Resorni ministar, Siniša Hajdaš Dončić u uvodnom govoru kazao je kako ne bi htio da se itko dovede u situaciju kao što su se dovele neke zemlje EU koje su investicije financirale iz kredita i vlastitog džepa, a danas imaju velikih problema zbog prekomjerne izgradnje i potrošnje.

- Državni prioritet je povezivanje države s jugom Hrvatske. Hrvatske ceste kroz kompletno sufinanciranje izradile su dvije studije odnosno dva projekta. Studija predizvodivosti i studija izvodivosti. Naglasio bih kako su obje studije bile financirane kroz Operativni program. Od 2014. do 2020. Republika Hrvatska za ceste na raspologanju ima 330 milijuna eura plus 70 milijuna eura za sigurnost rješavanja crnih rupa u prometu. Država može aplicirati za velike kapitalne projekte - kazao je Hajdaš Dončić.
Na prezentaciji studije spomenuti su i drugi projekti povezani sa strategijom prometnog razvoja Hrvatske. Tako je istaknuto kako je projekt u skladu s paketom strateških mjera koje se provode ili su u fazi pripreme za dotično područje, a to su Zračna luka Dubrovnik i regionalna prometna koncepcija - pogranična cesta između Dubrovnika i Crne gore.
Koliko će sve koštati?
Ukupni procijenjeni trošak investicije je 2.852 mln kuna od čega je 1551 mln kuna cijena izgradnje Pelješkog mosta

Od Hrvatskih cesta se očekuje da kroz studiju opravdanosti nastave istraživati najbolji način za povezivanje razdvojenih hrvatskih teritorija. Ukoliko projekt bude pripremljen u skladu s regulativama EU, može ga se aplicirati za sufinanciranje iz EU fondova u programskom razdoblju 2014. do 2020. godine.
Kakva je trenutna situacija i koje su prepreke?Kao prva razvojna prepreka navedena je činjenica kako Hrvatska ulazi u Schengen zonu što dovodi do novih strožih pravila prelaska granice. Pod drugom preprekom podrazumijevaju nove turističke razvojne projekte (Kupari) zbog razvoja Zračne luke Dubrovnik.
Utjecaji ulaska Hrvatske u schengensku zonuNajveći utjecaji očekuju se u funkcionalnoj zoni Metkovića koji gubi zaleđe i povezuje se s razvijenijim okolnim područjima te se na taj način povećavaju razvojne mogućnosti.
Zašto je odabrana varijanta (Pelješki most i spojne ceste) najbolja
Najveća prednost ove varijante je velik pozitivan utjecaj na gospodarski razvoj. To je rezultat ne samo povezivanja razdvojenih dijelova teritorija RH, već također i povezivanja zabačenih područja kao što je poluotok Pelješac s važnim razvojnim i društvenim centrima.
Nadalje, varijanta Pelješkog mosta i spojne ceste osim što povećava prometnu sigurnost, uvelike skraćuje vrijeme putovanja između glavnine i odvojenog teritorija RH te omogućuje dobru povezanost poluotoka Pelješca i područja Metkovića i Ploča stvarajući novo gravitacijsko područje za ova dva grada.
Rizici za varijantu Pelješkog mosta i spojne ceste
- tijekom izgradnje može doći do značajnih tehničkih poteškoća (primjerice temelji mosta) što može povećati troškove
- tijekom razdoblja korištenja može doći do pojave značajnih neočekivanih problema (primjerice jaki i učestali vjetrovi, zaustavljanje prometa na mostu i slično.)
- može se oduljiti postupak izdavanja dozvola
- rasprava po pitanju plovnog profila za prolazak brodova između Hrvatske i BiH može rezultirati željenim napetostima
- postupak ovlaštenja se može oduljiti
- postupak javne nabave se može oduljiti