Vlak, zrakoplov ili obadvoje?

Japanski znanstvenici razvili leteću lokomotivu

Kada se govori o vlaku koji leti zrakom, mnogi će reći da se radi o sceni iz nekog znanstveno-fantastičnog filma. No, leteće lokomotive su postale stvarnost zahvaljujući japanskim znanstvenicima koji su razvili vlak sa krilima i propelerima. Ovi dodaci omogućavaju let određenom putanjom. Istraživački tim na čelu sa Yusukeom Sugaharom sa Univerziteta Tohuku je dizajnirao prototip vlaka-zrakoplova koji leti iznad tla na zračnom jastuku.

Japanski znanstvenici razvili leteću lokomotivu
Budući vlak ne dolazi u kontakt sa tlom, ne postoji trenje koje će otežavati njegovo kretanje prama naprijed, što ovom vlaku omogućava da ostvari veće brzine od onih koji se danas koriste. Također, znatno je smanjena potrošnja energije. Problem sa ovim revolucionarnim tipom vlaka je to što je teško postići da ostane paralelan sa tlom zbog krila koje posjeduje. Isto je i sa zrakoplovima.

Iako prototip posjeduje sustav za kontrolu neželjenih kretnji krila i stabilizaciju tri osovine vlaka, to još uvijek nije dovoljno za besprijekornu i mirnu vožnju. Šangajski vlakovi Maglev koriste moćne elektromagnete tako da se donji dio vozila "odbija" od staze po kojoj se kreće. Problem sa ovim vlakovima je vjetar između njih i staze po kojoj se kreće, tako da se velika količina energije potroši kako bi se riješio taj problem.

Međutim, vlak-zrakoplov zapravo koristi ovaj vjetar i koristi ga za kretanje prema naprijed. Najveća zabilježena brzina vlaka Maglev u Japanu do sada iznosi 581 km/h. To se dogodilo 2003. godine, no prvi Maglev vlak je korišten u Birminghamu još 1984. godine, piše Daily Mail.

Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.