Vlak je polazio sa željezničke stanice kod stanične Pošte. Vlak je bio uskotračni (76 cm pruga) i vukla ga je parna lokomativa zvana popularno Ćiro. Bila su dva vlaka (vlaka) za Dubrovnik jedan ujutro oko 8 sati, drugi noćni oko 10 sati navečer.
Ova priča govori o godinama početkom šezdesetih i vlak je izgledao dosta skromno. Iako je bilo mnogo skromnosti, u vlaku su postojale čak tri klase; Prva generacija s kupeima s plišanim sjedištima, Druga klasa s kupeima u skaju i Treća klasa bez kupea tj.svi su putnici bili zajedno u istom vagonu.
Prije polaska išao je jedan uniformirani željezničar s metalnim štapom, s kojim je udarao u svaki kotač kompozicije i osluškivao eho, s “uhom” poput nekog vrhunskog glazbenog genija. U toj rezonanciji, taj radnik je prepoznavao ima li u točku neka napuklina.
Kada je to uradio i kada bi Ćiro “pustio” par puta onaj oblak pare na stanici kako bi namjestio pritisak, onda bi na glavni peron izašao onaj otpravnik vlakova u plavoj uniformi i s crvenom kapom na glavi.
On bi pisnuo snažno u zviždaljku i mahnuo “zapovjednom” palicom, a vlak bi krenuo prema jugu, odnosno prema Dubrovniku.
Kada bi vlak prošao Jablanicu, onda bi sišao u kanjon nedirnute rijeke Neretve a pruga je bila na dnu današnjih jezera Grabovica i Salakovac u jednom nestvarnom prirodnom ambijentu, s kristalno čistom zelenom rijekom i visokim liticama. To je bilo uživanje za oči.
Poslije Mostara vlak je produžavao do Gabele i tu se jedan krak odvajao za Dubrovnik, a drugi za Metković. Pruga je dalje nastavljala kroz Popovo polje. Približavajući se Dubrovniku Ćiro je stizao u mjesta Brgat i Ivanjica. S toga mjesta se pružao veličanstven pogled na Lokrum i na pučinu plavog Jadranskog mora, a pruga se dijelila prema Dubrovniku i prema Zelenici!
Ivanjica je bilo neobično mjesto jer bi se u hercegovačkom kamenjaru odjednom pojavio, pred očima putnika, grad s američkog Divljeg zapada, nešto poput kaubojskih gradova u Teksasu.
Silazak s Ivanjice u Gruž bio je jedan novi spektakl. S druge, kopnene strane, brda Srđ, vlak se naglo spuštao, a ti si osjećao miris mora i čempresa. Vlak bi sišao polako u Dubrovačku rijeku, a onda bi “smotao” i polako ušao u željezničku stanicu Gruž, a ti stigao u grad koji si mnogo volio.
Onda je jednog dana ćirina pruga potonula. Ostala na dnu novo-dignutih jezera, gore visoko je podignuta pruga normalnog kolosjeka Sarajevo-Ploče (koja se uglavnom više ne koristi), a u Dubrovnik se više ne može putovati vlakom. Ostalo je samo sjećanje i fotografije na neko vrijeme kada se išlo u Dubrovnik brzinom od 40 km na sat, a opet ti je bilo lijepo putovati!
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.