao "Novi početak", na engleskom "Fresh Start". Shvatio je Braun da je SDP izgubio mlade birače, kao i srednje dobi s djecom i umirovljenike. Pa iz njegove procjene treba iščitati i Vladine poteze poput pronalaska novca za zapošljavanje znanstvenih novaka, legalizaciju marihuane u medicinske svrhe, tako su srednjoj klasi omogućili konverziju kredita u švicarcima, poreznim izmjenama, povećali su im plaće, a ostali su im mladi i stariji. Stoga su pred kraj mandata u SDPu odlučili umirovljenicima isplatiti božićnice.

Od četvrtka, SDP je krenuo s jumbo plakatima po Zagrebu. Po naputku Alexa Brauna SDP-e se mora hvaliti hrpom brojki! I to samo s točnim podacima koji pokazuju da "Hrvatska raste". Taj slogan je plasirao Braun, kao i "Naprijed, a ne nazad", koji je preslikao iz Obamine kampanje za predsjednika SAD-a, što se jasno navodi i u njegovoj strategiji, koju smo imali prilike čitati.

U ovoj izbjegličkoj krizi koja je zahvatila Hrvatsku njegov savjet je SDP-u dobro došao. Braun je osjetio da bi ta kriza mogla presudno utjecati na izbornog pobjednika, pa je uputio Milanovića da kao državnika lijevo-libarne Vlade stane u obranu izbjeglica, pošalje poruku da žica po uzoru na Orbana nije rješenje. Tako je 100 tisuća ljudi prošlo kroz Hrvatsku, a to nije nitko osjetio, osim - Slavonaca dakako!

Pokazati humano lice Milanovića to je bio  Braunov cilj. Tu je bio zadovoljan, no, nije bio baš sretan s Ostojićevim izlijetanjem oko prihvatnog kampa za izbjeglice na Prevlaci. Ono što je izričita sugestija Amerikanca jest da nema soliranja! Sve poruke moraju biti ujednačene, a svi ministri moraju u dogovoru s njim komunicirati. Posebno se to odnosi na krizno komuniciranje kao ovo sa izbjeglicama.  To je sve funkcioniralo do Ostojićeva gafa, koji je HDZ vrlo brzo primjetio. Sigurno je i Milanović dio SDP-ovih birača i otjerao nepotrebnim zaoštravanjem situacije sa Srbijom, a zbog toga nisu bili sretni ni u njima naklonjenom SDSS-u. Ali, čini se da to nije bilo slučajno. Izgleda da je i to dio strategije novog SDP-ova domoljublja, koje je počelo s vojnim mimohodom, a nastavilo se raskidanjem arbitražnog sporazuma sa Slovenijom, pa onda i oštrim porukama Beogradu.

U SDP-u su svjesni da pobjede nema bez privlačenja tog dijela birača centra i desnog centra, samo je pitanje kako istodobno zadržati vlastite. Toga je svjestan i PR mag Braun, koji je izrežirao SDP-ov prvi predizborni skup u Zagrebu, koji je više podsjećao na nekadašnjie HDZ-ove skupove. Očito su u SDP-u htjeli od HDZ-a ukrasti adut i pokazati da ne mogu samo oni imati zaštitni znak na domoljublje. Zato su se na SDP-ovu skupu vijorile hrvatske zastave, vikalo se "Hrvatska, Hrvatska, a Milanović je lupao šakom o govornicu, dizao desnicu u zrak i lupao se po grudima.

Pitanje je sada koliko će to novo SDP-ovo domoljublje privuči birače centra, a koliko će utjecati na neke lijeve birače koji bi možda mogli pretrčati nekim lijevijim opcijama poput ORAH-a.

Sada treba čekati datum izbora i vidjeti što će i kako odlučiti hrvatski birači.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: fah
  • Objavljen: 04.10.2015 14:32
  • Posljednja izmjena: 04.10.2015 14:33

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.