Započeo 3. Festival vina i gastronomije

Monopol u turizmu dugoročno uništava Dubrovnik

Monopol u turizmu dugoročno uništava Dubrovnik
Na Festivalu vina i gastronomije koji se već treću godinu za redom održava u Valamar Lacroma Resortu Marica Pulitika iz Hrvatske gospodarske komore osvrnula se na rezultate poslovanja u hotelijerstvu u 2011 i očekivanja u 2012. godini te privatizaciju Hotela Maestral.

U Dubrovačko neretvanskoj županiji je ostvareno 7 posto više dolazaka i 5 posto više noćenja nego u 2010. godini. Najveći porast zabilježen je u Orebiću i Gradu Dubrovniku u kojem se gosti najkraće zadržavaju u cijeloj Županiji. Od cijele Hrvatske koja je također zabilježila porast u noćenjima najviši napredak je zabilježila Splitsko dalmatinska županija, Istarska, Primorsko goranska. Hoteli i slični objekti raspolažu sa 33 posto udjela ukupno u postotku i ostvaruju najveći broj noćenja u Županiji.

10 vodećih tržišta u koje se ubrajaju Nijemci, Španjolci, Fracuzi, Slovenci, Talijani itd. ostvaruju 90 posto svih noćenja u Županiji, dok je španjolsko tržište zabilježilo blagi pad, a ostala rastu. Najviše borave turisti iz Rusije i Češke a najkraće Španjolci. U Gradu borave kraće nego u ostatku Županije. Broj putnika na kružnim putovanjima raste i potrebno je iskoristiti sve prednosti takvog segmenta turizma, istaknula je Marica Pulitika.

Mala zemlja i veliki apsurdi

Državni zavod za statistiku određenom metodologijom prikuplja podatke turističkih zajednica gradova, općina i županija te ih analizira krajem mjeseca, tromjesečja i kraja poslovne godine te ih službeno objavljuje na svojim stranicama. "Njihovi se podaci međusobno razlikuju. Zbrajajući sve došla sam do razlike u ukupnom broju noćenja u RH od 4,7 milijuna što su noćenja Dubrovačko neretvanske županije. Godinama se nabacujemo različitim brojkama i to je apsurdno da u maloj zemlji sa 60 milijuna noćenja svatko ima svoju statistiku. Štima podatak jedino od Turističke zajednice Župe dubrovačke i Dubrovačko neretvanske županije" utvrdila je Marica Pulitika.

Privatizacija Maestrala i otpuštanje radnika u Jadranskim luksuznim hotelima

"Kada se govori o privatizaciji svi pametujemo" kazala je Marica Pulitika koja kaže kako bi gradonačelnik Andro Vlahušić i župan Nikola Dobroslavić morali izraziti svoje viđenje privatizacije tog velikog objekta koji ima važan položaj u ukupnom turističkom kapacitetu Dubrovnika.

Ona smatra kako postoji monopol u destinaciji koji teži povećanju profita umjesto razvoju destinacije u kojoj se kreira turistički proizvod koji će povećati broj noćenja. "Ako je jedini cilj povećati profit onda vlasnik pod krinkom restrukturiranja otpušta radnike te srozava kvalitetu usluge" objašnjava Pulitika i pita se je li to cilj destinacije. "Hoćemo li pustiti da vlasnik uđe i napravi svoje umjesto da gradonačelnik i župan razrade poželjne modele privatizacije?".

U svakodnevnik pričama o destinaciji uvijek se govori o potrošnji i zaradi a pri tome se često zaboravlja Grad i ono na čemu treba graditi turistički proizvod u budućnosti. "Investitori su bogovi čiji kapital nema granica. Sve to lijepo zvuči u praksi a zaboravlja se čovjeka i djelatnika u turizmu koji treba pružiti kvalitetan proizvod. Umjesto toga, on je trošak i sezonac." govori Pulitika koja upozorava kako monopol i profit kao jedini cilj dugoročno uništava destinaciju.

Što nas čeka u sezoni 2012?

"Nisam sklona prognozama, ali u ovu godinu ulazimo s optimizmom. Očekuju se mjere Vlade za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma, ali ulazimo s oprezom jer se recesija produbljava kod nas i u okruženju" kazala je Marica Pulitika.vOvaj Festival ujedno najavljuje i nadolazeću turističku sezonu kako bi se obogatilo znanje u području gastronomije, posluživanja i svim djelatnostima u hotelijerstvu i ugostiteljstvu. Tijekom dvodnevnog festivala održat će se raznolike izložbe, radionice, radionice,, prezentacije gastro ponude kuhara, vina i uljara a sve u suradnji sa stručnjacima iz svijeta gastronomije.

"Cilj je osvježiti znanja iz područja ove struke kao bi svi oni koji dolaze u Grad bili što zadovoljniji i da bi imali kvalitetnu uslugu koju Grad Dubrovnik mora imati" govori Perić koji tvrdi kako kvaliteta podrazumijeva da gost dobije uslugu za visoku cijenu koju plaća. "Gosti koji dolaze u Dubrovnik to od njega očekuju".

Azra Hadžić




  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: AH / PortalOko
  • Objavljen: 13.03.2012 13:22
  • Posljednja izmjena: 13.03.2012 13:23

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.