Aktualno

KAKO VARAMO TURISTE: Strpaj ih u ćumez od tri zvjezdice!

Split su preplavili nezakoniti posrednici u prodaji privatnog smještaja. U trenutku kada je ponuda debelo premašila broj gostiju, sve je više prevaranata preko interneta čije su žrtve često ljudi starije dobi, informatički nepismeni, ali s viškom kvadrata koji žele iznajmiti. Kad su zbog “Ultre” i napumpavanja cijena mnogi pomislili da će se obogatiti preko noći, drugi su iskoristili njihovu pohlepu da bi ih okrenuli oko malog prsta.

KAKO VARAMO TURISTE: Strpaj ih u ćumez od tri zvjezdice!

Potpisani je novinar razgovarao sa žrtvama prijevare koji žele ostati anonimni jer ih je, vele, sram što su se crvenjeli pred gostima, a zapravo su jeftino nasamareni jer ih nije bilo briga što im posrednik koji im je nudio pomoć u iznajmljivanju nema turističku agenciju, niti im je dao na uvid valjan ugovor o poslovnoj suradnji.

– Jedan mi je mlađi čovjek ponudio da će me oglasiti na Booking-comu i naplatiti svoju proviziju kad gost dođe. I stvarno, javio mi je da su neki termini popunjeni, i gosti su počeli dolaziti. Već sam kod prvih primijetio da im je nešto čudno, da se pomalo osvrću po sobama, zagledaju, ali sve je prošlo O.K. Gosti su platili meni, ja Booking.comu proviziju i tom studentu njegovo, pa nisam posumnjao u ništa loše. Tako je bilo i s idućim turistima koji su proveli kod mene čak deset dana, a onda je došao jedan stariji par Britanaca, i da mi je bilo propasti u zemlju od sramote, propao bih.

Ne razumijem dobro engleski, ali sam shvatio da mi govore kako to nije smještaj koji su rezervirali. Pokazao sam im doslovno prstom na kućni broj, svoje ime na osobnoj karti, dozvolu za iznajmljivanje, dok mi gošća nije na mobitelu otvorila navodno moje fotografije na Booking.comu, a koje su prikazivale smještaj koji je iskreno puno bolji od moga. 
Momak koji mi je to napravio poslije se pravdao da on ne može prodati apartman u kojem je stari namještaj i ruzinava kada, pa je uz fotografiju moje kuće izvana i portuna, stavio i, kako mi je rekao, “koju svoju sliku”, a gosti su mi, koji su jedva ostali jer sam im se sto puta ispričao, zapaprili komentarom i lošom ocjenom – kaže Splićanin koji je želio ostati anoniman jer je ta epizoda iza njega, a na Booking.comu je danas postavljen profil koji odgovara stvarnom stanju jer je u međuvremenu potpisao ugovor s agencijom.

Što kažu u Turističkoj zajednici Splita?

– Nažalost, znamo za takve pojave, jer se susrećemo s kojekakvim devijacijama, no isto tako toga je danas manje nego prije, jer su mnogi koji su tako zarađivali nelegalno posredujući u prodaji smještaja, a riječ je većinom o bivšim iznajmljivačima koji su tu pronašli dobru vrstu zarade, osnovali turističke agencije pa sad uredno posluju i plaćaju porez.
Osim toga, to nije samo splitski “izum”, takve se stvari u eri interneta događaju u cijelom svijetu, pa i naši gosti znaju doživjeti takvo što na putovanjima. Gost se unaprijed može zaštititi od prijevare tako da provjeri na službenim web-stranicama Hrvatske turističke zajednice postoji li zaista smještaj koji je oglašen, kako izgleda, tko je vlasnik i gdje se smještaj nalazi, a da bi sa sigurnošću znao gdje odlazi na odmor – kazala  je za Slobodnu Dalmaciju Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: ilustracija
  • Objavljen: 30.06.2015 08:59
  • Posljednja izmjena: 30.06.2015 11:09
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.