Kako i ne bi kad je, kako
doznajemo od pouzdanog izvora iz krugova bliskih Ministarstvu pomorstva, stanje alarmantno jer u pojedinim lučkim ispostavama širom Dalmacije sjede “sezonci” i “honorarci” s primanjima koja im znaju kasniti i po mjesec-dva, a neke su već dulje vremena prazne jer kapetana – nema! Lučke ispostave u Jelsi i Starom Gradu na Hvaru bile su zatvorene još od kraja prošle godine jer su kapetani Mate Zenčić i Milivoj Čubretović i službeno otišli u mirovinu, a sezonskom djelatniku u Jelsi nije produljen ugovor. Uz suglasnost Ministarstva, obojica iskusnih kapetana do tada su odradila i “produžetak” karijere, jer su već bili u mirovini, a zabrana
novihzapošljavanja u državnim službama potpuno je sužavala “manevarski prostor” za angažman njihovih nasljednika.
Poseban su slučaj primjeri iz Dubrovnika i Pule, gdje tamošnje lučke kapetanije već treću, odnosno drugu godinu predvode vršitelji dužnosti Nikola Beusan i Lucio Tolfetti iako prema važećem kolektivnom ugovoru u tom statusu mogu provesti najviše dva mjeseca. Protekle jeseni bio je raspisan i natječaj za novog čelnika dubrovačke Kapetanije i u uži su izbor ušla dvojica kandidata, ali promjene nije bilo.
Nije tajna ni da resorno ministarstvo, odnosno nadležna Uprava za sigurnost plovidbe, već godinama ima problema s ekipiranjem posada na brodovima lučkih kapetanija, jer se potencijalni službenici radije odlučuju za rad na trgovačkim brodovima zbog viših plaća. No, nije problem samo u poslovično tankim državnim buštama i neplaćenim prekovremenim satima, nego i u ostaloj opremi nužnoj za svakodnevni rad, kao što su odore i službeni mobiteli na kojima kronično nedostaje kuna. Velik raskorak, potvrđuje naš izvor, postoji i između plaća lučkih kapetana u Trogiru, Makarskoj, Opatiji, Murteru, Umagu, Rabu ili Vodicama, dakle u najfrekventnijim akvatorijima, i njihovih kolega u znatno “mirnijim” uredima na područjima koja ipak nisu toliko atraktivna nautičarima.
Iako na papiru imaju istu razinu ovlasti i opseg poslova, razlike u primanjima iznose i do 40 posto, da ne govorimo o slučajevima gdje podređeni djelatnici imaju veću plaću i od lučkoga kapetana jer imaju višu stručnu spremu, ali znatno manju odgovornost.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.