DUBROVNIK

JAVNA RASPRAVA O PROŠIRENJU LAPADSKE OBALE: Cilj je da to bude najmodernija ulica u Dubrovniku!

Pregledajte tijek današnje Javne rasprave Studije o utjecaju na okoliš rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale.

JAVNA RASPRAVA O PROŠIRENJU LAPADSKE OBALE: Cilj je da to bude najmodernija ulica u Dubrovniku!
13:13:48 - Zaključena je javna rasprava te se sve pisane primjedbe mogu poslati na adresu Vukovarska 14, nadležnom odjelu Dubrovačko-neretvanske županije.

13:10:23 - Nikša Mojaš: "Nisam arhitekt, ali treba naglasiti da lokalno stanovništvo nije moglo utjecati na studije, unatoč zahtjevima da
Slika u članku
Nikša Mojaš
bude saslušano. A sada pitam, vezano za presjeke - 30 cm nije dovoljno povećanje obalnog zida. Događa se problem i valova i plime i oseke, svi oni dolaze sa sjeveroistoka pa se formiraju vrlo kratki i intenzivni valovi, koji se preko zida lome na prometnicu. Zapljuskivanje morske vode je poznato svim stanovnicima, treba dignuti barem na 40 cm."

13:04:40 - Ima li ovo što smo izgovorili utjecaj na projekt i na realizaciju projekta, pitali su neki od sudionika, a predstavnici predlagača i povjerenstva su ih uvjerili kako će sve sugestije biti primljene na znanje i biti razmotrene, no neće se moći mijenjati obalna crta. Nije ovaj skup bio bez veze, rekla je dr. sc. Aleksandra Anić Vučinić.

12:41:53 - Maja Anzulović, stanovnica ulice pozdravlja projekt, ali apelira da se pripazi na ribnjake koji su također pod zaštitom, a s obzirom da su već ugroženi zadnjim proširenjem ceste. Osim toga, po njoj je problem što nema nema komunikacije ribnjaka i mora.

12:37:58 - Branka Martinović-Vukovićkaže kako shvaća namjeru Grada, ali isto tako shvaća i građane. "Ovdje je riječ o specifičnom
Slika u članku
Branka Mratinović-Vuković
slučaju i vidi se da nedostaje cjelovito sagledanje prostora. Treba osloboditi Sorkočević vibracija i prometnice koje nastaju tamo gdje ih nije bilo su problem. Statički je to možda bolje nego ovo što imamo sada, ali pitanje propusta koje ima veliki dio ljetnikovaca na ovom području treba uvažiti, treba puniti te bazene koji stoje na ovom potezu. Apsurdno je završiti projekt, ali ne riješiti projekt oborinske odvodnje sa Gimana bilo bi apsurdno", upozorila je.

12:32:34 - "Cesta će opet poplaviti, podizanje obalnog zida nije dovoljno dobra solucija, cesta će i dalje biti mokra. Sad već postoje kuće koje su ispod razine ceste kakva je sada. Odvojite oborinsku odvodnju ovih kuća od oborinske odvodnje, neka ide u more i ne opterećuje niži sustav. Ne dozvolite da loše organizirane fekalna i oborinska ovodnja utječu na vaš projekt", opet će Bogdanović.

12:28:16 - Riki Rosetti: Zadovoljeni su prethodno svi uvjeti (GUP) i cilj je da Lapadska obala bude najmodernija ulica u Dubrovniku. Ali
Slika u članku
Riki Rosetti
ostaje problem kuća koje ne možemo dignuti kao i cestu, pa se tražilo Solomunsko riješenje. Tehničkih solucija ima, samo je pitanje koliko koštaju. Od strane Grada je napravljeno sve kako bi ova cesta bila odlična.

12:22:37 -
Prof. dr. sc. Vladimir Andročec odgovorio je kako taj prostor ima mješovitu kanalizaciju i sada se ide u moderniji način riješavanja ovog problema. "Cilj je da što veći dio Dubrovnka ide u razdvojenu kanalizaciju, na što se i ide u ovom projektu. More neće ulaziti u fekalnu kanalizaciju, to je osnovna dio priče, cilj nam je riještiti ovaj dio, dio Lapadske obale", pojasnio je.

12:10:03 - U raspravu se uključio i Vido Bogdanović koji kaže kako detaljan plan već postoji i sada je kasno za žaliti se, ali kako riješenje
Slika u članku
Vido Bogdanović
nije optimalno. "More treba štiti, ali je na Lapadskoj obali more toliko plitko da ne služi ničemu, pa se moglo ići još više u more. Tako dođemo do dvosmjerne ceste od 6,5 metara, a mogla je biti široka 8 metara. Da je grad bio voljan izmjestiti cestu i vratiti more do ljetnikovca, bilo bi odlično. Spomenik bi tako bio vraćen svojoj biti. Tehnički je to izvedivo, samo je pitanje novaca", smatra Bogdanović.
"Previše elegantno ste prešli preko nekih stvari. Ovaj prostor je dubrovačka Venecija, vi ćete dignuti cestu, ali sve zgrade okolne staju na istoj razini. A problem je kada je more najviše, u Dubrovniku su i najviše padaline, pa može doći do toga da poplutaju kuće. Ovdje imate kišu sa cijeloga brda, pa bi oborinska voda s brda trebala biti propuštena u more neovisno o postojećim sustavima, a posebnu kolektorsku cijev od Kazbeka do Batale riješiti bunarima i zasebnim sustavom odvodnje. Kad se kiša ubaci u postojeću kanalizaciju na vrhu brda, dio kanalizacije će se vratiti ljudima. Treba odvojiti kanalizaciju i prvi red kuća spojiti na zaseban sustav i spojiti na jame ili bunare. Reći da ćete odvojiti odvodnju od fekalne odvodnje nije dovoljno", rekao je Bogdanović.

12:05:58 - Ivana Jašić, stanovnica Lapadske obale pitala je: "Kako ste došli do podatka da je valna klima blaga? Moj dojam je da je jaka te mislim da je dobro napraviti još jednu studiju valne klime." Prof. dr. sc. Vladimir Andročec je istaknuo kako su napravljena detaljna istraživanja valne klime te kako su utjecaji vjetra blagi: "Valove će umanjiti i Marina Gruž, a sami valovi su do visine 30-40 centimetara. Pogili smo obalu, i napravljena su mjerenja u skladu sa itraživanjima i procjenama".

12:03:10 - "Vraćanje kanalizacije u kuće će biti riješeno razdvajanjem kanalizacija. Fekalna kanalizacija će ići do crpne stanice, a oborinske vode će ići zasebnim putem. Tako će doći do zadržavanja postojeće kanalizacije i do sanacije gdje bude potrebno. Kad se napravi nova oborinska kanalizacija, neće dolaziti do ulaska mora u kanalizacijsku odvodnju.Tim je zajamčena nepropusnost ovog sustava", pojasnila je dr. sc. Vučinić. 

11:57:16 - Marija Kojaković upozorila je na činjenicu da se zadržava postojeća fekalna odvodnja. "Kad se more digne, kanalizacija se vraća u kuće, takvo je trenutno stanje, koje se ovim projektom mora riješiti! Mora se napraviti nova kanalizacija i to baš zbog utjecaja na okoliš."

11:55:38 - Projektanti su rekli kako do začepljenja i preljeva ne bi trebalo dolaziti, s obzirom na četiri separatora koji mogu primiti ogromne količine vode.

11:54:34 - Prof. dr. sc. Vladimir Andročec pojasnio je kako su nasipavanja koja idu uz cestu samo u svrhu proširenja ceste te će to učvrstiti obalnim zidom, pa će utjecaj vibracija biti manji.

11:48:04 - Vezano za vibracije projektant je iznio dvije varijante rješenja problema oko ljetnikovca. Jedna je izmještanje ceste, koja bi u ovom slučaju došli do zida ljetnikovca, pa se odustalo od ove varijante te je kao opcija prihvaćeno proširenje prometnice. Prometnica se ovim rješenjem udaljava 5 metara od zida ljetnikovca te radovi ne bi trebali imati utjecaja na zid.

11:42:35 - Započela je javna rasprava. Prvi se javio za riječ Željko Polović koji je upozorio da bi zid Ljetnikovca Sorkočević mogao biti
Slika u članku
Željko Polović
ugrožen zbog činjenice da su vibracije već počele oštećivati zid. Upozorio je Polović i da će nasipanje u ovom obujmu dovesti i do nužnosti nasipanja Gruškog dijela prometnice, čime se ulazi u more u zabrinjavajućoj mjeri: "Koja je garancija da se neće kanalizacija opet puštati u more, kao što je do sada bio slučaj, kada se uslijed velikih kiša i pijeska puštanje kanalizacije događa u gruškom zaljevu? "

11:31:25 - "Predviđeno je proširenje prometnice i izrada nogostupa i šetnica. Početak zahvata je na križanju s Ulicom Nikole Tesle, a kra j
 
kod benzinske crpke. Prvi dio ulice od početka zahvata do ljetnikovca je širok 6 metara, a od ljetnikovca 6,5 metara. Drugi dio uključivat će 86 parkirnih mjesta, kao i tri autousna stajališta", pojasnili su projektanti. Dodaju kako je u sklopu prometnice projektirana i oborinska odvodnja, koja ide sredinom prometnice, dok je s lijeve strane projektiran linijski kanal koji je spojen na oborinsku odvodnju, što bi trebalo omogućiti da sve vode ulaze u ovaj zatvoreni sustav i u separatore. Projektirana su 4 separatora koji bi ove vode trebali nakon obrade puštati u more. S desne strane prometnice planirana je šetnica širine 5 metara, a šetnica će biti obrađena u posebnom projektu. Kroz šetnicu bi trebao biti postavljen vodovodni sustav i javna rasvjeta. U blizini lučice Batala trebalo bi doći do proširenja od 10 do 15 metara, koje uključuje pilote koji bi trebali držati nasuti dio proširenja prometnice koji ide u more.

11:24:08 - U planu je rekostrukcija cjevovoda na Lapadskoj ovali, ali i sanacija prometnice, dok se benzinska stanica uklapa u projekt, pojasnila je dr.sc. Vučinić. "Napravljene su procjene valnih deformacija i zaključak je da je valna klima blaga te da se ne očekuju problemi s obzirom na postojeći projekt. Također, neće biti ugrožen Ljetnikovac Sorkočević i ostale značajke prostora koji su definirani UPU-om", dodala je. 
 

11:20:41- Prof. dr. sc. Vladimir Andročec je predstavio projekt, kojem je investitor Grad Dubrovnik, a projektant tvrtka Geo Promin iz Metkovića. Dr. sc. Aleksandra Anić Vučinić je objasnila postupak procjene koja se bazira na prethodno postavljenim i ispitanim parametrima, kao i Procjena utjecaja na prirodu, koja se obrađuje usporedno sa Studijom o utjecaju na okoliš. Ovdje se sada prikupljaju prilozi i prijedlozi, kako bi projekt bio prihvatljiv za okoliš. Ovaj projekt je obuhvaćen svim prostornim planovima koje obuhvaćaju prostor Gruža te je usklađen s njima.
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Nikša Mojaš Nikša Grljević
Branka Mratinović Vuković Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Vido Bogdanović Nikša Grljević
Javna rasprava Lapadska obala Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava Lapadska obala Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
Javna rasprava o Lapadskoj obali  0 Nikša Grljević
  • Autor: Nikša Grljević
  • Foto: Nikša Grljević
  • Objavljen: 28.01.2014 11:27
  • Posljednja izmjena: 28.01.2014 11:34
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.