Plan spašavanja do kraja godine ili stečaj s likvidacijom dvije su opcije koje je iznio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nakon neuspjelih pregovora s rumunjskom Grampet grupom na nedavnoj konferenciji za novinare. Situacija s planom je sljedeća: HŽ Cargo do kraja godine mora otpustiti čak 1100 djelatnika od njih 3482, plaće se režu za 20 posto, neosnovne djelatnosti privatiziraju, a iznosi otpremnina i prava iz kolektivnog ugovora smanjuju.
'U cijeloj ovoj situaciji najgora je ministrova izjava koji bez grižnje savjesti i emocija kaže kako će otpustiti radnike, a on je taj koji je postavljao direktore i inače gledao samo kako prodati bez ulaganja. Takva izjava je u najmanju ruku obično ruglo' ističe Cigić koji smatra kako Hajdaš Dončić ne mora snositi svu krivnju, ali ju snosi aktualna vlast koja je imenovala nesposobne ljude koji bi sad, nakon dvije godine popravljali situaciju. 'Da su to radili od samog početka danas bi puno manje ljudi išlo doma, a oni koji bi i otišli, bili bi otpušteni na realan način s otpremninom' dodaje.
Nije rađeno pošteno ni realnoPo novoj sistematizaciji mjesta, HŽ Cargo Ploče koja zapošljava oko 140 ljudi bila bi dio Regionalne jedinice Jug koju čine Split, Knin i Šibenik, a skoro jedna trećina radnika ostala bi na ulici. Cigić smatra kako sistematizacija nije rađena pošteno i realno u odnosu na broj vagona i u odnosu na posao, a ljudi koji su je radili nisu uopće bili upućeni u posao.
'Luka Ploče je jedna od vodećih luka u Hrvatskoj, ako ne i najjača luka na Jadranu po broju robe. Imate jedinica HŽ Carga gdje ima dnevno jedno 20 do 30 vagona, a isti broj ljudi kao u Pločama radi, dok u Pločama imate 200 vagona svaki dan koji tovare i istovaraju. U Pločama se lani prevezlo dva milijuna tona. Samo je Rijeka tu negdje oko Ploča, a ostale jedinice su trostruko manje radile od Ploča. Znači u čitavom HŽ Cargu možda samo Rijeka preveze više tereta, ali oni imaju tri puta više ljudi nego Ploče. A po tonama nisu puno ispred nas. Dakle, nisu uopće vodili računa da poboljšaju tvrtku nego samo kako da je prodaju', ogorčen je sindikalni povjerenik.
Kako tvrdi, oni su mislili u Pločama ostaviti pet pregledača kola, a samo jednom pregledaču da obiđe sve kolosijeke trebaju četiri sata, a kamoli da pregleda 200 vagona.
Na pitanje jesu li oni kao Sindikat išta pokušali napraviti po tom pitanju, Cigić dodaje kako su pisali primjedbe te čekaju očitovanje.
Poslovi po političkoj linijiOsvrćući se na cjelokupnu katastrofalnu situaciju u HŽ Cargu, Cigić je kazao kako se ovih godina uopće nije trudilo da se poboljša stanje tvrtke.
'Svugdje se u Europi ulaže u taj teretni promet, a u nas u zadnje dvije godine se ništa nije ulagalo. Samo se gledalo kome da se proda. Nije se gledalo u pravcu poboljšanja. Stavljali su ljude po političkoj liniji koji nisu imali nikakve veze sa željeznicom, a bili su SDP-ov kadar. I sada ti isti ljudi koji su prije bili direktori studentskih domova, a nakon toga su stavljeni na čelna mjesta u HŽ-u nas šalju u stečaj, točnije na ulicu bez imalo grižnje savjesti. Pa mi vi recite kakve veze imaju studentski domovi i željeznički prijevoz?' pita se.
Unatoč ministrovim opravdanjima da plan spašavanja dobiva multiplikativni efekt (!?) i kako će luke i zaposlenici od toga imati koristi (!?), ne možemo se ne zapitati u kojem to svijetu Milanovićev ministar živi? Moraju li još jednom zbog nesposobnosti i gafova ministra Hajdaša Dončića i aktualne vlasti ispaštati zaposlenici koji su malo je reći ogorčeni?
'Niti je pošteno, a niti realno, a najgore u svemu tome ako se to sve i uradi tako kako je najavljeno posao se neće moći obavljati kako treba' zaključuje povjerenik.