Kaos u pomorskom prometu

Kapetanije nam prazne, nautičarima nema tko naplatiti vinjete. Gubimo silan novac, ali nikoga nije briga

Kapetanije u Dubrovniku i Puli već dulje vrijeme predvode vršitelji dužnosti iako po kolektivnom ugovoru u tom statusu smiju biti samo dva mjeseca. Problemi su i u plaćamaNezavidna kadrovska situacija u većini od osam jadranskih lučkih kapetanija i njihovih ispostava kulminira upravo ovih dana, kad se na pučini i u valama nalazi više od sto tisuća stranih i domaćih nautičara. Usred sezone lova na nadobudne gliseraše, preambiciozne plivače i “vikend-kapetane”, kao i naplate vinjeta kojima se puni državni proračun, u nadležnim lučkim uredima nedostaje inspektora sigurnosti plovidbe, službenika u odjelima pomorskog prometa i djelatnika u ispostavama po manjim mjestima, pa nije čudno da resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić najavljuje zapošljavanje 60 ljudi.

Kapetanije nam prazne, nautičarima nema tko naplatiti vinjete. Gubimo silan novac, ali nikoga nije briga
Kako i ne bi kad je, kako doznajemo od pouzdanog izvora iz krugova bliskih Ministarstvu pomorstva, stanje alarmantno jer u pojedinim lučkim ispostavama širom Dalmacije sjede “sezonci” i “honorarci” s primanjima koja im znaju kasniti i po mjesec-dva, a neke su već dulje vremena prazne jer kapetana – nema! Lučke ispostave u Jelsi i Starom Gradu na Hvaru bile su zatvorene još od kraja prošle godine jer su kapetani Mate Zenčić i Milivoj Čubretović i službeno otišli u mirovinu, a sezonskom djelatniku u Jelsi nije produljen ugovor. Uz suglasnost Ministarstva, obojica iskusnih kapetana do tada su odradila i “produžetak” karijere, jer su već bili u mirovini, a zabrana novihzapošljavanja u državnim službama potpuno je sužavala “manevarski prostor” za angažman njihovih nasljednika.

Poseban su slučaj primjeri iz Dubrovnika i Pule, gdje tamošnje lučke kapetanije već treću, odnosno drugu godinu predvode vršitelji dužnosti Nikola Beusan i Lucio Tolfetti iako prema važećem kolektivnom ugovoru u tom statusu mogu provesti najviše dva mjeseca. Protekle jeseni bio je raspisan i natječaj za novog čelnika dubrovačke Kapetanije i u uži su izbor ušla dvojica kandidata, ali promjene nije bilo.

Nije tajna ni da resorno ministarstvo, odnosno nadležna Uprava za sigurnost plovidbe, već godinama ima problema s ekipiranjem posada na brodovima lučkih kapetanija, jer se potencijalni službenici radije odlučuju za rad na trgovačkim brodovima zbog viših plaća. No, nije problem samo u poslovično tankim državnim buštama i neplaćenim prekovremenim satima, nego i u ostaloj opremi nužnoj za svakodnevni rad, kao što su odore i službeni mobiteli na kojima kronično nedostaje kuna. Velik raskorak, potvrđuje naš izvor, postoji i između plaća lučkih kapetana u Trogiru, Makarskoj, Opatiji, Murteru, Umagu, Rabu ili Vodicama, dakle u najfrekventnijim akvatorijima, i njihovih kolega u znatno “mirnijim” uredima na područjima koja ipak nisu toliko atraktivna nautičarima.

Iako na papiru imaju istu razinu ovlasti i opseg poslova, razlike u primanjima iznose i do 40 posto, da ne govorimo o slučajevima gdje podređeni djelatnici imaju veću plaću i od lučkoga kapetana jer imaju višu stručnu spremu, ali znatno manju odgovornost.


  • Autor: slobodnadalmacija.hr
  • Foto: Ilustracija
  • Objavljen: 31.07.2012 17:44
  • Posljednja izmjena: 31.07.2012 17:41

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.