Od iznimne važnosti za Dubrovčane

JAVNA RASPRAVA O MARINI GRUŽ: Gruški zaljev će biti preopterećen, ovo je silovanje obale!

Ministarstvo zaštite okoliša i prirode otvorilo je tri javne rasprave o studijama utjecaja na okoliš za tri projekta na području grada Dubrovnika i od iznimne važnosti za Dubrovčane. Večeras se raspravljalo o Studiji utjecaja na okoliš za Marinu Gruž, odnosno luku nautičkog turizma za čiju je gradnju u moru koncesiju od države dobila tvrtka Franja Pašalića, vlasnika marine Frapa. Ova Javna rasprava trajat će 30 dana, do zaključno 11. veljače 2014. godine. Mjesto održavanja javnog uvida u Studiju je upravna zgrada Grada Dubrovnika, u prostorijama Upravnog odjela za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, Pred Dvorom 1, u Dubrovniku, svakog radnog dana od 9 do 14 sati.

JAVNA RASPRAVA O MARINI GRUŽ: Gruški zaljev će biti preopterećen, ovo je silovanje obale!
19:55:21 - Gradonačelnik Vlahušić - Stav Grada i Ministarstva prometa i građevine je sljedeći - Koncesionar može pristati na UPU ili odustati od koncesije. Ako netko misli utjecati na Gradsko vijeće, to nije moguće.  Na brojnim sastancima smo zaključili kako je ovo pet do deset posto kapaciteta gruškog akvatorija. Nadalje, kako nered može biti bolji od reda? Svako uvođenje reda je napad na prostor. Ne shvaćam zašto je lošije bolje od uređenog kad će ovim Lapadska obala dobiti 20 metara širine, veliku šetnicu s parkirnim mjestima kojih će biti više nego sada. Mi nismo odredili broj vezova, kao ni uvjete koncesije' istaknuo je.

19:33:50 -  Marija Kojaković iz Društva arhitekata Dubrovnik-
Marina Gruž nema prostor za ovoliki kapacitet. Gruški zaljev će biti preopterećen i zagušen.

19:30:36 - Vladimir Andročec - 
Mi nemamo ovlasti raspravljati o zadanim parametrima i projektu. Ono što mi pokazujemo je ima li i kakav utjecaj na okoliš projekt Marine Gruž.

19:26:00 - Vido Bogdanović -
Marina s tako malom površinom na kopnu ne može postojati ovdje. Marina da, ali ne od 220 već od 50 ili 70 vezova. Za 220 vezova vam treba 200 ili 300 parking mjesta i za brodove i za građane. Već u studiji ste trebali istaknuti kako se objektivno gledamo marina tu ne može smjestiti. Poznam nautiku i ovaj dio grada i za mene je to silovanje obale.

19:10:52 - Slobodan Vuković
smatra kako prezentacija nije na razini problema i budi sumnju u skrivene nedostatke. 'I profesionalcu je teško sve pratiti! Projekt je samo uvezan u knjigu, umjesto da ste ga postavili na panoima da bude vidljiv.' Dodao je kako se u projektu izuzima najvitalniji dio - obala i da se trebalo krenuti od cjeline.
'Sjeverno od Orsana nisu mandrači nego smeće i nered i to treba srediti i napraviti obalu!'
Slika u članku
 


18:55:35 - Pročelnica Jelena Lončarić - '
Pismo namjere za UPU smo primili no nismo se još uvijek očitovali. Odluka je na Gradskom vijeću. Izrada je trajala šest godina, sve suglasnosti smo dobili i onu Lučke kapetanije. Nadalje, investitor je tražio dopunu GUP-a, a vi ste spomenuli kako je projekt u skladu s GUP-om.
Bilbija se pozvao na profesionalne greške u izradi UPU-a. 'Zahtjev za izmjenama je podnesen. Izrađivač ni dva sata nije angažirao stručnjake na terenu. Na pitanje kako su mogli koridor umjesto na 60 predvidjeti na 20 metara odgovorili su mi kako su dobili podatke potencijalnog ulagača unutar koncesije.'
 

18:49:59 - Maro Kapović (VK Neptun) -
Kako planirate riješiti problem prostora JK Orsana i veslačkog kluba Neptun?
Bilbija - Moraju se dogovoriti i klubovi i Grad i ulagači. Jedno od rješenja je i nasuti nasip kako bi došli do koncesije.Predložili smo sastanak, ali treba postojati sporazum svih zainteresiranih strana.

18:35:07 - Riki Rossetti
je reagirao - 'Na Batali će biti riječi o mostnim pontonima.'

18:12:16 - Nikša Mojaš -
Znači li to da će ova marina biti ekonomski isplativija iako je u startu skuplja?
Bilbija -
Nikad nismo razmišljali o pontonima. Pontoni su jeftiniji, ali konstrukcija nam daje kvalitetu. Neugodan je vjetar, more se podiže i do 90 centimetara… To sve otpada kad imamo čvrstu konstrukciju.
Mojaš - 'Sva prljavština će ići na Batalu.'
Slika u članku
 

18:10:02 - Nikša Mojaš -  Imate li usporedbu kolika je financijski razlika između gradnje marine na pilotima i na plutajućim pontonima?
 Bilbija
odgovara - Financijski je skuplja plutajuća montaža, ali dugovječnija i u periodu eksploatacija nemamo nikakve nužne intervencije. Veći su troškovi u održavanju, ali nemamo neka održavanja na konstrukciji.

18:08:46 - Nikša Mojaš:
Ovaj bazen 'b' koliko je vidljivo isprekidana linija je vrlo blizu pramaca budućih brodica? Znači li to da je sidreni sustav izvan koncesije?
Bilbija
odgovara - Ne, ne izlazi, nama je izričito zabranjeno da izazimo izvan crte koncesije i toga se držimo.

18:08:23 - Emil Željko Kolović -
Već deset godina kod ovih planova dajem primjedbe da se raspiše javni natječaj i da se nađu najbolja rješenja, a nalaze se stalno loša rješenja. Tu je problem ulaza, ja imam barku 40 godina i stalno su valovi, pola godine moramo bježati, a brodovi samo gospodski uđu u zavjetrinu!

18:07:57 - POČELA JAVNA RASPRAVA

17:55:58 - 
'Neki uvjeti UPU-a bili su da neki prateći sadržaji budu dislocirani u neku vilu ili hotel. To je nedopustivo, ne može netko iz marine ići u toalet u neki hotel. Stoga je bilo nužno intervenirati. Odvojili smo se od obale i ostavili mogućnost da drugi brodovi mogu uplovljavati, prostor je ostao i dalje slobodan' istaknuo je projektant Bilbija te dodao kako oni ne devastiraju obalu.

17:46:31 - Predrag Bilbija -
Najveći propust je što osnovne informacije nisu skupljene na terenu, na primjer o dominantnim vjetrovima. Prvim ispitivanjem smo utvrdili 5-6 metara mulja i bilo koja intervencija bila bi katastrofa za zaljev ukoliko bi se iskopavao. Predvidjeli smo da sidreni sustav izvedemo kroz pilote, prođemo kroz mulj te izađemo na metar do pola metra iz mulja i tu stavimo matične sidrene lance. Tako lanci nisu u mulju, nego iznad mulja. Neće se ići u nijedne iskope u mulu, čak će se i potporni zid lapadske obale napraviti s drukčijom konstrukcijom. Ne ide se na pontone jer bi morali velik broj sidrenih blokova staviti u mul.

17:35:45 - Vladimir Andročec -
Ministarstvo je oformilo tim od deset stručnjaka koji su dali ocjenu ove studije i mi smo ih sve uvažili, dakle ova studija je već prošla reviziju ministarstva.

17:20:29 - Aleksandra Anić Vučinić
prezentira projekt: 'Luka nautičkog turizma Marina Gruž nema građevinsku dozvolu, površine je 54 tisuće metara kvadratnih bazena 'a' i bazena 'b'. U bazenu a predviđa se smještaj 210 plovila (900 kvadrata), platforma s objektima. Bazen b je manji bazen za ljetne vezove površine 10 metara kvadratnih , omeđen je platoom marine Orsan. Bili su predloženi plivajući gatovi, ali je utvrđeno s ekološki i ekonomskog aspekta da nisu prihvatljivi nego monolitna konstrukcija gatova koja se sastoji od bušenih armirano betonskih pilota.'
 
Slika u članku
 

'Predviđa se infrastrukturna opremljenost u potpunosti, iz javnog vodoopsrkbnog sustava, sakupljat će se oborinske vode i pročišćavati, na gatovima je predviđena vakuumska kanalizacija, predviđena je parkirališna površina od 40 mjesta, kolnički pristup platou.Otkad smo ušli u EU, Hrvatska je definirala koja područja štitimo. Ako se neki zahvat radi u tom području radi se posebna procedura o tome kako će taj zahvat utjecati na to područje i napravit će se mjere zaštite. Prema izvoru iz karte Natura 2000, Marina Gruž se ne nalazi u tom području, pa smo zaključili da nema potrebe za dodatnim mjerama, a osim toga dovoljno je udaljeno od područja koja su zeleno označena i nema utjecaj na njih. Biolog ronioc je preronio cijelo područje i njegov zaključak je da ima velika količina teških metala u cijelom području. Uzeta je u obzir postojeća kulturno povijesna baština, u potpunosti prema smjernicama iz UPU-a. U fazi ishođenja lokacijske dozvole proći će se detaljni pregled konzervatora.

17:18:51
- Studiju o utjecaju na okoliš predstavljaju voditelj izrade prof. dr. sc. Vladimir Andročec i njegova zamjenica dr. sc. Aleksandra Anić Vučinić te projektanti Predrag Bilbija i Mirko Batinić, a investitor je tvrtka Laguna Trade iz Rogoznice.

Dajana Brzica,Marija Njavro
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
Aleksandra Anic Vucinic Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
marina gruz javna rasprava Nikša Grljević/PortalOko.hr
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Nikša Grljević/PortalOko.hr
  • Objavljen: 27.01.2014 17:18
  • Posljednja izmjena: 27.01.2014 17:19

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.