'Povjerenstvo će taksistima oduzimati licence i novčano ih kažnjavati zavisno o težini prekršaja', objasio je pročelnik Upravnog odjela za turizam i poduzetništvo Grada Dubrovnika Milan Perić. Prema zaključku gradonačelnika Andra Vlahušića, kazne će se kretati od tisuću do pet tisuća kuna. Lakši prekršaji iznosit će od tisuću do 2 tisuće kuna, dok će se teški prekršaji kazniti sa novčanom kaznom od 2 tisuće do 5 tisuća kuna. Međutim, nakon dva prekršaja zbog kojih se autotaksi prijevozniku oduzme licenca na neko određeno vrijeme može doći i do trajnog oduzimanja licence.
Ili će se ponašati kako treba ili neće biti taksisti!'Znate, ljudi su najosjetljivi kada im se oduzme licenca. To može biti privremeno u trajanju od tri ili pet dana ali može doći i do trajnog oduzimanja dozvole, ako budu često u prekršaju. Evo na primjer ukoliko taksist odbije vožnju uz pokaz Libertasa, s kojim će cijena vožnje biti upola jeftinija, to će se smatrati prekršajem ili kad taksisti ne čekaju goste na propisanim autotaksi stajalištima već recimo na Kapelici', dodatno je pojasnio Perić ističući kako gradskoj upravi nije cilj ljudima dizati dozvole nego dapače pomagati im da rade ali u sustavu podizanja kvalitete autotaksi službe na jednu veću razinu.
Na pitanje hoće li utvrđivanje prekršaja ipak biti jedna malo delikatna stvar u kojoj će biti upitno na čije će se povjerenje ići, ono od taksiste ili podnositelja žalbe, Perić je jasno odgovorio kako neće nimalo jer smatra da se tu neće raditi o slučajevima 'rekla-kazala'.
Trenutno ima oko 166 licenciranih autotaksi prijevoznika, a iduće godine će ih skupa sa Župom dubrovačkom i Dubrovačkim primorjem biti oko 200-tinjak.
'Ako na primjer taksist ne izda račun, građanin podnese nama prijavu i mi ćemo postupiti sukladno Odluci. Pazite, mi nemamo problema s 90 posto taksista, već samo s par njih, a oni ili će se ponašati sukladno odluci i Zakonu ili neće biti taksisti!', naglasio je Perić.
Grad Dubrovnik svjesno krši zakon?A kad smo već kod Zakona, pročelnika smo upitali je li Uprava cestovnog i željezničkog prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture poništila gradsku uredbu kojom se taksistima nakon što navrše 65 godina života oduzima koncesija?
Perić nam je kazao kako je nakon tužbi dvojice autotaksi prijevoznika, starijih od 65 godina, kojima se oduzela dozvola, od suda dobio rješenje u kojem stoji da djelatnik može obavljati djelatnost autotaksi prijevoza i nakon navršene 65 godine života, ukoliko lokalna samouprava ne odluči drugačije.
'Onaj tko je navršio 65 godina kažemo mu - 'Hvala lijepa i doviđenja', a mladom čovjeku omogućimo da radi', kazao je Perić dodajući da pravo na rad u autotaksi prijevozu imaju samo oni Dubrovčani kojima je to primarni posao.
Bila bi to lijepa i humana gesta za mlade, nezaposlene, ljude u Dubrovniku da je u skladu sa zakonom, ali nažalost, izgleda da nije. Naime, iz Uprave cestovnog i željezničkog prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture dobili smo odgovor da Zakon o prijevozu u cestovnom prometu ne ovlašćuje jedinicu lokalne samouprave da svojim propisom mijenja, smanjuje ili proširuje zakonom utvrđene uvjete obavljanja autotaksi prijevoza putnika odnosno da određenom dobnom granicom uvjetuje obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoznika. Dodali su i da propisivanje dodatnog uvjeta dobne granice za izdavanje odnosno oduzimanje dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza nema utemeljenje niti u Zakonu o obrtu, koji propisuje opće uvjete obavljanja obrta i ne poznaje takva ograničenja. Da bude zanimljivije, u Ministarstvu su nam kazali kako su i gradonačelnik Andro Vlahušić i Gradsko vijeće - upoznati s njihovim stajalištem!
Ivica Smoljko u sukobu interesa?Još jedna mutna stvar u cijeloj ovoj priči je i činjenica da će jedan od sedam članova Povjerenstva, na čijem čelu je gradonačelnik Vlahušić, biti i predsjednik Udruženja auto-taksi prijevoznika u Dubrovniku Ivica Smoljko koji je ujedno i taksist.
Upitali smo pročelnika Perića hoće li Smoljko tom pozicijom biti doveden u sukob interesa, na što nam je Perić kazao - 'ni slučajno'.
Uz predsjednika Povjerenstva dva člana činit će predstavnici Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika, dva predstavnika bit će iz Upravnog odjela za poduzetništvo, turizam i more, jedan iz Turističke zajednice Grada Dubrovnika i jedan iz Policijske uprave Dubrovačko-neretvanske, prometne policije Dubrovnik.
'Dobro je da imamo i jednog taksistu koji je član Povjerenstva i to nikako neće utjecati na valjanosti odluke. Dapače, to nam predstavlja jednu sponu u odnosu sa taksistima', objasnio je pročelnik.
Smoljko se složio s Perićem oko rada Povjerenstva ističući kako ne vidi razloga da bi moglo doći do problema oko kažnjavanja taksista u prekršaju.
'Nema tu dokazivanja. Zna se koliko vožnja košta i zna se da se po novome fiskalnom računu koji će se uvesti mora izdati račun. Auto mora biti čisto i vožnja se nikada ne odbija, prvi auto na redu uvijek vozi, jedino ako je gost u alkoholiziranom stanju onda ga taksist po zakonu ima pravo odbiti', objasnio je Smoljko te istaknuo kako mu je dosta da se taksite uvijek proziva da stoje i čekaju goste tamo gdje ne treba.
'Nije istina da čekamo goste na neobilježnim mjestima. Normalno da kad dobijemo poziv idemo po goste gdje nas naruče, ali inače čekamo na našim obilježenim mjestima. Pa mi imamo naših pet, označenih, mjesta na Kapelici koja su uvijek zauzeta jer se tamo parkiraju ljudi koji tamo žive. Onda mi moramo stati sa strane i tako krenu po nama ' A vidi ih, gdje su stali!'. Mi nikad ne ugrožavamo promet, već stanemo dvije, tri minute sa strane zbog gužve koju stvaraju autobusi na Pilama', objasnio je Smoljko dodajući kako glavni problem u radu taksista stvaraju taksisti 'na divlje'.
'Mi nikad nismo imali probleme između nas kolega. U Gradu trenutno postoji oko pedesetak taksista koji rade na crno i koji nam oduzimaju posao. Povjerenstvo ne može na to utjecati, to je posao Inspektorata koji po tom pitanju ne rade ništa!', zaključio je predsjednik dubrovačkog Udruženja autotaksi prijevoznika.
Mnogi naši sugrađani pozdravljaju ovu odluku kojom bi se uvelo reda među dubrovačke taksiste, komentirajući 'bolje ikad, nego nikad', no teško se oteti dojmu da ovakav način 'kontrole' neće dovesti do novih malverzacija i sukoba. Ipak su, naime, dubrovački taksisti jedni drugima konkurencija, pa tko može garantirati da se neće međusobno prijavljivati? Osim toga, na koji način netko može dokazati da vas taksist nije htio voziti? Uz to, treba naglasiti kako je krajnje neprofesionalno dati nekome licencu na 5 godina, pa mu je oduzeti jer dogodine navršava 65. Očito je da tu još ima puno neodgovorenih pitanja, poput onoga može li uopće jedna odluka na razini jedinice lokalne samouprave nekome dobno ograničiti obavljanje djelatnosti od koje živi, a da takvo nešto uopće ne stoji u nijednom zakonu.
Gospari.hr
Gospari.hr