"Procedura je vrlo složena i trenutno je uhodavamo. Ali nismo samo mi krivi, krivi su i špediteri koji nisu proučili proceduru", izjavio je ministar Slavko Linić. Po njegovim riječima, 'treba nam vrijeme za prilagodbu i s jedne i druge strane, ali se ne trebamo opterećivati kolonama'.
"To će se uhodati za par dana pa će i uvoznici i izvoznici, a i carina, znati svoj posao. Vrlo kratko vrijeme prilagodbe, ali to je samo na našim istočnim granicama", rekao je Linić.
Podsjetimo, na trajektnom pristaništu u Pločama je u ponedjeljak, prvoga dana europskog članstva Hrvatske u EU, bila prilična gužva te su svi trajekti bili do 10 sati puni. Šef Jadrolinijine ispostave u Pločama, Ivan Pećar, za Slobodnu Dalmaciju
je rekao kako su trajekti s Pelješca dolazili poluprazni, a oko podneva se situacija normalizirala.
Kako su istaknuli vozači opskrbnih vozila, problem je nastao jer vozači nisu imali manifeste za terete koje prevoze, a koje su im za prelazak granice kod Neuma trebale osigurati vlastite tvrtke.
Kako bez toga nisu mogli prijeći granicu s BiH dosta ih je ujutro vraćeno na trajekt u Ploče, kako bi zaobišli teritorij BiH. Zbog cijele situacije, općine na Pelješcu očekuju veće gužve u prometu tijekom cijelog ljeta.
Drugoga dana od ulaska u EU, gužve na graničnom prijelazu s BiH kod Neuma iz smjera Splita su bile kilometarskle, a u koloni se čekalo po dva i pol sata. Problem se još u ponedjeljak stvorio zbog dokumentacije.
Naime, vozači nisu imali manifeste za teret koje prevoze, a njih su im trebale osigurati vlastite tvrtke. Zbog toga je dio kamiona, kako bi zaobišli teritorij BiH, vraćen u Ploče.
U Pločama su se ukrcavali na trajekt za Trpanj. Međutim, broj trajektnih linija nije bio prilagođen novonastaloj situaciji.
Patrik Macek/PIXSELL