Hrvatska turistička predsezona u svibnju je doživjela potpuni kolaps. Zbog loših vremenskih prilika, u turističku sezonu ove godine ćemo ući s 13 posto manje noćenja nego lani. To je po svim kriterijima katastrofalan podatak, a nastavi li se ovaj trend Hrvatska se više neće moći pouzdati ni u turizam da ju spasi od ove financijske zavrzlame u kojoj se našla. Kako će podaci za lipanj biti dostupni tek sljedeći tjedan, ne preostaje nam ništa drugo nego li nadat se da će taj mjesec biti bolji od prethodnog.
Kod nas ljetuje niža srednja klasa
Stranci izabiru Hrvatsku kao mjesto za odmor upravo zbog niskih cijena. Potrošačka moć Njemaca, Skandinavaca, pa čak i Čeha i Mađara je puno veća u Hrvatskoj nego u zemljama zapadne Europe. Kako je u gospodarskoj krizi najviše stradao upravo srednji sloj, jasno je da je sve manji broj onih koji koji si mogu priuštiti letovanje u inozemstvu. Zamislimo na trenutak da stanovnici drugih zemlja prolaze isto što prolaze građani Hrvatske.
Prema zadnjim anketama Hrvatske turističke zajednice (HTZ), čak 45 posto ispitanika će ove godine biti štedljivo pri planiranju godišnjeg odmora. Drugim riječima, većina njih si neće dopustiti ljetovanje u drugoj državi. Svega 22 posto ispitanika neće stavljati koji novčić sa strane da si priušti ono što smatraju kvalitetnim ljetovanjem. Zanimljivo je pak da je jednak broj onih koji su odlučili štedjeti pa zato odustali od godišnjeg odmora. Tih 22 posto su ljudi koji su razmišljali o tome da se "počaste" odmorom, ali od toga odustali jer im se jednostavno ne isplati. Ostajem nam okrugli zaključak jedan od deset ispitanika nije ni pomišljao na ode na ljetovanje.
"Sezona će biti dobra, ali lošija od konkurencije"
Na ovu katastrofalu predsezonu izjasnio se i bivši ministar turizma Damir Bajs. "U 2014. možemo očekivati izvrsnu sezonu. Naši najveći konkurenti poput Španjolske i Grčke ruše rekorde pa je za očekivati da ćemo i mi uzeti svoj dio kolača. Puno veći problem su predsezona i postsezona gdje najveću ulogu ima država. Pada broj organiziranih dolazaka. Treba se ulagati u oglašanje i suradnju sa stranim kooperantima. Ako netko unaprijed plati jeftinije da dođe u predsezoni, on neće otkazati zbog lošeg vremena. Kao posljedica toga što se ne ulaže dovoljno, ne rastemo koliko bi mogli. Ministarstvo turizma i HTZ više ne daju usporedbe rezultata s našim glavnim konkurentima. Prije su ih davali jer smo imali uvjerljivo veći rast od njih. Ove godine će rast u sezoni vjerojatno biti oko nekih četiri, pet posto, ali će Španjolci i Grci imati dvoznamenkasti rast. Zaostajemo za konkurencijom", smatra Bajs.
Drugim riječima, ono što možemo očekivati od sezone je uspjeh za koji ne moramo ništa napraviti, ali predsezona i postsezona u 2014. će biti pravo razočaranje. Kako tvrdi Bajs, na to može utjecati država. Zašto su onda rezultati u predsezoni tako poražavajući? Općenito se sve manje ugovara sa strancima preko stranih agencija pa je hrvatski turizam ovisan o vremenu, a nije pomogao i raskol u HTZ-u koji je još uvijek bez stalnog direktora. Nadajmo se samo da postsezona neće biti još i gora od predsezone.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.