Njihovi aranžmani su otkazani, Vlada još uvijek raspravlja o dodatnim mogućnostima preko kojih bi putnici čija su putovanja otkazana mogli dobiti natrag svoj novac odnosno uslugu, a u novonastaloj situaciji dio agencija je primateljima usluge vratio uplaćeni novac, dok ostali ignoriraju. Jednoj našoj sugrađanki (podaci poznati redakciji Dubrovačkog dnevnika) koja je s turističkom grupom trebala putovati u Bugarsku, no to se zbog epidemije Covida-19 nije dogodilo, nije vraćen novac od strane turističke agencije niti joj je data ikakva konkretnija povratna informacija oko toga što može očekivati.
NI PISMA NI RAZGLEDNICE, A NOVAC UPLAĆEN
"Trebali smo otputovati u Bugarsku, potom ići preko Beograda i Sarajeva do Dubrovnika. Za sebe i supruga sam uplatila 3 300 kuna odmah, a krenuti smo trebali 10. travnja. Kako je krenula cijela situacija oko koronavirusa, već sam sredinom ožujka pitala agenciju što ćemo s putovanjem i hoćemo li tražiti povrat novca, a oni su mi odgovorili kako 'ćemo ići na putovanje' i kako će 'sve ovo proći kroz mjesec dana," kazala je Dubrovkinja za Dubrovački dnevnik.
Naravno, situacija u Dubrovniku, ali i ostatku Hrvatske, se po pitanju epidemije pogoršavala, donesene su posebne mjere, a Dubrovkinja je, baš kao i dio putnika, zatražila povrat novca na račun.
"Nisu odgovarali ništa, no bili smo uporni pa su nakon nekoliko upita kazali kako zbog Covida-19 računovodstvo ne radi. Sada, kad su se stekli uvjeti za rad, ponovno sam uputila isti upit, ali odgovora nema," tvrdi putnica koja se s pravom pita hoće li uopće dobiti novac koji joj pripada.
KAKO DOBITI POVRAT ILI ISKORISTITI VAUČER?
Na službenim stranicama Ministarstva truizma krajem travnja je objavljeno kako putnici imaju pravo na povrat novca u izvanrednim situacijama, u koje spada i epidemija Covida-19.
"Organizator je dužan putniku vratiti sva plaćanja izvršena u korist putnika bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od raskida ugovora o putovanju u paket-aranžmanu. 'Izvanredna situacija' bi predstavljala situaciju izvan kontrole strane koja se na nju poziva, a njezine posljedice ne bi se mogle izbjeći ni u slučaju da su poduzete sve potrebne mjere. Značajni rizici za ljudsko zdravlje, kao što je izbijanje ozbiljne bolesti kao COVID-19 na odredištu ili njegovoj neposrednoj blizini, bi se u pravilu smatrali takvom izvanrednom situacijom," stoji, između ostalog, na stranicama Ministarstva.
Po pitanju otkazanih putovanja zbog epidemije Covida-19, do 8. svibnja traje javno savjetovanje o pravilniku koji bi trebao predvidjeti vaučere koje bi putnici kojima je putovanje zbog koronavirusa otkazano trebali moći iskoristiti uslugu 180 dana nakon kraja epidemije. Prema Pravilniku oko kojeg još uvijek traje rasprava, vaučer bi trebao vrijediti najmanje godinu dana od dana izdavanja, a u tom periodu bi putnik mogao dogovoriti zamjensko putovanje.
Također, putnik bi prema Pravilniku po isteku vremenskog perioda od 180 dana po završetku epidemije mogao odlučiti hoće li iskoristiti vaučer ili će ipak zatražiti povrat novca koji agencija u cijelosti mora isplatiti u roku od 14 dana.
NEKI ISPLAĆUJU, NEKI IGNORIRAJU
Ipak, brojni naši sugrađani tvrde kako su dobili natrag novac od agencija koje nisu mogle pružiti svoju uslugu zbog Covida pa se čini kako su agencije koje to dosad još uvijek nisu napravile u manjini. Pretpostavlja se kako su agencije dio uplaćenog novca prebacile na hotele, prijevoznike i ostale davatelje usluga unutar određenog aranžmana te kako je taj novac potrošen, nakon što je nastupila kriza. No, u tom bi slučaju dionici trebali zatražiti obeštećenje od Države, a to nikako ne bi trebali biti putnici koji nisu dobili uslugu koju su platili.
Fotografija je ilustrativne prirode.