Pacijenti nemaju pojma?

KAKO RADI POVJERENSTVO ZA ZAŠTITU PRAVA PACIJENATA DNŽ: Nemaju ni web stranicu, u tri godine Dubrovčani poslali samo tri pritužbe!?

Nezadovoljni ste radom pojedinih liječnika, HZZO-a ili ste jednostavno žrtva mobbinga? Koliko vas uopće zna da svaka županija u Hrvatskoj ima povjerenstvo koje se brine o pravima pacijenata, pa tako i Dubrovačko-neretvanska? Znate li da se možete žaliti ukoliko smatrate da su vam ugrožena prava? Velik dio građana uopće ne zna da imaju prava i da se u zaštitu tih prava imaju kome obratiti, iako u županijskom povjerenstvu sjede ljudi koji su zaduženi za te stvari.

KAKO RADI POVJERENSTVO ZA ZAŠTITU PRAVA PACIJENATA DNŽ:  Nemaju ni web stranicu, u tri godine Dubrovčani poslali samo tri pritužbe!?
Naime, Zakonom o zaštiti prava pacijenata ("Narodne novine" broj 169/04. i 37/08.) određena su prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite te način zaštite i promicanje tih prava. Tako u slučaju povrede prava pacijenata, odnosno pacijent kojem je povrijeđeno pravo utvrđeno ovim Zakonom ima pravo usmeno ili pismeno sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti izjaviti pritužbu ravnatelju zdravstvene ustanove, odnosno privatnom zdravstvenom radniku.

Istražili smo kako i funkcionira li uopće  Županijsko povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Dubrovačko-neretvanske županije te koliko pritužbi pacijenata stigne na njihovu adresu.

Županijska skupština je na 14. sjednici, održanoj 19. travnja 2011., donijela  Rješenje o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata  u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u sastavu Josip Lopižić, mr. spec., Vesna Babarović, dipl. soc. radnica, Antonela Gverović-Antunica, dr.med., Antonija Roszahegy Nikolić, prof.def. i Sanja Zoranić, dipl.med.sr.


Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata DNZ

Na pitanje koliko je Povjerenstvo dobilo pritužbi u prošloj godini, kao i u prethodnim godinama od kad je osnovano, iz Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb nisu se pretrgli od brojki.  U tri godine (2011., 2012. i 2013.) stigle su samo tri pritužbe!? Porazni podaci ako uzmemo u obzir činjenicu da ljudi i nisu zadovoljni radom zdravstvenog sustava. Postavlja se pitanje, zašto se građani ne žale?

'Na svu sreću nemamo puno pritužbi. Možda je to znak da dobro radimo', pohvalila nam se u telefonskom razgovoru viša savjetnica Vesna Babarović. No, nedostatak pritužbi nije rezultat odličnog rada kako misle u Povjerenstvu nego nečeg drugog. Čitatelji se s pravom mogu upitati kakvo povjerenstvo, kakva prava, gdje to mogu pronaći?

Naime, zaprepastila nas je činjenica  da u 21. stoljeću lokalno povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Dubrovačko-neretvanske županije uopće ne posjeduje vlastitu web stranicu, niti se na županijskoj web stranici ažurira izvještaj o njihovom radu! Kontakt broj kao ni adrese elektroničke pošte članova također nisu nigdje navedeni, a od silnih podataka koje bi građanima trebali biti dostupni na webu, možete pronaći samo adresu te obavijest kako će povjerenstvo pismeno obavijestiti pacijenta o svim poduzetim mjerama na rješavanju pritužbe u što se i sami možete uvjeriti OVDJE.

'Dobra ideja. Na prvom sljedećem sastanku predložit ću našem predsjedniku da izradimo web stranicu' kazala je Babarović koja je istaknula kako su sve pritužbe proslijeđene predsjedniku Povjerenstva Josipu Lopižiću koji s ostalim članovima radi na rješavanju pritužbi.

Kako to rade u Zagrebu:

Web stranica

Facebook stranica

I u Bjelovaru





Povjerenstvo je tako dužno poduzeti odgovarajuće mjere za zaštitu prava pacijenta, te o poduzetim mjerama pismeno obavijestiti pacijenta u roku od 15 dana od zaprimanja prigovora.

Na pitanje na što se najviše žale pacijenti s područja naše Županije, preciznije na što su se požalila ta tri pacijenta u tri godine, iz Povjerenstva navode kako je riječ o žalbi na odredbe HZZO-a, u smislu prava na ortopedska pomagala, prava troškova putovanja do većih zdravstvenih centara kao i na rad Liječničkog povjerenstva koje provodi odluke Pravilnika o rokovima trajanja bolovanja.

Uz nepostojanje web stranice, kontakt brojeva te uz neažuriranje izvještaja o radu i nije toliko nejasno zašto korisnici zdravstvene usluge i ne znaju da uopće postoji Povjerenstvo, a pogotovo kako će s njime stupiti u kontakt. Stoga i ne čudi činjenica da su u samo tri godine zaprimljene tek tri pritužbe. To ne ide na pohvalu Povjerenstvu koje živi u iluziji kako odlično radi posao pa zato nema pritužbi. Štoviše, to je samo primjer kako loše rade, jer ne imati u 21. stoljeću vlastitu web stranicu i facebook profil je više no porazno.

Savjetujemo ih da se ugledaju na Grad Zagreb koji posjeduje i web stranicu i facebook stranicu, ili možda na Povjerenstvo Bjelovarsko-bilogorske županije koja također posjeduje web stranicu i facebook profil. Nadamo se kako će se nakon našeg članka zaista i potruditi i izraditi web stranicu, a vjerujemo kako broj pritužbi neće ostati na samo jednoj u godini dana...
  • Autor: Marija Njavro
  • Foto: Marija Njavro/PortalOko.hr
  • Objavljen: 17.02.2014 13:35
  • Posljednja izmjena: 17.02.2014 13:38

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.