S kim vi bankarite? – nepismena i bezobrazna reklama jedne strane banke u Hrvatskoj, već je više puta izazvala gnjevne reakcije građana Zagreba. U svijetu u kojemu su, kako su pokazali vodeći svjetski analitičari, danas banke postale važnije od vlada, upravljajući iz duboke sjene politikom vodećih nacija, reklamirati na takav način banke u zemlji gdje upravo počinje veći val deložacija ljudi koji su ostali bez posla, nemajući više čime otplaćivati nenormalno visoke bankarske kredite, pitanje 's kim bankarite', doista je verbalno i moralno ubojstvo uništenog čovjeka i njegove obitelji, i pokazatelj da je besramna reklamna industrija dotaknula samo dno.
Tata, kaj je ono? Idealna kulisa za obiteljsku poslijepodnevnu šetnji metropolom
Već godinama marketing u Hrvatskoj, s rijetkim iznimkama radova renomiranih dizajnerskih studija, vode priučeni stručnjaci koju su jednu struku doveli na najniže grane u povijesti. Seksizam i primitivizam najvišeg stupnja samo su jedna od stavki kojima se balkanski 'marketinški stručnjaci' koriste ne bi li reklamirali neki proizvod. Dok smo svojedobno bili svjedoci reklamiranja poznatih marki kobasica i automobila ženskim tijelom, jer i jedno i drugo služi samo za užitak muškarcima, na facebooku upravo traje tihi prosvjed gnjevnih roditelja čija su djeca prisljena na ulicama gledati plakate lanca obuće Shooster, na kojima su prikazane pornografske lutke za napuhavanje iz sex dućana koje će dobiti oni 'nesretni' muškarci koji nemaju ženske 'komade' s dotičnim tenisicama.
Šteta da 'šusterovci' nisu snimili i kratki pornić za televizije. To više nije samo besramno loš marketing, kako ističu u prosvjedu na facebooku ogorčeni roditelji i reklama kojom 'su najviše ugrožena djeca', to je dokaz da vše ne postoji nikakava cenzura, ni obrana od pornografije, bila ona političkog ili čisto tržišnog tipa.
Nije ni najpoznatiji lanac brze hrane na svijetu, koji se u Hrvatskoj reklamira u svim gradovima, rekao istinu o svojim 'jestvinama', a pogotovu načinima na koje se ubijaju hormonima tovljena azijska goveda, i pilići stisnuti u male kaveze, za njihove slavne proizvode prelivene masnom majonezom, dokazano kancerogenih svojstava, 'jestvine' uz koje se obično servira i GMO rajčica i salata, što je prije par godina navelo slavnog britanskog 'Golog kuhara' da pokrene veliku nacionalnu akciju jedenja zdrave hrane u školama.
O političkoj reklami u Hrvatskoj dala bi se napisati podeblja horror knjiga. Zadnja politička kampanja, odnosno parlamentarni izbori, na kojima je većina protagonista našeg poltičkog života na plakate stavila svoje fotografije iz osobne karte, s imbecilnim porukama, pokazala je posebne 'vrednote' našeg političkog marketinga, i ljudi iza čijih riječi stoje upravo fantastična djela koja su Hrvatsku dovela na 77 mjesto globalne konkurentnosti.
I dok su nekada studenti povijesti umjetnosti proučavali remek djela marketinga velikog talijanskog dizajnera Oliviera Toscanija, koji se u svojim reklamama za Benetton borio protiv AIDSA, ratova i nepravdi svih vrsti, danas svjedočimo marketinškom primitivizmu bez presedana.
Štoviše, među rijetkima plemenite marketinške kampanje u Hrvatskoj potpisuje Udruga 'Prijatelji životinja' koja, angažirajući poznate športaše i glumce, spašava tragično napuštene pse, boreći se i protiv nošenja krzna kojega toliko vole tzv. hrvatske jetsetterice. Katkada i ženske udruge plakatom podsjete na porast nasilja nad ženama i djecom. Sav ostali marketing, na žalost, besprizorni je korporacijski užas koji nas podsjeća da živimo u zemlji prepuštenoj stranim kroporacijama, bankama, tvrtkama i nepismenim domaćim ulizicama.

Eto, stiže nam i lanac 'Pizza hut', kako izvještavaju ostatci medija, dok s radija svaki dan čujemo najveću humanističku parolu ikada smišljenu 'Tu sam čovjek – tu kupujem'! Jer što nas čini ljudima negoli – proizvod! (Marina Tenžera)