Početkom svakog mjeseca hrvatska javnost preko HTV-a ali i drugih medija saznaje prema anketi CRO Demoskopa koju provodi agencija "Promocija plus" (direktor je Bosanac Agan Begić) kakav je rejting vlade, stranaka i političara. U tom ne bi bilo ništa lošega da se ne radi o anketi koja se obavlja telefonski na 1300 ispitanika iz cijele zemlje. Takve ankete nisu pouzdane nigdje u svijetu zbog više razloga. Prije svega kad se nekoga poziva na fiksni telefon, a upravo se o tome radi kod anketiranja "Promocije plus", pozvani se nerado odazivaju na pitanja anketara jednostavno zbog toga što ona nije anonimna pa pozvani pretplatnik odbija sudjelovati u njoj u, prema nekim procjenama, 70 posto slučajeva.
Aninimno je (ne)pouzdananoDrugim riječima, rezultati ankete objavljuju se na temelju samo 30 posto odgovora. Naravno, "Promocija plus", a i sve medijske elektronske i tiskovne redakcije to potpuno zanemaruju i praktički zanemarujući jedan važan podatak neobjektivno izvješćuju javnost o rezultatimna ankete. Korektno bi bilo da se u svakom izvješću "Promocije plus" navede da je anketa obavljena telefonski na 1300 ispitanika i da po samoj logici metode anketiranja nije anonimna. Čim anketa nije aninimna onda je nepouzdana i to bi u interesu objetivnog i nepristranog informiranja javnosti trebalo u objavljivanju njezinih rezultata naglašavati. To se međutim ne događa pa mediji, redakcije i komentatori uzimaju zdravo za gotovo rezultate te ankete i tako sudjeluju u manipuliranju javnosti.
Najvažniji podatak o nevjerodostojnosti ove ankete otkriva se u ocjeni Vlade. Prema "Promociji plus" ona uživa potporu 30,3 posto građana, dok istodobno Vladinu politiku ne podržava 55,1 posto građana. Ovdje se radi o totalnoj nelogičnosti, jer sama Vlada i njezina politika nisu dvije odvojene i samostalne kategorije. Ako su iste anketrirane osobe odgovarale na pitanje "daju li potporu Vladi" pa je potvrdno odgovorilo 30,3 posto anketiranih, a na pitanje "podržavate li Vladinu politiku" 55,1 posto anketiranih odgovorilo je negativno, onda tu nešto nije u redu ili s anketom, ili s građanima. Nemoguće je da isti ispitanici u 30,3 posto slučajeva daju potporu Vladi, a da čak u 55,1 posto slučajeva ti isti anketirani ne podržava Vladinu politiku.
Uvijek ljevičari vode
Tu kontradikciju, naravno, nije palo na pamet ni jednom komentatoru ili novinaru dovesti u pitanje, nego se rezultati ankete uzimaju zdravo za gotovo. Nažalost, sličnu anketu na mjesečnoj bazi ne provodi ni jedna druga agencija, tako da agenciji "Promocija plus" ostaje monopol u manipuliranju s hrvatskom javnošću zahvaljujući totalnom izostanku profesionalizma u novinskim redakcijama bilo u elektroničkim ili tiskovnim medijima. Uzmimo samo za primjer Hrvatsku televiziju koja je po zakonu dužna "trajno, istinito, cjelovito, nepristrano i pravodobno informirati javnost". Objavljivanjem rezultata ankete "Promocije plus" prekršena, su, uostalom ne prvi put i ne samo u ovom slučaju jer se to svakodnvno događa u informativnim emisija javne televizije (ne zaboravimo da je za to najodgovornija osoba opskurni Zoran Šprajc), tri elementa iz spomenute zakonske obveze. Prije svega prelažanjem preko činjenice da se radilo o neanonimnoj anketi prekršen je zahtjev za istinitošću, zatim korištenjem rezultata samo ove agencije prekršen je zahtjev za cjelovitim izvještavanjem, i konačno rezultati su sami po sebi pristrani jer je anketa vođena telefonski pri čemu pristaje sudjelovati u anketi samo manji broj kontaktiranih osoba.
Konstantni promašaji u korist ljevice
Kad se to ima u vidu, onda su upitni i svi drugi rezultati ankete o popularnosti stranaka i političara. Uzmimo za primjer samo stranačke preferencije. Po ovoj anketi SDP na početku listopada bilježi popularnost od 25 posto, dok je drugi HDZ s 21,9 posto. Posebice su ti rezultati upitni kad se usporede s rezultatima iste agencije godinu dana ranije, dakle u studenome 2012. godine. Tada je SDP uživao potporu 26,7 posto anketiranih (sada 25 posto), a HDZ potporu od 19,7 posto (sada 21,9 posto) anketiranih: U godinu dana kad su se zbili mnogi bitni politički događaji koji su s obzirom na promašaje SDP-a za standard prosječnog građanina oslabili poziciju te stranke nevjerojatno zvuči podatak da je popularnost vodeće stranke vladajuće Kukuriku koalicije pala za svega 1,7 posto, a da je kod HDZ-a koji još nema svoj gospodarski program porasla za 2,2 posto. Sve to ukazuje na to da je ova anketa naručena za potrebe vladajuće koalicije kako bi se kad se ne bilježe uspjesi u provedbi njihovog fantomskog "Plana 21" pokušaju i na ovaj način zamazati oči javnosti. /Vjekoslav Krsnik/