od ožujka

Lidl kreće u veliku promjenu na području hrane namijenjenoj djeci

No zdravstvenim stručnjacima često je trn u oku sastav proizvoda. Oni se žale na previše šećera, previše masti i previše soli u mnogim često detaljno reklamiranim proizvodima i već godinama pozivaju na preispitivanje maloprodaje i industrije.

Lidl kreće u veliku promjenu na području hrane namijenjenoj djeci

Diskonti lanac Lidl sada je preuzeo pionirsku ulogu. Lanac je objavio da od iduće poslovne godine, koja u Lidlu počinje 1. ožujka, više neće reklamirati nezdravu hranu namijenjenu djeci – poput zašećerenih jogurta ili pića, ali ni čokolade, piše Fenix magazin.

Iznimke bi trebale biti samo za promotivne artikle za Božić, Uskrs ili Noć vještica – na primjer za čokoladne Djedove Božićnjake ili uskršnje zečeve.

“Lidl je prvi njemački trgovac hranom koji je primijenio odgovarajuću preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)”, rekao je diskont. Ali tvrtka ide i dalje. Do kraja 2025. Lidl također želi prodavati samo onu hranu koja zadovoljava kriterije Svjetske zdravstvene organizacije za zdravu hranu u ambalaži privlačnoj djeci.

Ambalaža bi se mijenjala korak po korak. “Budući da pothranjenost u djetinjstvu povećava rizik od bolesti povezanih s prehranom u odrasloj dobi, reklamiranje zdrave hrane i nereklamiranje nezdrave hrane do dobi od 14 godina ključno je za zdravlje”, stoji u prezentaciji tvrtke.

Znanstvena alijansa Njemački savez za nezarazne bolesti pohvalila je da Lidl “ide znatno dalje od dobrovoljnih obveza drugih proizvođača i trgovaca”. Potrošačka organizacija Foodwatch pozvala je konkurente da slijede Lidlov primjer.

“S obzirom na raširenu pothranjenost među mladima, s ponekad kobnim posljedicama, ovo je važan korak”, rekla je Luise Molling iz Foodwatcha. Međutim, Aldi, Rewe i Edeka isprva nisu imali izjavu.

Činjenica je: prema znanstvenim istraživanjima oko 15 posto djece i mladih u Njemačkoj trenutačno ima prekomjernu tjelesnu težinu, a šest posto ima čak izrazito prekomjernu tjelesnu težinu( pretilost). To može dovesti do bolesti poput dijabetesa tipa 2, problema sa zglobovima, visokog krvnog tlaka i bolesti srca kasnije u životu.

Brojni proizvodi dječjeg izgleda karakteristični su prije svega po tome što sadrže mnogo šećera, masti i aditiva – a često su i znatno skuplji”, kritizirala je nedavno Savezna udruga potrošačkih centara.

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Dubrovački dnevnik
  • Objavljen: 06.02.2023 10:09
  • Posljednja izmjena: 06.02.2023 10:06

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.