Premijer Zoran Milanović posljednjih nekoliko tjedana na očigled se transformirao. Što se to događa sa šefom Partije bez problema bi se zapitati mogao svaki prosječan promatrač političke scene u Hrvata. Jer takav teško da nije zamijetio kako Milanović u zadnje vrijeme preko usta provlači pokojnog predsjednika Tuđmana, dovodeći ga u isti kontekst s Titom što je u Zokijevom svjetonazoru izrazito pozitivna osobina. Zaštitnički je ustao na stranu običnih smrtnika koje brani od zločestih bankara, spustio se i među narod, a priliku za pregovore dao je čak i braniteljima s kojima mjesecima nije htio progovoriti. Tuđmanomanija je premijera zahvatila više nego Karamarka te je nedavno progovorio o tome da bi se čak i zagrebačka zračna luka trebala zvati po pokojnom predsjedniku. No, nije nagli preobraćaj prvog čovjeka Vlade slučajan.
Jasno je da se radi o predizbornim trikovima, kojima se pokušava dodvoriti biračima na svim stranama Lijepe naše. Nije međutim domišljati premijer savjete sam osmislio, na ideju je došao uz savjete sveprisutnog konzultanta Brauna kojega za savjete plaća 2,3 milijuna kuna. Odluku o njegovom angažmanu Milanović je donio osobno, a ugovorna cijena čak je tri puta veća od one koju za usluge plaćaju PR agencije. Svoj posao u Hrvatskoj ovaj vrli stručnjak otpočeo je anketom koja mu je pokazala da Milanovićeva popularnost i nije tako loša, kao što se to čini. Stoga je istu počeo brusiti na sve znane i neznane načine. Osmislio je personalizaciju kampanje, a Milanović sada neprestano povlači paralelu između sebe, svoje stranke, HDZ-a i Karamarka. Javnosti prezentira da biraju između dviju stranaka, od kojih je jedna osuđena. A kada već biraju, trebaju imati na umu da biraju između njega i šefa oporbenjaka na čije slabosti Zoki tek treba udariti u pravom svijetlu.
Milanović vođen snažnim vjetrom u leđa drži kako njegova sreća leži u tome što je popularniji, ali i verbalno spretniji od Karamarka. Da je ova taktika doista njegova snažna karika, premijer je nedavno otkrio najbližem krugu suradnika i stranačkih kolega kada se vodila debata o pripremama za parlamentarne izbore. Američki stručnjak pokušat će iz Milanovića izvući snažne osobine, svjestan da je šef Partije bolji u retorici i sučeljavanju. Inače, američki konzultant Braun djelatnik je ondašnje konzultantske kuće Penn Schoen Berland te dobitnik nagrade za konzultanta godine koji je malenoj češkoj stranci osigurao 24 posto zastupnika. Doduše, ovaj veliki stručnjak strategiju ne misli primjenjivati samo na šefa Milanovića, već je svoje savjete udijelio i ostalim snažnim SDP-ovim karikama. U kampanju su se uključili skoro svi ministri koje predvodi prva dama hrvatske sirotinje Milanka Opačić koja ovih dana uz premijerovu asistenciju i potporu obilazi Hrvatsku, hvaleći se na sva zvona oprostom dugova, reformom koju ovlaš provodi vladajuća koalicija. Ministar Maras izvukao je iz čarape reforme u malom poduzetništvu, a Mrsić se pak kroz svoj dio kampanje obraća mladima. Ključni igrač na terenu za vladajuću stranku jest ministar policije, Ostojić.
Iva Međugorac/dnevno.hr