Pogreška darovatelja je najčešće pretjerana usredotočenost na trenutak kada primatelj otvori dar. Želi iznenaditi i impresionirati primatelja i postići wow efekt.
Problem je u tome što je primateljima poklona više stalo do samog poklona nego samog otvaranja jer primatelj gleda vrijednost poklona u kojem će uživati kroz cijelo vrijeme posjedovanja (pri tome se ne misli na materijalnu vrijednost).
Donosimo šest primjera neusklađenosti između onoga što darovatelj misli da primatelj želi i primateljeve stvarne želje:- Često poklanjamo moderne naprave ili odjeću koja se nama sviđa, a ne razmišljamo o tome da primatelj više voli poklone s kojima može doživjeti novo iskustvo poput karte za neku utakmicu.
- Prijatelju poklonimo buket cvijeća, a on više voli gledati pupoljke koji s vremenom procvatu i na taj način može uživati duže u poklonu.
- Poklanjamo preskupe poklone i ne dobivamo reakciju koju smo očekivali. Moramo uzeti u obzir da primatelj ne zna kolika je točna materijalna vrijednost poklona.
- Poklonimo primatelju nešto što nije na njegovom popisu želja ili je već dobio sličan poklon.
- Dobro poznajemo primatelja i poklanjamo mu dar u njegovom stilu, a primatelj više voli svestrani dar, kao što je poklon bon koji može iskoristiti u bilo kojoj trgovini.
- Darovatelj pokloni dar koji je impresivan i nije jednostavan za korištenje, a primatelj više voli jednostavne poklone manje kvalitete, piše
centarzdravlja.hr.