SASTANAK U MINISTARSTVU POMORSTVA, PROMETA I INFRASTURKTURE

Ministarstvo i koncesionar složni: Luka Gruž se treba dati u koncesiju uz poštivanje zakona

Predstavnici Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o. (DICPI), koncesionara Putničkog terminala Gruž, održali su jučer sastanak u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Na sastanku je koncesionar detaljno argumentirao sve nasilne i nelegalne odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik koje je jednostrano i potpuno neutemeljeno na sjednici 20. srpnja 2016. donijelo odluku o raskidu predugovora o koncesiji.

Ministarstvo i koncesionar složni: Luka Gruž se treba dati u koncesiju  uz  poštivanje zakona
Dužnosnici Ministarstva istaknuli su kako je ovaj projekt od izuzetnog značaja za lokalnu zajednicu i Republiku Hrvatsku. Projekt će biti realiziran javno-privatnim partnerstvom i koncesijom skupa s dvjema vodećim svjetskim kompanijama za razvoj i upravljanje infrastrukturnim projektima. U Ministarstvu su također naglasili kako se situacija treba riješiti mirnim putem, što je prije moguće, uz poštivanje važećih zakona i propisa. Koncesionar je u skladu s tim već poslao svoju službenu žalbu nadležnim institucijama.

Nakon konstruktivnog jučerašnjeg sastanaka na kojem su dužnosnici Ministarstva izrazili podršku projektu, DICPI je uvjeren i očekuje poništenje odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik te nastavak i završetak projekta u dogovorenom roku.

“Kao koncesionari smo ispunili sve svoje obveze i ispoštovali rokove definirane Predugovorom. Stoga još jednom pozivamo vlasti, javnost i medije da temeljito procjene činjenice i trenutne okolnosti s kojima se suočavamo zadnja tri tjedna te da ne budu obmanuti nezakonitom i neracionalnom odlukom Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik. Opće dobro hrvatskih građana i Grada Dubrovnika važnije je od privatnih interesa lokalnih političara koji sjede u Upravnom vijeću. Uvjereni smo da ćemo uz podršku ključnih donositelja odluka doći do zajedničkog rješenja, prije nego što ovaj slučaj postane međunarodni skandal te negativno utječe investicijsko okruženje i međunarodni ugled Hrvatske“ – izjavili  su iz tvrtke Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o.

Koncesionar je također istaknuo kako su proteklih nekoliko tjedana u medijski prostor namjerno puštane dezinformacije, stoga još jednom podsjeća na kronologiju događanja:

•    Predugovor je potpisan 15. veljače 2016. godine od strane ravnatelja Lučke uprave  Dubrovnik, prema naputku i s odobrenjem Upravnog vijeća te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Predugovor jasno propisuje da sadržaj Ugovora o koncesiji mora biti dogovoren i usuglašen (ne potpisan) najkasnije do 15. travnja 2016. godine, a da sam Ugovor o koncesiji mora biti potpisan najkasnije do 9. listopada 2017. godine.
•    Lučka uprava Dubrovnik i Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o. (DICPI) potpisali su 13. travnja 2016. godine Dodatak 1 predugovora za produljenje roka za usuglašavanje s 15. travnja 2016. na 15. srpnja 2016. godine.
•    DICPI je poslao prijedlog Ugovora o koncesiji Lučkoj upravi Dubrovnik 25. ožujka 2016. godine, ali nije dobio nikakav povratan odgovor od Lučke uprave Dubrovnik do 1. srpnja 2016. godine. Na sastanku održanom između predstavnika DICPI, Lučke uprave Dubrovnik i predstavnika Ministarstva zajednički je dogovoreno da DICPI treba poslati novi zahtjev za produljenje roka. Dogovor sa sastanka je glavni razlog zašto je DICPI zatražio drugo produljenje roka.
•    Međutim, bez ikakvog objašnjenja Upravno vijeća Lučke uprave Dubrovnik 13. srpnja odbilo je zahtjev za produljenje roka. DICPI je nakon toga u dobroj vjeri 14. srpnja 2016. godine poslao izjavu kojom prihvaća zadnju verziju Ugovora o koncesiji koju je 1. srpnja 2016. predložila Lučka uprava Dubrovnik. Uz izjavu, DICPI je priložio i spomenutu verziju Ugovora o koncesiji.
•    15. srpnja 2016. godine DICPI dobiva odgovor Lučke uprave Dubrovnik koja je potvrdila prihvaćanje procesa te je samo dodatno zatražila da se u priloženi Ugovor uvrsti nekoliko ranije dogovorenih nadopuna koje su prihvaćene s obje strane.
•    15. srpnja 2016. godine pravni je savjetnik Lučke uprave Dubrovnik pismeno potvrdio da je Predugovor važeći i obvezujući.
•    Iako Lučka uprava Dubrovnik nikad nije pokazala namjeru da raskine predugovor, DICPI je 21. srpnja 2016. godine primio zapisnik sa sjednice Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik koja predviđa raskid predugovora.
U vidu gore navedenog, DICPI još jednom snažno naglašava kako odluka  o raskidu predugovora Upravnog vijeća Lučke uprave nema nikakve pravne temelje i samim time je nezakonita.

Investitori u Luku Gruž podsjetili su također kako će realizacijom ovog projekta Dubrovnik postati hub za mediteranska kružna putovanja jer će do potpunog izražaja doći sinergijsko djelovanje koncesionarovih znanja i snage na globalnom tržištu. Iza tvrtke DICPI stoji najveći operater kružnih putovanja koji trenutno zauzima 40 posto globalnog tržišnog udjela. Portfelj tvrtke Global Ports Holding broji 15 luka, uključujući dvije najveće luke na Mediteranu – Veneciju i Barcelonu.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: .
  • Objavljen: 02.08.2016 11:49
  • Posljednja izmjena: 02.08.2016 11:46
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.